Pokud chcete skutečně zábavný sportovní vůz, pod jehož kapotou bude ukryt elektrický pohonný systém, nezbývá vám než doufat, že Tesla nezkrachuje před příchodem nové generace Roadsteru. Tedy alespoň pokud si nechcete zamazat ruce při přestavbě Hondy S2000 na zřejmě nejzábavnější otevřený elektromobil na silnicích.
V současné době jsou elektromobily pro většinu z nás nemyslitelnou záležitostí. Jejich dojezd je zkrátka stále příliš nízký, zatímco ceny jsou poměrně vysoké. Během následujících let by se tato rovnice měla otočit, ovšem do té doby mají zájemci jen dvě možnosti. Buď se zadlužit a koupit si automobil nový, nebo zariskovat a přestavět si klasický vůz na elektromobil.
Bohužel pro nás a naše „zlaté české ručičky" je druhá varianta v našich zeměpisných podmínkách značně legislativně osekána. V zahraničí se však kutilové těší z bohatého trhu s náhradními díly a podstatně benevolentnější legislativy, která jim často dovoluje vytvářet velice zajímavé stroje.
Jeden z posledních působivých konceptů vznikl poměrně nedávno v kanadském Quebecu, kde nadšenec zkřížil produkty hned tří velkých automobilek. Karoserii legendárního sportovního roadsteru Honda S2000 totiž osadil upraveným elektromotorem z Tesly Model S P100D a dostatek energie zajišťuje hned dvojice baterií z Chevroletu Volt.
A výsledek? Výkon okolo 650 koní, nekončící přívaly točivého momentu od sešlápnutí plynového pedálu, stále relativně nízká váha, nízké provozní náklady a obrovská oblaka kouře od zadních kol. A to jsme ještě ani nezmínili, že během závodu ve sprintu dokáže tahle Honda porazit dokonce i Teslu Model S P100 D Ludicrous+, jak ukazuje přiložené video.
A proč tak nesourodá kombinace dílů, ptáte se? Vysvětlení je celkem snadné. Elektrický motor z Tesly P100 D, který navíc prošel úpravami, nabízí skutečně vysoký výkon. Baterie z Chevroletu Volt jsou pak pověstné pro své relativně kompaktní rozměry, takže umožňují lepší organizaci místa a s trochou umu snad i lepší rozložení hmotnosti.
We're ready...S2000 with two 2017 Chevy Volt batteries and a modified P100D powertrain... 650hp@elonmusk @ElectrekCo @wk057 @ChevyElectric @Tesla @InstitutIVI pic.twitter.com/Sd4rpoaF4i
— Sylvain Bélanger (@SylDrax) 6. října 2018
Zajímavostí přitom také je, že obě automobilky, respektive jejich domovské koncerny, by měly brzy začít spolupracovat na sdílené technologii baterií. Bylo by tedy více než úsměvné, kdybychom se do pár let skutečně dočkali elektrického nástupce modelu S2000 vzešlého právě z této spolupráce.
Honda S2000 jako taková nabízela v základním provedení úchvatný 2.2 litrový atmosferický čtyřválec, který se vytáčel až na hranici 8 000 otáček a řidiči poskytoval výkon okolo 240 koní. Kombinace nízké hmotnosti, skvělé šestistupňové převodovky, pohonu zadních kol a skvělé ovladatelnosti pak modelu S2000 zajistila doslova nesmrtelnost.
Tento upravený kousek má však také co nabídnout. Data vztahující se k váze, zrychlení nebo maximální rychlosti bohužel nemáme k dispozici, ovšem závod na 1/4 míle, tedy cca 402 metrů, dokáže pokořit v čase 10.639. A to je skutečně úžasná hodnota.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.