Pokud chcete skutečně zábavný sportovní vůz, pod jehož kapotou bude ukryt elektrický pohonný systém, nezbývá vám než doufat, že Tesla nezkrachuje před příchodem nové generace Roadsteru. Tedy alespoň pokud si nechcete zamazat ruce při přestavbě Hondy S2000 na zřejmě nejzábavnější otevřený elektromobil na silnicích.
V současné době jsou elektromobily pro většinu z nás nemyslitelnou záležitostí. Jejich dojezd je zkrátka stále příliš nízký, zatímco ceny jsou poměrně vysoké. Během následujících let by se tato rovnice měla otočit, ovšem do té doby mají zájemci jen dvě možnosti. Buď se zadlužit a koupit si automobil nový, nebo zariskovat a přestavět si klasický vůz na elektromobil.
Bohužel pro nás a naše „zlaté české ručičky" je druhá varianta v našich zeměpisných podmínkách značně legislativně osekána. V zahraničí se však kutilové těší z bohatého trhu s náhradními díly a podstatně benevolentnější legislativy, která jim často dovoluje vytvářet velice zajímavé stroje.
Jeden z posledních působivých konceptů vznikl poměrně nedávno v kanadském Quebecu, kde nadšenec zkřížil produkty hned tří velkých automobilek. Karoserii legendárního sportovního roadsteru Honda S2000 totiž osadil upraveným elektromotorem z Tesly Model S P100D a dostatek energie zajišťuje hned dvojice baterií z Chevroletu Volt.
A výsledek? Výkon okolo 650 koní, nekončící přívaly točivého momentu od sešlápnutí plynového pedálu, stále relativně nízká váha, nízké provozní náklady a obrovská oblaka kouře od zadních kol. A to jsme ještě ani nezmínili, že během závodu ve sprintu dokáže tahle Honda porazit dokonce i Teslu Model S P100 D Ludicrous+, jak ukazuje přiložené video.
A proč tak nesourodá kombinace dílů, ptáte se? Vysvětlení je celkem snadné. Elektrický motor z Tesly P100 D, který navíc prošel úpravami, nabízí skutečně vysoký výkon. Baterie z Chevroletu Volt jsou pak pověstné pro své relativně kompaktní rozměry, takže umožňují lepší organizaci místa a s trochou umu snad i lepší rozložení hmotnosti.
We're ready...S2000 with two 2017 Chevy Volt batteries and a modified P100D powertrain... 650hp@elonmusk @ElectrekCo @wk057 @ChevyElectric @Tesla @InstitutIVI pic.twitter.com/Sd4rpoaF4i
— Sylvain Bélanger (@SylDrax) 6. října 2018
Zajímavostí přitom také je, že obě automobilky, respektive jejich domovské koncerny, by měly brzy začít spolupracovat na sdílené technologii baterií. Bylo by tedy více než úsměvné, kdybychom se do pár let skutečně dočkali elektrického nástupce modelu S2000 vzešlého právě z této spolupráce.
Honda S2000 jako taková nabízela v základním provedení úchvatný 2.2 litrový atmosferický čtyřválec, který se vytáčel až na hranici 8 000 otáček a řidiči poskytoval výkon okolo 240 koní. Kombinace nízké hmotnosti, skvělé šestistupňové převodovky, pohonu zadních kol a skvělé ovladatelnosti pak modelu S2000 zajistila doslova nesmrtelnost.
Tento upravený kousek má však také co nabídnout. Data vztahující se k váze, zrychlení nebo maximální rychlosti bohužel nemáme k dispozici, ovšem závod na 1/4 míle, tedy cca 402 metrů, dokáže pokořit v čase 10.639. A to je skutečně úžasná hodnota.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?