Pokud chcete skutečně zábavný sportovní vůz, pod jehož kapotou bude ukryt elektrický pohonný systém, nezbývá vám než doufat, že Tesla nezkrachuje před příchodem nové generace Roadsteru. Tedy alespoň pokud si nechcete zamazat ruce při přestavbě Hondy S2000 na zřejmě nejzábavnější otevřený elektromobil na silnicích.
V současné době jsou elektromobily pro většinu z nás nemyslitelnou záležitostí. Jejich dojezd je zkrátka stále příliš nízký, zatímco ceny jsou poměrně vysoké. Během následujících let by se tato rovnice měla otočit, ovšem do té doby mají zájemci jen dvě možnosti. Buď se zadlužit a koupit si automobil nový, nebo zariskovat a přestavět si klasický vůz na elektromobil.
Bohužel pro nás a naše „zlaté české ručičky" je druhá varianta v našich zeměpisných podmínkách značně legislativně osekána. V zahraničí se však kutilové těší z bohatého trhu s náhradními díly a podstatně benevolentnější legislativy, která jim často dovoluje vytvářet velice zajímavé stroje.
Jeden z posledních působivých konceptů vznikl poměrně nedávno v kanadském Quebecu, kde nadšenec zkřížil produkty hned tří velkých automobilek. Karoserii legendárního sportovního roadsteru Honda S2000 totiž osadil upraveným elektromotorem z Tesly Model S P100D a dostatek energie zajišťuje hned dvojice baterií z Chevroletu Volt.
A výsledek? Výkon okolo 650 koní, nekončící přívaly točivého momentu od sešlápnutí plynového pedálu, stále relativně nízká váha, nízké provozní náklady a obrovská oblaka kouře od zadních kol. A to jsme ještě ani nezmínili, že během závodu ve sprintu dokáže tahle Honda porazit dokonce i Teslu Model S P100 D Ludicrous+, jak ukazuje přiložené video.
A proč tak nesourodá kombinace dílů, ptáte se? Vysvětlení je celkem snadné. Elektrický motor z Tesly P100 D, který navíc prošel úpravami, nabízí skutečně vysoký výkon. Baterie z Chevroletu Volt jsou pak pověstné pro své relativně kompaktní rozměry, takže umožňují lepší organizaci místa a s trochou umu snad i lepší rozložení hmotnosti.
We're ready...S2000 with two 2017 Chevy Volt batteries and a modified P100D powertrain... 650hp@elonmusk @ElectrekCo @wk057 @ChevyElectric @Tesla @InstitutIVI pic.twitter.com/Sd4rpoaF4i
— Sylvain Bélanger (@SylDrax) 6. října 2018
Zajímavostí přitom také je, že obě automobilky, respektive jejich domovské koncerny, by měly brzy začít spolupracovat na sdílené technologii baterií. Bylo by tedy více než úsměvné, kdybychom se do pár let skutečně dočkali elektrického nástupce modelu S2000 vzešlého právě z této spolupráce.
Honda S2000 jako taková nabízela v základním provedení úchvatný 2.2 litrový atmosferický čtyřválec, který se vytáčel až na hranici 8 000 otáček a řidiči poskytoval výkon okolo 240 koní. Kombinace nízké hmotnosti, skvělé šestistupňové převodovky, pohonu zadních kol a skvělé ovladatelnosti pak modelu S2000 zajistila doslova nesmrtelnost.
Tento upravený kousek má však také co nabídnout. Data vztahující se k váze, zrychlení nebo maximální rychlosti bohužel nemáme k dispozici, ovšem závod na 1/4 míle, tedy cca 402 metrů, dokáže pokořit v čase 10.639. A to je skutečně úžasná hodnota.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?