Tesla Model 3 měla v minulosti celou řadu problémů, ovšem nyní se zdá, že se karta obrací. Po rekordních prodejích totiž přišla další dobrá zpráva: Tesla Model 3 se oficiálně stala tím nejbezpečnějším, jaké kdy americký úřad NHTSA testoval. Úsměvné navíc je, že na druhém místě je Tesla Model S a třetí pozici obsadila Tesla Model X.
Tesla Model 3 absolvovala Crash-testy organizované NHTSA (National Highway Traffic Safety Administration / Úřad pro silniční bezpečnost) již před několika týdny, ovšem na vyhodnocení dat jsme si museli nějakou tu chvíli počkat.
Elon Musk už měl ovšem krátce po testech jasno a na svůj Twitter zveřejnil příspěvek „NHTSA zveřejní výsledky bezpečnostních testů již brzy. Model 3 má velkou šanci stát se nejbezpečnějším autem, jaké kdy testovali." A ačkoliv už Musk dokázal na svém Twitteru napáchat řadu škod, s tímto odhadem se naprosto trefil.
Ve svém vyjádření Tesla uvádí: „Díky využití základů platforem Modelu S a Modelu X, které byly dříve agenturou NHTSA značeny za modely s nejnižším rizikem vzniku úrazu ze všech testovaných automobilů, jsme z Tesly Model 3 udělali to nejbezpečnější auto, jaké kdy kdo postavil. Model 3 navíc nedosáhl jen perfektního pětihvězdičkového hodnocení ve všech kategoriích a podkategoriích, ale také byl označen za automobil s nejnižším rizikem vzniku úrazu, jaký kdy agentura testovala."
To ale není jediný úspěch automobilky. Jak Tesla dále uvádí ve svém prohlášení, Model S a Model X, které NHTSA hodnotila dříve, si navíc udržely své záznamy pro druhý a třetí vůz s nejnižším rizikem vzniku úrazu, což dělá z elektromobilů Tesly nejlépe hodnocené vozy, jaké kdy NHTSA hodnotila.
Tesla Model 3, varianta s větší baterií a pohonem pouze zadních kol, dosáhla v každé hodnocené kategorii nejlepší dosažitelné skóre. Kromě toho se Tesla může pochlubit všemi bezpečnostními technologiemi doporučovanými NHTSA již v základu. Zákazníci tak nemusí pro maximální bezpečí utrácet další peníze v příplatkové výbavě. Všechny Modely 3 by měly být stejně bezpečné.
Bezpečnost však byla pro Teslu vždy důležitým argumentem. Ostatně to se poprvé ukázalo již v roce 2013, kdy Tesla Model 3 obdržela až neuvěřitelně vysoké hodnocení od NHTSA. Model 3 pak šel v jejích šlépějích a nastavil laťku ještě o něco výše.
Jak uvádí web InsideEVs, který o hodnocení informoval, majitelé Modelu 3 by teď měli být u vytržení. Podle NHTSA totiž sedí zřejmě v tom vůbec nejbezpečnějším automobilu, jaký jde nyní sehnat.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.