Tesla Model 3 měla v minulosti celou řadu problémů, ovšem nyní se zdá, že se karta obrací. Po rekordních prodejích totiž přišla další dobrá zpráva: Tesla Model 3 se oficiálně stala tím nejbezpečnějším, jaké kdy americký úřad NHTSA testoval. Úsměvné navíc je, že na druhém místě je Tesla Model S a třetí pozici obsadila Tesla Model X.
Tesla Model 3 absolvovala Crash-testy organizované NHTSA (National Highway Traffic Safety Administration / Úřad pro silniční bezpečnost) již před několika týdny, ovšem na vyhodnocení dat jsme si museli nějakou tu chvíli počkat.
Elon Musk už měl ovšem krátce po testech jasno a na svůj Twitter zveřejnil příspěvek „NHTSA zveřejní výsledky bezpečnostních testů již brzy. Model 3 má velkou šanci stát se nejbezpečnějším autem, jaké kdy testovali." A ačkoliv už Musk dokázal na svém Twitteru napáchat řadu škod, s tímto odhadem se naprosto trefil.
Ve svém vyjádření Tesla uvádí: „Díky využití základů platforem Modelu S a Modelu X, které byly dříve agenturou NHTSA značeny za modely s nejnižším rizikem vzniku úrazu ze všech testovaných automobilů, jsme z Tesly Model 3 udělali to nejbezpečnější auto, jaké kdy kdo postavil. Model 3 navíc nedosáhl jen perfektního pětihvězdičkového hodnocení ve všech kategoriích a podkategoriích, ale také byl označen za automobil s nejnižším rizikem vzniku úrazu, jaký kdy agentura testovala."
To ale není jediný úspěch automobilky. Jak Tesla dále uvádí ve svém prohlášení, Model S a Model X, které NHTSA hodnotila dříve, si navíc udržely své záznamy pro druhý a třetí vůz s nejnižším rizikem vzniku úrazu, což dělá z elektromobilů Tesly nejlépe hodnocené vozy, jaké kdy NHTSA hodnotila.
Tesla Model 3, varianta s větší baterií a pohonem pouze zadních kol, dosáhla v každé hodnocené kategorii nejlepší dosažitelné skóre. Kromě toho se Tesla může pochlubit všemi bezpečnostními technologiemi doporučovanými NHTSA již v základu. Zákazníci tak nemusí pro maximální bezpečí utrácet další peníze v příplatkové výbavě. Všechny Modely 3 by měly být stejně bezpečné.
Bezpečnost však byla pro Teslu vždy důležitým argumentem. Ostatně to se poprvé ukázalo již v roce 2013, kdy Tesla Model 3 obdržela až neuvěřitelně vysoké hodnocení od NHTSA. Model 3 pak šel v jejích šlépějích a nastavil laťku ještě o něco výše.
Jak uvádí web InsideEVs, který o hodnocení informoval, majitelé Modelu 3 by teď měli být u vytržení. Podle NHTSA totiž sedí zřejmě v tom vůbec nejbezpečnějším automobilu, jaký jde nyní sehnat.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.