Tesla Model 3 měla v minulosti celou řadu problémů, ovšem nyní se zdá, že se karta obrací. Po rekordních prodejích totiž přišla další dobrá zpráva: Tesla Model 3 se oficiálně stala tím nejbezpečnějším, jaké kdy americký úřad NHTSA testoval. Úsměvné navíc je, že na druhém místě je Tesla Model S a třetí pozici obsadila Tesla Model X.
Tesla Model 3 absolvovala Crash-testy organizované NHTSA (National Highway Traffic Safety Administration / Úřad pro silniční bezpečnost) již před několika týdny, ovšem na vyhodnocení dat jsme si museli nějakou tu chvíli počkat.
Elon Musk už měl ovšem krátce po testech jasno a na svůj Twitter zveřejnil příspěvek „NHTSA zveřejní výsledky bezpečnostních testů již brzy. Model 3 má velkou šanci stát se nejbezpečnějším autem, jaké kdy testovali." A ačkoliv už Musk dokázal na svém Twitteru napáchat řadu škod, s tímto odhadem se naprosto trefil.
Ve svém vyjádření Tesla uvádí: „Díky využití základů platforem Modelu S a Modelu X, které byly dříve agenturou NHTSA značeny za modely s nejnižším rizikem vzniku úrazu ze všech testovaných automobilů, jsme z Tesly Model 3 udělali to nejbezpečnější auto, jaké kdy kdo postavil. Model 3 navíc nedosáhl jen perfektního pětihvězdičkového hodnocení ve všech kategoriích a podkategoriích, ale také byl označen za automobil s nejnižším rizikem vzniku úrazu, jaký kdy agentura testovala."
To ale není jediný úspěch automobilky. Jak Tesla dále uvádí ve svém prohlášení, Model S a Model X, které NHTSA hodnotila dříve, si navíc udržely své záznamy pro druhý a třetí vůz s nejnižším rizikem vzniku úrazu, což dělá z elektromobilů Tesly nejlépe hodnocené vozy, jaké kdy NHTSA hodnotila.
Tesla Model 3, varianta s větší baterií a pohonem pouze zadních kol, dosáhla v každé hodnocené kategorii nejlepší dosažitelné skóre. Kromě toho se Tesla může pochlubit všemi bezpečnostními technologiemi doporučovanými NHTSA již v základu. Zákazníci tak nemusí pro maximální bezpečí utrácet další peníze v příplatkové výbavě. Všechny Modely 3 by měly být stejně bezpečné.
Bezpečnost však byla pro Teslu vždy důležitým argumentem. Ostatně to se poprvé ukázalo již v roce 2013, kdy Tesla Model 3 obdržela až neuvěřitelně vysoké hodnocení od NHTSA. Model 3 pak šel v jejích šlépějích a nastavil laťku ještě o něco výše.
Jak uvádí web InsideEVs, který o hodnocení informoval, majitelé Modelu 3 by teď měli být u vytržení. Podle NHTSA totiž sedí zřejmě v tom vůbec nejbezpečnějším automobilu, jaký jde nyní sehnat.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.