Elektromobily a elektrifikace jsou posledním hitem mezi výrobci automobilů z celého světa a tak není divu, že se i mladoboleslavská automobilka připravuje na představení svého prvního zástupce z této kategorie. Podle dostupných informací by se navíc mělo jednat hned o dvojici elektrických SUV, z nichž to první dorazí již v roce 2020. Co o něm ale víme?
První elektromobil z produkce mladoboleslavské automobilky by mělo být SUV postavené na základech nové elektrické platformy MEB z produkce Volkswagenu, které by mělo na trh dorazit hned ve dvou karosářských provedeních. A toho prvního bychom se mohli dočkat již v druhé polovině roku 2020, jak uvedl web Auto Express.
Podle dosavadních zjištěn britského webu by první čistě elektrická Škoda měla vycházet ze zmenšeného konceptu Vision E SUV, který bude usazen na elektrickou platformu MEB. Ve výsledku bychom se tak mohli dočkat spíše módního SUV se splývavou zádí, která odkazuje na karosářský styl kupé-SUV. Rozvor vozu by se však měl pohybovat okolo 2 800 mm, takže vnitřní prostor by se mohl podobat například Škoda Superb.
Škoda však nechce ignorovat ani svou pověstnou praktičnost a tak by se elektrické SUV mohlo objevit ve dvou provedeních - jedno bude zaměřené na styl, druhé právě na otázku praktičnosti. Na pařížském autosalonu to prozradil dokonce Bernhard Maier, předseda představenstva Škody Auto. „Bude to první čistě elektrický model od Škody a budeme ho nabízet ve dvou karosářských provedeních. Jsme na poslední křižovatce, kdy design je již hotov a z posledního stavu si nepamatuji, že by bylo potřeba ještě něco výrazně zlepšovat.
Na otázku, v čem se budou modely lišit a který dorazí jako první, odpověděl Maier následovně: „První se bude velikostí přibližovat modelu Kodiaq - ovšem se všemi výhodami elektrického pohonu. Druhý model pak uspokojí zákazníky, kteří touží po více emocionálním designu.
Auto Express navíc připomíná poměrně vysokou šanci, že oba koncepty uvidíme již v příštím roce. Tedy ještě před představením finálních modelů, které by se mělo konat v první polovině roku 2020. Jedná se totiž o produktovou strategii, kterou v současnosti Volkswagen uplatňuje u představení produkční varianty svého elektromobilu I.D. Crozz, kde designový model následuje tradiční SUV s elektrickým pohonem.
Christian Strube, člen představenstva z oddělení technického vývoje, navíc pro Auto Express prozradil, že obě mladoboleslavské novinky budou větší než sesterské modely Volkswagenu a Seatu postavené na stejné platformě MEB. V případě obou automobilek se očekávají praktické pětidveřové hatchbacky.
„Náš první automobil postavený na platformě MEB bude trochu delší, než jejich," uvedl Strube. „Rozvor bude prakticky stejný, rozdíl však bude v zadním přesahu."
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?