Elektromobily a elektrifikace jsou posledním hitem mezi výrobci automobilů z celého světa a tak není divu, že se i mladoboleslavská automobilka připravuje na představení svého prvního zástupce z této kategorie. Podle dostupných informací by se navíc mělo jednat hned o dvojici elektrických SUV, z nichž to první dorazí již v roce 2020. Co o něm ale víme?
První elektromobil z produkce mladoboleslavské automobilky by mělo být SUV postavené na základech nové elektrické platformy MEB z produkce Volkswagenu, které by mělo na trh dorazit hned ve dvou karosářských provedeních. A toho prvního bychom se mohli dočkat již v druhé polovině roku 2020, jak uvedl web Auto Express.
Podle dosavadních zjištěn britského webu by první čistě elektrická Škoda měla vycházet ze zmenšeného konceptu Vision E SUV, který bude usazen na elektrickou platformu MEB. Ve výsledku bychom se tak mohli dočkat spíše módního SUV se splývavou zádí, která odkazuje na karosářský styl kupé-SUV. Rozvor vozu by se však měl pohybovat okolo 2 800 mm, takže vnitřní prostor by se mohl podobat například Škoda Superb.
Škoda však nechce ignorovat ani svou pověstnou praktičnost a tak by se elektrické SUV mohlo objevit ve dvou provedeních - jedno bude zaměřené na styl, druhé právě na otázku praktičnosti. Na pařížském autosalonu to prozradil dokonce Bernhard Maier, předseda představenstva Škody Auto. „Bude to první čistě elektrický model od Škody a budeme ho nabízet ve dvou karosářských provedeních. Jsme na poslední křižovatce, kdy design je již hotov a z posledního stavu si nepamatuji, že by bylo potřeba ještě něco výrazně zlepšovat.
Na otázku, v čem se budou modely lišit a který dorazí jako první, odpověděl Maier následovně: „První se bude velikostí přibližovat modelu Kodiaq - ovšem se všemi výhodami elektrického pohonu. Druhý model pak uspokojí zákazníky, kteří touží po více emocionálním designu.
Auto Express navíc připomíná poměrně vysokou šanci, že oba koncepty uvidíme již v příštím roce. Tedy ještě před představením finálních modelů, které by se mělo konat v první polovině roku 2020. Jedná se totiž o produktovou strategii, kterou v současnosti Volkswagen uplatňuje u představení produkční varianty svého elektromobilu I.D. Crozz, kde designový model následuje tradiční SUV s elektrickým pohonem.
Christian Strube, člen představenstva z oddělení technického vývoje, navíc pro Auto Express prozradil, že obě mladoboleslavské novinky budou větší než sesterské modely Volkswagenu a Seatu postavené na stejné platformě MEB. V případě obou automobilek se očekávají praktické pětidveřové hatchbacky.
„Náš první automobil postavený na platformě MEB bude trochu delší, než jejich," uvedl Strube. „Rozvor bude prakticky stejný, rozdíl však bude v zadním přesahu."
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.