Elektromobily a elektrifikace jsou posledním hitem mezi výrobci automobilů z celého světa a tak není divu, že se i mladoboleslavská automobilka připravuje na představení svého prvního zástupce z této kategorie. Podle dostupných informací by se navíc mělo jednat hned o dvojici elektrických SUV, z nichž to první dorazí již v roce 2020. Co o něm ale víme?
První elektromobil z produkce mladoboleslavské automobilky by mělo být SUV postavené na základech nové elektrické platformy MEB z produkce Volkswagenu, které by mělo na trh dorazit hned ve dvou karosářských provedeních. A toho prvního bychom se mohli dočkat již v druhé polovině roku 2020, jak uvedl web Auto Express.
Podle dosavadních zjištěn britského webu by první čistě elektrická Škoda měla vycházet ze zmenšeného konceptu Vision E SUV, který bude usazen na elektrickou platformu MEB. Ve výsledku bychom se tak mohli dočkat spíše módního SUV se splývavou zádí, která odkazuje na karosářský styl kupé-SUV. Rozvor vozu by se však měl pohybovat okolo 2 800 mm, takže vnitřní prostor by se mohl podobat například Škoda Superb.
Škoda však nechce ignorovat ani svou pověstnou praktičnost a tak by se elektrické SUV mohlo objevit ve dvou provedeních - jedno bude zaměřené na styl, druhé právě na otázku praktičnosti. Na pařížském autosalonu to prozradil dokonce Bernhard Maier, předseda představenstva Škody Auto. „Bude to první čistě elektrický model od Škody a budeme ho nabízet ve dvou karosářských provedeních. Jsme na poslední křižovatce, kdy design je již hotov a z posledního stavu si nepamatuji, že by bylo potřeba ještě něco výrazně zlepšovat.
Na otázku, v čem se budou modely lišit a který dorazí jako první, odpověděl Maier následovně: „První se bude velikostí přibližovat modelu Kodiaq - ovšem se všemi výhodami elektrického pohonu. Druhý model pak uspokojí zákazníky, kteří touží po více emocionálním designu.
Auto Express navíc připomíná poměrně vysokou šanci, že oba koncepty uvidíme již v příštím roce. Tedy ještě před představením finálních modelů, které by se mělo konat v první polovině roku 2020. Jedná se totiž o produktovou strategii, kterou v současnosti Volkswagen uplatňuje u představení produkční varianty svého elektromobilu I.D. Crozz, kde designový model následuje tradiční SUV s elektrickým pohonem.
Christian Strube, člen představenstva z oddělení technického vývoje, navíc pro Auto Express prozradil, že obě mladoboleslavské novinky budou větší než sesterské modely Volkswagenu a Seatu postavené na stejné platformě MEB. V případě obou automobilek se očekávají praktické pětidveřové hatchbacky.
„Náš první automobil postavený na platformě MEB bude trochu delší, než jejich," uvedl Strube. „Rozvor bude prakticky stejný, rozdíl však bude v zadním přesahu."
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.