Automobily značky Rolls-Royce byly vždy znakem elegance, síly a vznešenosti na silnicích, což platí pro všechny jejich modely. Německá tuningová společnost Klassen se však rozhodla zajít ještě dál a z posledního Rollsu, luxusního SUV Cullinan, stvořila obrněnou luxusní limuzínu, která by mohla konkurovat i prezidentským speciálům. A to bohužel i cenou.
Začněme ale postupně. Základem přestavby se stalo SUV Cullinan, které již v základu měří úctyhodných 5341 mm a jeho rozvor je 3295 mm. Lidé z Klassen však Cullinan rozpůlili a do jeho středu vložili novou část o délce 1016 mm. Jeho celková délka tak narostla na 6 357 mm a rozvor na 4 311 mm.
Kromě prodloužení se však Rolls-Royce dočkal i nového neprůstřelného pláště, který by podle vyjádření společnosti měl nabízet nejvyšší standardy balistické ochrany. Pro lepší povědomí se sluší uvést, že většina upravených automobilů z produkce Klassen odolá výbuchům granátu i střelbě z pušek typu AK-47 / SVD.
Kromě prostoru a ochrany posádky však lidé z Klassen mysleli i na její komfort. Interiér modelu Cullinan je sám o sobě vrcholem luxusu, přesto dostal několik intuitivních technologických vylepšení. V kabině tak nechybí nové multimediální centrum iMac a o ozvučení se stará audio-systém značky Bang & Olufsen.
V interiéru bylo samozřejmě dbáno i na soukromí posádky, takže přepážka mezi řidičem a posádkou může být uzavřena. Samozřejmostí je i ambientní LED osvětlení, které může majitel vozu ovládat prostřednictvím svého chytrého telefonu.
Co se pohonného systému týče, zůstal nám pod kapotou 6.75 litrový dvanáctiválec o výkonu 571 koní a 850 Nm. Klassen bohužel neuveřejnil technické parametry týkající se váhy, ovšem již v základu váží Cullinan téměř 2.7 tuny. Díky metrovému prodloužení, neprůstřelným sklům a pancéřování však lze očekávat, že váha povyrostla o další tunu. A to se samozřejmě podepíše na jízdních vlastnostech a dynamice.
Pokud byste snad měli zájem o tento vrchol opulence, máme pro vás hned dvě špatné zprávy. Tou první je skutečnost, že od přijetí objednávky trvá stavba cca půl roku. Na tu dobu si však od Klassen můžete koupit či pronajmout jiný, již hotový pancéřovaný automobil. Druhým problémem by se pak mohla stát cena, která se pohybuje okolo 2 milionů dolarů, tedy cca 44.5 milionu korun. To je o 1.7 milionu dolarů více, než kolik stojí standardní Cullinan.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.