Automobily značky Rolls-Royce byly vždy znakem elegance, síly a vznešenosti na silnicích, což platí pro všechny jejich modely. Německá tuningová společnost Klassen se však rozhodla zajít ještě dál a z posledního Rollsu, luxusního SUV Cullinan, stvořila obrněnou luxusní limuzínu, která by mohla konkurovat i prezidentským speciálům. A to bohužel i cenou.
Začněme ale postupně. Základem přestavby se stalo SUV Cullinan, které již v základu měří úctyhodných 5341 mm a jeho rozvor je 3295 mm. Lidé z Klassen však Cullinan rozpůlili a do jeho středu vložili novou část o délce 1016 mm. Jeho celková délka tak narostla na 6 357 mm a rozvor na 4 311 mm.
Kromě prodloužení se však Rolls-Royce dočkal i nového neprůstřelného pláště, který by podle vyjádření společnosti měl nabízet nejvyšší standardy balistické ochrany. Pro lepší povědomí se sluší uvést, že většina upravených automobilů z produkce Klassen odolá výbuchům granátu i střelbě z pušek typu AK-47 / SVD.
Kromě prostoru a ochrany posádky však lidé z Klassen mysleli i na její komfort. Interiér modelu Cullinan je sám o sobě vrcholem luxusu, přesto dostal několik intuitivních technologických vylepšení. V kabině tak nechybí nové multimediální centrum iMac a o ozvučení se stará audio-systém značky Bang & Olufsen.
V interiéru bylo samozřejmě dbáno i na soukromí posádky, takže přepážka mezi řidičem a posádkou může být uzavřena. Samozřejmostí je i ambientní LED osvětlení, které může majitel vozu ovládat prostřednictvím svého chytrého telefonu.
Co se pohonného systému týče, zůstal nám pod kapotou 6.75 litrový dvanáctiválec o výkonu 571 koní a 850 Nm. Klassen bohužel neuveřejnil technické parametry týkající se váhy, ovšem již v základu váží Cullinan téměř 2.7 tuny. Díky metrovému prodloužení, neprůstřelným sklům a pancéřování však lze očekávat, že váha povyrostla o další tunu. A to se samozřejmě podepíše na jízdních vlastnostech a dynamice.
Pokud byste snad měli zájem o tento vrchol opulence, máme pro vás hned dvě špatné zprávy. Tou první je skutečnost, že od přijetí objednávky trvá stavba cca půl roku. Na tu dobu si však od Klassen můžete koupit či pronajmout jiný, již hotový pancéřovaný automobil. Druhým problémem by se pak mohla stát cena, která se pohybuje okolo 2 milionů dolarů, tedy cca 44.5 milionu korun. To je o 1.7 milionu dolarů více, než kolik stojí standardní Cullinan.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?