Německá organizace ADAC letos připravila testy zimních pneumatik hned ve dvou rozměrech. Tím prvním je 175/65 R14 a obouvají ho menší vozy jako Ford Fiesta, Mazda 2, Škoda Citigo nebo nestárnoucí Peugeot 206. Větší rozměr 205/55 R16 najdete na BMW 1 a 2, Mazdě 3 a 5, Hyundai i30, Fordu Focus, Mini, Škodě Octavia a Superb, Volkswagenu Passat, Golf atd.
Komplexní metodika s důrazem na mokrou vozovku
Zima ve střední Evropě znamená nejčastěji vodu. Mokrý asfalt, bahno nebo sněhová břečka většinu z nás bude čekat mnohem častěji než sníh a led. I proto celých 30 % výsledné známky bylo ovlivněno chováním na vodě. Dílčí disciplíny zahrnovaly brzdění, odolnost proti aquaplaningu nebo boční vedení. 20% vliv mělo chování na sněhu, konkrétně rozjezd, brzdění a trakce. Sucho tvořilo 15 % a led 10 %. Stejnou 10% váhu měl i valivý odpor nebo kilometrový nájezd a posledních 5 % celkové známky záleželo na hluku.
175/65 R14: Vítězství prémiových značek, průšvih Nankangu
Mezi čtrnáctipalcovými plášti zvítězily dezény Continental WinterContact TS 860 a Dunlop Winter Response 2. Jde o „obvyklé premianty“ s dlouhodobě výbornými výsledky. „Stejné hodnocení a známku Dobře si obě gumy odnesly právem. Jejich prémiová cena má tak rozhodně opodstatnění, když za ní stojí desítky let vývoje,“ komentuje výsledek ředitel e-shopu Pneumatiky.cz Vojtěch Schwangmaier.
Už na třetím místě je však cenově dostupný Firestone Winterhawk 3, který byl nejlepší na suchu. Spolu s ním získaly známku Uspokojivě ještě pneumatiky Nokian WR D4, Goodyear UltraGrip 9, Debica Frigo 2, Esa+Tecar Super Grip 9, Sava Eskimo S3+, Vredestein Snowtrac 5 a Pirelli Cinturato Winter. Hodnocení Dostatečně získal Semperit Master-Grip 2, který měl rezervy v chování na suchu. Přesto se našla ještě jedna horší pneumatika.
U posledního pláště Nankang Snow SV-3 inspektoři dokonce pochybovali, zda se jedná o zimní plášť, když ovladatelnost na mokrém povrchu byla tristní. Čínská pneumatika zároveň propadla při chování na sněhu a právem skončila na posledním místě.
Pokud nechcete připlácet za prémiové značky a je pro vás důležitý poměr ceny a kvality, sáhněte po Firestonu Winterhawk 3 za 920 Kč nebo po dezénu Debica Frigo 2, kterou koupíte za 880 korun, tedy až o 500 korun levněji než prémiovou konkurenci.
205/55 R16: Další vítězství pro Continental, příjemně překvapil Kleber
„Continental WinterContact TS 860 je nejlepší zimní pneumatika současnosti napříč rozměry. Jde už o její 11. vítězství za poslední dva roky a proto ji s klidem doporučujeme i letos,“ komentuje výkony dezénu za obchod Pneumatiky.cz Schwangmaier.
Na druhém místě skončil Goodyear UltraGrip 9 a bronz obsadil Dunlop Winter Sport 5. “Obě pneumatiky podávaly výborné a především vyrovnané výkony, kdy nemají výraznější slabinu. Právě to by mělo být důležité pro české řidiče v nevyzpytatelných podmínkách české zimy,” vysvětluje Schwangmaier z Pneumatiky.cz.
Na 4. místě potěšila loňská novinka Kleber Krisalp HP3, když nabídne dobré jízdní vlastnosti a vysoký kilometrový nájezd, to vše o čtvrtinu levněji proti konkurenci. Dostatečně byl ohodnocen Semperit Speed-Grip 3, když propadl na suchu a nejhůř z celého testu dopadla pneumatika Laufenn I FIT, která absolutně propadla v brzdění a ovládání na mokrém povrchu.
3 tipy na míru českým řidičům
Bez ohledu na poměr, mají čeští řidiči několik oblíbenců. Trochu zamrzí, že se ani v jednom testů neobjevil český bestseller Barum Polaris 3 (úspěšný v testu magazínu Autobild), nebo letošní novinka Polaris 5. V testu Autobild překvapil krátkou brzdnou dráhou a typicky dobrou cenovkou. Mezi tuzemskými řidiči je populární i Nokian WR D4 – finský rukopis je znát a plášť se chová předpisově na sněhu i ledu. V porovnání s konkurencí má však o něco nižší kilometrový průběh.
„Letošním černým koněm ale rozhodně bude Uniroyal MS Plus 77, který se profiluje jako perfektní pneumatika na mokrý povrch. Jedná o plášť s technologiemi prémiového Continentalu, který nabízí TOP poměr ceny a kvality. Uniroyal je navíc značka se skvělou historií, prověřená mnoha testy,“ zakončuje za Pneumatiky.cz Schwangmaier.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?