Poslední dobou máme pocit, že se s extrémně odolnými offroady, které by měly přežít i konec světa, snad roztrhl pytel. Výroba podobných strojů pro armádu se dá ještě pochopit, ovšem prodej podobných vozidel na civilním trhu? Člověk má skoro pocit, jako by výrobci těchto vozidel věděli něco, co my ne. Přestaňme ale spekulovat a pojďme se podívat na nové obrněné SUV Senator APC, za kterým stojí kanadská společnost Roshel Defence Solutions.
Nejprve to byl Rezvani Tank, pak Rhino GX a nakonec tu máme Senator APC od kanadské společnosti Roshel Defence Solutions. Ačkoliv se nás všichni snaží přesvědčit, že žijeme v nejbezpečnější době za několika desetiletí, výrobci obrněných automobilů chrlí jeden model za druhým. Nejde přitom o stroje určené jen pro vojenské využití, ale i pro civilní trh.
„S naším novým Obrněným Záchranným Vozidlem (Armored Rescue Vehicle) jsme nechtěli vytvořit jen další obrněný truck," uvedl Roman Shimonov, CEO společnosti Roshel Defence Solutions. „Dali jsme si za cíl dosáhnout technického a inovativního průlomu v oblasti taktických vozidel."
A jaký je výsledek? Senator je už na první pohled působivým strojem v neprůstřelném obleku, ovšem jeho schopnosti jsou ještě působivější. Technicky vzato se jedná o obrněný transportér (APC), jehož karoserie i skla by měla ustát zásahy ze zbraní ráže 50, tedy 12.7 mm. Nechybí ani podlaha upravená tak, aby ustála výbuch miny či nástrahy.
Posádka Senatora se však může i aktivně bránit. Na bocích vozu je několik okének vhodných k prostrčení hlavně a střelbě z paluby a na střeše je umístěná působivá věž s kompletní ochranou, která může být vybavena různým "příslušenstvím a výbavou podle typu mise." Jistě není třeba dodávat víc. A kdyby se náhodou posádka nedokázala uchránit, nechybí ani speciální únikové poklopy.
Pancéřování je tedy působivé, ovšem kde jsou ty slibované technologie? Ty ve vozidle reprezentuje tzv. CBRN systém, což je zkratka pro "chemické, biologické, radiační a nukleární." Vůz je totiž vybaven speciálním systémem ventilace a klimatizace, který je schopný zajistit čistý a dýchatelný vzduch pro 10 až 12 člennou posádku.
Senator také dokáže automaticky detekovat úroveň zamoření různými typy plynů nebo radiací. Vůz je navíc osazen pokročilým monitorovacím systémem, jehož součástí jsou kamery s vysokým rozlišením, termální kamery a výkonné osvětlení, které dokáže nasvítit celé okolí. A pokud by to stále nestačilo, může být Senator osazen systémem žebříků, hydraulickou rampou nebo pluhem na odstraňování překážek z cesty.
Výrobce uvedl, že novinka byla postavena na pevné a odolné platformě běžně prodávaného trucku. Další detaily Roshel neuvedl, podle pohledu na přední sedačky a pracoviště řidiče je však jasné, že by se mělo jednat o Ford, podle Motor1 pak konkrétně o model Super Duty. O pohon monstra se stará 6.7 litrový přeplňovaný Diesel, pravděpodobně Powerstroke.
Stroj je v první řadě určen pro bezpečnostní složky a vládní agentury, takže jeho cena není veřejná a navíc bude vždy záležet na konkrétní specifikaci. Lidé z Roshel Defence Solutions však pro Motor1 prozradili, že civilisté toužící po pocitu naprostého bezpečí si budou moci objednat lehce očesanou variantu. I tak se ale bude jednat zřejmě o nejdrsnější auto ve čtvrti, tedy alespoň pokud soused nebude mít výše zmíněný Rezvani Tank.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.