Škoda Vision RS spojuje sportovní tradici české značky s ekologickou budoucností. Na říjnovém pařížském autosalonu bude tato výrazná studie se svým dynamickým designovým jazykem a efektivním plug-in-hybridním pohonem konkrétní předzvěstí dalšího vývojového stupně sportovních modelů značky v provedení RS a designu budoucího kompaktního vozu. Důraz na ochranu životního prostředí Škoda demonstruje také použitím ekologicky vyrobených a veganských materiálů.
Plug-in-hybridní pohon studie ŠKODA VISION RS kombinuje motor 1,5 TSI o výkonu 110 kW (150 k) s elektromotorem o výkonu 75 kW (102 k). Společně dosahují systémového výkonu 180 kW (245 k), díky němuž studie zrychluje z 0 na 100 km/h za 7,1 s, za 8,9 s pak zvládá zrychlení z 80 na 120 km/h.
Kompaktní sportovní vůz emituje pouze 33 g CO2/km. S čistě elektrickým, lokálně bezemisním pohonem má vůz dojezd až 70 kilometrů. Ion-lithiový akumulátor s kapacitou 13 kWh lze nabít za 2,5 hodiny. Alternativně lze studii ŠKODA VISION RS nabíjet z domácí zásuvky nebo při jízdě dobíjet prostřednictvím rekuperace.
Zářivý bílý lak a karbon v působivém kontrastu
Díky xyrallicovým krystalům získává zářivě bílý lak studie ŠKODA VISION RS lehce namodralý odstín. Lak se skládá ze tří vrstev se speciálními organickými složkami, odráží teplo a snižuje tak teplotu interiéru. Výrazný kontrast k bílému laku tvoří černé karbonové díly karoserie. Z tohoto hi-tech materiálu, který se často používá ve sportovních vozech, je mimo jiné vytvořená nově tvarovaná maska chladiče, přední a zadní spojler, vnější zrcátka, boční prahy, vstupy a výstupy vzduchu i zadní difuzér.
Veganské materiály, ekologická výroba a speciální povrchy
Karbon, vyrobený ze 100% z recyklovaného polyesteru, našel široké využití i ve vzdušném interiéru: například na sedadlech, která se jakoby vznáší v prostoru a jsou potažená Alcantara®. Sedadla mají na bocích malé vlaječky připomínající založení Československa před 100 lety. Dalším příkladem odpovědného přístupu k životnímu prostředí jsou koberce z velmi pevné netkané textilie Piňatex, vyráběné z dlouhých vláken listů ananasovníku.
Sportovní volant nese střed v podobném designu, jaký mohou vídat fanoušci motorsportu ve speciálech. Zároveň je stejně jako zbytek interiéru potažen speciálním materiálem, který má na povrchu strukturu miniaturních trojúhelníků a odkazuje na nové DNA interiéru značky ŠKODA i do budoucích vozů značky.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.