O nástupci Škody Rapid toho zatím příliš mnoho nevíme, v posledních týdnech se však až povážlivě často začal objevovat na silnicích - a to nejen českých. Maskovaná novinka, kterou zatím známe jen z konceptu Vision RS, už totiž vyrazila na jeden z nejnáročnějších závodních okruhů světa, německý Nürburgringu, kde ji její řidič rozhodně nešetřil.
Na první pohled se může zdát, že se díváme na záběry upraveného a maskovaného Rapidu Spaceback, ve skutečnosti se však pod maskovací fólií ukrývá zcela nový vůz. Ten má být postaven na univerzální platformě MQB koncernu Volkswagen a i přes své kompaktní rozměry by měl nabídnout více prostoru, než dosavadní Rapid Spaceback.
Ačkoliv se první fotografie nového modelu začaly objevovat teprve nedávno, vozy na silnicích by už měly být vybaveny karoserií i světlomety připravenými pro produkční výrobu, jak uvádí Motor1. To zjednodušeně řečeno znamená, že premiéra vozu by mohla být blíže, než si myslíme. Prozatím se však stále mluví o začátku příštího roku.
A aby automobilka dala jasně najevo, že současný Rapid a nově vyvíjený model nebudou mít nic nového, rozhodla se vozu nadělit i nové jméno. My ho zatím neznáme, často se však diskutuje o znovuvzkříšení jmen jako Felicia či Popular.
Alain Favey, který ve Škodě zastává vedoucí pozici v marketingovém a prodejním oddělení, již dříve uvedl, že nástupce Rapidu by se měl stát „vážným soupeřem VW Golf." Kromě toho také dodal, že nový model se bude v mnoha aspektech odlišovat od nejprodávanějšího mladoboleslavského modelu, kterým je Octavia.
Na co přesně se můžeme těšit zatím netušíme, ovšem testovací jízdy na Nürburgringu naznačují, že nový model by mohl být více zaměřen na radost a dojmy z řízení, než jeho předchůdce. Ostatně i z některých záběrů je dobře vidět, že jezdec na testovaný vůz pořádně tlačí.
Automobilka však nezanedbává žádný z aspektů této novinky. Vůz by měl dostat agresivnější vzhled, měl by být pohodlnější a uvnitř jeho kabiny bychom se měli dočkat nové techniky a technologií, díky kterým by Škoda ráda více bodovala mezi současnými zájemci o modely jako VW Golf či Ford Focus.
Další novinky bychom se mohli dozvědět na pařížském autosalonu, kde má mít premiéru mladoboleslavský koncept Vision RS. Právě tento koncept ostrého hatchbacku by se totiž mohl stát předobrazem nového kompaktního modelu z Mladé Boleslavi.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?