O nástupci Škody Rapid toho zatím příliš mnoho nevíme, v posledních týdnech se však až povážlivě často začal objevovat na silnicích - a to nejen českých. Maskovaná novinka, kterou zatím známe jen z konceptu Vision RS, už totiž vyrazila na jeden z nejnáročnějších závodních okruhů světa, německý Nürburgringu, kde ji její řidič rozhodně nešetřil.
Na první pohled se může zdát, že se díváme na záběry upraveného a maskovaného Rapidu Spaceback, ve skutečnosti se však pod maskovací fólií ukrývá zcela nový vůz. Ten má být postaven na univerzální platformě MQB koncernu Volkswagen a i přes své kompaktní rozměry by měl nabídnout více prostoru, než dosavadní Rapid Spaceback.
Ačkoliv se první fotografie nového modelu začaly objevovat teprve nedávno, vozy na silnicích by už měly být vybaveny karoserií i světlomety připravenými pro produkční výrobu, jak uvádí Motor1. To zjednodušeně řečeno znamená, že premiéra vozu by mohla být blíže, než si myslíme. Prozatím se však stále mluví o začátku příštího roku.
A aby automobilka dala jasně najevo, že současný Rapid a nově vyvíjený model nebudou mít nic nového, rozhodla se vozu nadělit i nové jméno. My ho zatím neznáme, často se však diskutuje o znovuvzkříšení jmen jako Felicia či Popular.
Alain Favey, který ve Škodě zastává vedoucí pozici v marketingovém a prodejním oddělení, již dříve uvedl, že nástupce Rapidu by se měl stát „vážným soupeřem VW Golf." Kromě toho také dodal, že nový model se bude v mnoha aspektech odlišovat od nejprodávanějšího mladoboleslavského modelu, kterým je Octavia.
Na co přesně se můžeme těšit zatím netušíme, ovšem testovací jízdy na Nürburgringu naznačují, že nový model by mohl být více zaměřen na radost a dojmy z řízení, než jeho předchůdce. Ostatně i z některých záběrů je dobře vidět, že jezdec na testovaný vůz pořádně tlačí.
Automobilka však nezanedbává žádný z aspektů této novinky. Vůz by měl dostat agresivnější vzhled, měl by být pohodlnější a uvnitř jeho kabiny bychom se měli dočkat nové techniky a technologií, díky kterým by Škoda ráda více bodovala mezi současnými zájemci o modely jako VW Golf či Ford Focus.
Další novinky bychom se mohli dozvědět na pařížském autosalonu, kde má mít premiéru mladoboleslavský koncept Vision RS. Právě tento koncept ostrého hatchbacku by se totiž mohl stát předobrazem nového kompaktního modelu z Mladé Boleslavi.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.