O nástupci Škody Rapid toho zatím příliš mnoho nevíme, v posledních týdnech se však až povážlivě často začal objevovat na silnicích - a to nejen českých. Maskovaná novinka, kterou zatím známe jen z konceptu Vision RS, už totiž vyrazila na jeden z nejnáročnějších závodních okruhů světa, německý Nürburgringu, kde ji její řidič rozhodně nešetřil.
Na první pohled se může zdát, že se díváme na záběry upraveného a maskovaného Rapidu Spaceback, ve skutečnosti se však pod maskovací fólií ukrývá zcela nový vůz. Ten má být postaven na univerzální platformě MQB koncernu Volkswagen a i přes své kompaktní rozměry by měl nabídnout více prostoru, než dosavadní Rapid Spaceback.
Ačkoliv se první fotografie nového modelu začaly objevovat teprve nedávno, vozy na silnicích by už měly být vybaveny karoserií i světlomety připravenými pro produkční výrobu, jak uvádí Motor1. To zjednodušeně řečeno znamená, že premiéra vozu by mohla být blíže, než si myslíme. Prozatím se však stále mluví o začátku příštího roku.
A aby automobilka dala jasně najevo, že současný Rapid a nově vyvíjený model nebudou mít nic nového, rozhodla se vozu nadělit i nové jméno. My ho zatím neznáme, často se však diskutuje o znovuvzkříšení jmen jako Felicia či Popular.
Alain Favey, který ve Škodě zastává vedoucí pozici v marketingovém a prodejním oddělení, již dříve uvedl, že nástupce Rapidu by se měl stát „vážným soupeřem VW Golf." Kromě toho také dodal, že nový model se bude v mnoha aspektech odlišovat od nejprodávanějšího mladoboleslavského modelu, kterým je Octavia.
Na co přesně se můžeme těšit zatím netušíme, ovšem testovací jízdy na Nürburgringu naznačují, že nový model by mohl být více zaměřen na radost a dojmy z řízení, než jeho předchůdce. Ostatně i z některých záběrů je dobře vidět, že jezdec na testovaný vůz pořádně tlačí.
Automobilka však nezanedbává žádný z aspektů této novinky. Vůz by měl dostat agresivnější vzhled, měl by být pohodlnější a uvnitř jeho kabiny bychom se měli dočkat nové techniky a technologií, díky kterým by Škoda ráda více bodovala mezi současnými zájemci o modely jako VW Golf či Ford Focus.
Další novinky bychom se mohli dozvědět na pařížském autosalonu, kde má mít premiéru mladoboleslavský koncept Vision RS. Právě tento koncept ostrého hatchbacku by se totiž mohl stát předobrazem nového kompaktního modelu z Mladé Boleslavi.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?