Evropský Ford Ranger Raptor představen do detailu, milovníci extrému si smlsnou

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 19. září 2018, 13:58 Google+

Premiéra prvního evropského Raptoru, kterým byl postaven na základech Fordu Ranger, se odehrála poměrně netradičně na herní akci Gamescon. Nyní se však novinka dočkala i adekvátní motoristické premiéry na Veletrhu užitkových vozidel IAA Commercial Vehicle Show v Hannoveru, kde automobilka konečně odhalila plno specifikaci.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Ford představil evropský Ranger Raptor

Ford představil evropský Ranger Raptor | foto: Ford

Sdílejte článek

Výkonné pickupy řady Raptor mají u Fordu mnohaletou tradici, vůbec poprvé se však této konverze dočkal i nejmenší pick-up Ford Ranger, který si na evropském trhu nevede vůbec špatně. Řada lidí proto s napětím očekávala, jak velkolepé změny se nakonec odehrají a zda evropský Raptor nebude jen slabým odvarem toho amerického. Podle dosud dostupných informací se ale zdá, že tyto obavy jsou zbytečné.

Jak už jsme dříve informovali, pod kapotou Rapotru by se měl objevit motor o výkonu přes 210 koní, dlouho jsme toho však nevěděli příliš o podvozku. Nyní už ale víme, že jeho světlá výška bude 283 mm, což je o 56 mm více, než kolik nabídne standardní Raptor. Zvětšily se také nájezdové a přejezdové úhly. Nájezdový nyní činí 32.5 stupně, zatímco přejezdový 24 stupně. V terénu se tedy Raptor rozhodně neztratí.

Pokud už byste se ale náhodou dostali za schopnosti podvozku, nemusíte mít strach. Automobilka totiž vybavila důležité komponenty ochrannými plechy, které by měly něco vydržet. Například pod motor a převodovku přidala automobilka nový ochranný plech z vysokopevnostní oceli o síle 23 milimetrů.

Extrémnímu užívání vozu muselo být přizpůsobeno i šasi, které je vyztuženo vysokopevnostní ocelí s nízkým obsahem hliníku, díky které by měl vůz zvládnout i náročné závody v těžkém terénu. Ve srovnání se standardním Rangerem narostl Raptor o 150 mm do šířky a jeho podvozek byl nastaven tak, aby dokázal odolat „děsivému terénu ve vysokých rychlostech a současně dokázal nabídnout plnou kontrolu a komfort."

Na kvalitě jízdy i ovladatelnosti se významně podílejí i nové tlumiče značky Fox, systém Position Sensitive Damping nebo Wattův přímovod na zadní nápravě, díky čemuž se podařilo prodloužit zdvih tlumičů na přední nápravě o 32 procent a na zadní nápravě o 18 procent.

zdroj: youtube.com

Celá tato sofistikovaná technika je ovládána pomocí systému Ford Terrain Management System, který nabízí šest jízdních režimů. Normal mód, Sport mód pro rychlou jízdu na tradičních silnicích, Grass/Gravel/SNow (tráva, štěrk, sníh) mód, Mud/Sand (bláto/písek) a mód Baja. Ten je určen pro jízdu vyšší rychlosti v nezpevněném terénu.

Navzdory svým sportovním ambicím však Ford Ranger Raptor zůstává i schopným pracantem. Díky upravenému zadnímu nárazníku s integrovaným taženým zařízením zvládne odtáhnout až 2.5 tuny nákladu, jeho korba má ložn plochy s rozměrem 1560 mm x 1743 mm, přední tažná oka mají zvládnout tažení nákladu o hmotnosti až 4.5 tuny a ta zadní si poradí s nákladem o váze cca 3.8 tuny.

Vytisknout

Diskuze: Evropský Ford Ranger Raptor představen do detailu, milovníci extrému si smlsnou

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

VinFast

Vietnamské BMW? Nová značka představuje vozy, o jejichž vzniku rozhodovala…

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud