Evropský Ford Ranger Raptor představen do detailu, milovníci extrému si smlsnou

mao / AutoRoad.cz, 19. září 2018, 13:58 Google+

Premiéra prvního evropského Raptoru, kterým byl postaven na základech Fordu Ranger, se odehrála poměrně netradičně na herní akci Gamescon. Nyní se však novinka dočkala i adekvátní motoristické premiéry na Veletrhu užitkových vozidel IAA Commercial Vehicle Show v Hannoveru, kde automobilka konečně odhalila plno specifikaci.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Ford představil evropský Ranger Raptor

Ford představil evropský Ranger Raptor | foto: Ford

Sdílejte článek

Výkonné pickupy řady Raptor mají u Fordu mnohaletou tradici, vůbec poprvé se však této konverze dočkal i nejmenší pick-up Ford Ranger, který si na evropském trhu nevede vůbec špatně. Řada lidí proto s napětím očekávala, jak velkolepé změny se nakonec odehrají a zda evropský Raptor nebude jen slabým odvarem toho amerického. Podle dosud dostupných informací se ale zdá, že tyto obavy jsou zbytečné.

Jak už jsme dříve informovali, pod kapotou Rapotru by se měl objevit motor o výkonu přes 210 koní, dlouho jsme toho však nevěděli příliš o podvozku. Nyní už ale víme, že jeho světlá výška bude 283 mm, což je o 56 mm více, než kolik nabídne standardní Raptor. Zvětšily se také nájezdové a přejezdové úhly. Nájezdový nyní činí 32.5 stupně, zatímco přejezdový 24 stupně. V terénu se tedy Raptor rozhodně neztratí.

Pokud už byste se ale náhodou dostali za schopnosti podvozku, nemusíte mít strach. Automobilka totiž vybavila důležité komponenty ochrannými plechy, které by měly něco vydržet. Například pod motor a převodovku přidala automobilka nový ochranný plech z vysokopevnostní oceli o síle 23 milimetrů.

Extrémnímu užívání vozu muselo být přizpůsobeno i šasi, které je vyztuženo vysokopevnostní ocelí s nízkým obsahem hliníku, díky které by měl vůz zvládnout i náročné závody v těžkém terénu. Ve srovnání se standardním Rangerem narostl Raptor o 150 mm do šířky a jeho podvozek byl nastaven tak, aby dokázal odolat „děsivému terénu ve vysokých rychlostech a současně dokázal nabídnout plnou kontrolu a komfort."

Na kvalitě jízdy i ovladatelnosti se významně podílejí i nové tlumiče značky Fox, systém Position Sensitive Damping nebo Wattův přímovod na zadní nápravě, díky čemuž se podařilo prodloužit zdvih tlumičů na přední nápravě o 32 procent a na zadní nápravě o 18 procent.

zdroj: youtube.com

Celá tato sofistikovaná technika je ovládána pomocí systému Ford Terrain Management System, který nabízí šest jízdních režimů. Normal mód, Sport mód pro rychlou jízdu na tradičních silnicích, Grass/Gravel/SNow (tráva, štěrk, sníh) mód, Mud/Sand (bláto/písek) a mód Baja. Ten je určen pro jízdu vyšší rychlosti v nezpevněném terénu.

Navzdory svým sportovním ambicím však Ford Ranger Raptor zůstává i schopným pracantem. Díky upravenému zadnímu nárazníku s integrovaným taženým zařízením zvládne odtáhnout až 2.5 tuny nákladu, jeho korba má ložn plochy s rozměrem 1560 mm x 1743 mm, přední tažná oka mají zvládnout tažení nákladu o hmotnosti až 4.5 tuny a ta zadní si poradí s nákladem o váze cca 3.8 tuny.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Evropský Ford Ranger Raptor představen do detailu, milovníci extrému si smlsnou

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Mitsubishi Legnum V4R

Bazarové perličky: Mitsubishi Legnum V4R 2.5 TwinTurbo

Ilustrační foto

České silnice stále lemují stovky billboardů, stát se přitom možná připravuje o miliony

SM500

Prostějovský kombajn SM500 předběhl dobu o desítky let, jeho úspěch pohřbili komunisté

Suzuki X-90

Rarita jménem Suzuki X-90. Znáte zábavné SUV-cabrio pro mladé?

Fiat 500

Fait 500 míří do Muzea moderního umění, jeho design ocenili přední odborníci světa

GEV Adventure Truck

GEV Adventure Truck: Další divoká kreace pro snovou dovolenou na konci světa

reklama
reklama

Doporučujeme

VinFast

Vietnamské BMW? Nová značka představuje vozy, o jejichž vzniku rozhodovala…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Nabíjení rychlé jako tankování? BMW a Porsche odstraňují největší problém elektromobilů

  2. Prostějovský kombajn SM500 předběhl dobu o desítky let, jeho úspěch pohřbili komunisté

  3. Losí test prověřil Hyundai Tucson, nošovické SUV však prošlo bez zaváhání

  4. Škoda Kodiaq vs. Kia Sorento a Volkswagen Tiguan Allspace. Jaké 7-místné SUV je nejlepší?

  5. TEST: Peugeot Traveller 4x4 Dangel - Hodně povedené auto, jen ta cena

  6. Zimní pneumatiky pouze na hnané nápravě? Podívejte se, jaké nebezpečí tím vzniká

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud