Premiéra prvního evropského Raptoru, kterým byl postaven na základech Fordu Ranger, se odehrála poměrně netradičně na herní akci Gamescon. Nyní se však novinka dočkala i adekvátní motoristické premiéry na Veletrhu užitkových vozidel IAA Commercial Vehicle Show v Hannoveru, kde automobilka konečně odhalila plno specifikaci.
Výkonné pickupy řady Raptor mají u Fordu mnohaletou tradici, vůbec poprvé se však této konverze dočkal i nejmenší pick-up Ford Ranger, který si na evropském trhu nevede vůbec špatně. Řada lidí proto s napětím očekávala, jak velkolepé změny se nakonec odehrají a zda evropský Raptor nebude jen slabým odvarem toho amerického. Podle dosud dostupných informací se ale zdá, že tyto obavy jsou zbytečné.
Jak už jsme dříve informovali, pod kapotou Rapotru by se měl objevit motor o výkonu přes 210 koní, dlouho jsme toho však nevěděli příliš o podvozku. Nyní už ale víme, že jeho světlá výška bude 283 mm, což je o 56 mm více, než kolik nabídne standardní Raptor. Zvětšily se také nájezdové a přejezdové úhly. Nájezdový nyní činí 32.5 stupně, zatímco přejezdový 24 stupně. V terénu se tedy Raptor rozhodně neztratí.
Pokud už byste se ale náhodou dostali za schopnosti podvozku, nemusíte mít strach. Automobilka totiž vybavila důležité komponenty ochrannými plechy, které by měly něco vydržet. Například pod motor a převodovku přidala automobilka nový ochranný plech z vysokopevnostní oceli o síle 23 milimetrů.
Extrémnímu užívání vozu muselo být přizpůsobeno i šasi, které je vyztuženo vysokopevnostní ocelí s nízkým obsahem hliníku, díky které by měl vůz zvládnout i náročné závody v těžkém terénu. Ve srovnání se standardním Rangerem narostl Raptor o 150 mm do šířky a jeho podvozek byl nastaven tak, aby dokázal odolat „děsivému terénu ve vysokých rychlostech a současně dokázal nabídnout plnou kontrolu a komfort."
Na kvalitě jízdy i ovladatelnosti se významně podílejí i nové tlumiče značky Fox, systém Position Sensitive Damping nebo Wattův přímovod na zadní nápravě, díky čemuž se podařilo prodloužit zdvih tlumičů na přední nápravě o 32 procent a na zadní nápravě o 18 procent.
Celá tato sofistikovaná technika je ovládána pomocí systému Ford Terrain Management System, který nabízí šest jízdních režimů. Normal mód, Sport mód pro rychlou jízdu na tradičních silnicích, Grass/Gravel/SNow (tráva, štěrk, sníh) mód, Mud/Sand (bláto/písek) a mód Baja. Ten je určen pro jízdu vyšší rychlosti v nezpevněném terénu.
Navzdory svým sportovním ambicím však Ford Ranger Raptor zůstává i schopným pracantem. Díky upravenému zadnímu nárazníku s integrovaným taženým zařízením zvládne odtáhnout až 2.5 tuny nákladu, jeho korba má ložn plochy s rozměrem 1560 mm x 1743 mm, přední tažná oka mají zvládnout tažení nákladu o hmotnosti až 4.5 tuny a ta zadní si poradí s nákladem o váze cca 3.8 tuny.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?