První testy zimních pneumatik: Rozdíl mezi první a poslední je více než 16 metrů

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 18. září 2018, 16:47 Aktualizováno 19.9.2018, 10:13 Google+

U nás teploty překračují 20 stupňů Celsia, ale německý magazín Autobild přinesl první letošní test zimních pneumatik v rozměru 195/65 R15. Radost z něj může mít Continental, český Barum nebo americký Uniroyal. Nebezpečný nákup stále představují čínské značky, které na zimu stále nedokáží připravit vhodnou směs.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
První test zimních pneumatik pro rok 2018 (Uniroyal  MS plus 77)

První test zimních pneumatik pro rok 2018 (Uniroyal  MS plus 77) | foto: Onio

Sdílejte článek

Škoda Octavia, Volkswagen Golf nebo Ford Focus. Všechna tato auta obouvají rozměr 195/65 R 15 a již několik let jde o nejrozšířenější velikost pneumatik v ČR. Letošní test brzdné dráhy přitom potvrdil léta známé pravidlo, že dlouholetý vývoj není možné dohnat za pár let.

Když pneumatika nebrzdí, nemá šanci na úspěch

Metodika testu je neměnná již několik let: Na startu je 51 pneumatik. Všechny brzdí z rychlosti 80 km/hod. na mokrém povrchu a nejhorších 21 v testu nepokračuje. Poté probíhá brždění z rychlosti 50 km/hod. na sněhu a odpadne dalších deset plášťů. Na konci tedy zbývá 20 pneumatik, které čekají další disciplíny jako chování v zatáčkách, kilometrová výdrž, valivý odpor atd.

Mezi nejlepšími 20 si vybere každý

„Letošní výsledky jsou důležité proto, že mezi 20 TOP plášti najdete českou barumku za něco málo přes tisícovku, i prémiové značky za téměř dvojnásobek,“ hodnotí první výsledky ředitel e-shopu Pneumatiky.cz Vojtěch Schwangmaier a dodává „Testy zároveň potvrdily ohromný význam investic do vývoje. Celý koncern Continental má tak mezi nejlepšími hned šest značek.“

Rozdíl mezi prvním a posledním je více než 16 metrů

Pro představu o ohromných rozdílech mezi jednotlivými plášti ilustruje rozdíl mezi vítězným dezénem Continental Wintercontact TS 860, který na mokrém povrchu zastaví na 34,5 metru. Poslední Antares Grip20 z 80 km/hod. zabrzdí na nulu na alarmujících 49,8 m. Připomínáme, že šířka přechodu pro chodce jsou 3-4 metry. O to víc potěší výsledky Barum Polaris 3 (z 80 km/hod na 0 na 36,7 m) nebo Uniroyalu MS Plus 77. „Právě Uniroyal bude letošním černým koněm mezi pneumatikami. Na vodě předvádí skvělé chování, v žádné disciplíně neztrácí a obecně nabídne TOP poměr ceny a kvality,“ očekává další výsledky Schwangmaier z obchodu Pneumatiky.cz.

Debakl čínských pneumatik

„Vzorek dokáže okopírovat každý. Ale právě ve směsi je ten 16metrový rozdíl,“ komentuje výsledky za Pneumatiky.cz Schwangmaier. Právě na posledních místech najdete jména jako Nankang, Schengshan, Star Performer nebo Fortuna.

„Česká zima znamená sníh, led, namrzlý asfalt, spadané listí, vyjeté koleje plné vody a další podmínky. Pokud vyžadujete alespoň elementární bezpečnost, zaměřte se na tradiční značky,“ varuje Schwangmaier z e-shopu Pneumatiky.cz.

Tomket, vydávaný za český plášť, skončil na 33. místě, což hodnotil zakladatel značky Radek Grill s uspokojením. „Naše umístění z několika set značek nabízených v Německu, což je nejnáročnější trh a rok a půl po uvedení na trh, je nesmírný úspěch neboť například za Michelinem jsme zaostali pouze o 3,1 metru a před nejhorším výsledkem v testu jsme byli o 9 metrů lepší. Naším cílem je vyrábět nejvyšší kvalitu za přijatelnou cenu, což je možná i z výsledku testu zřejmé."*

img-responsive

První test zimních pneumatik pro rok 2018 | foto: Onio

Zajímavosti z testu brzdné dráhy:

  • Koncern Continental má v TOP 20 hned 6 zástupců: Continental, Barum, Uniroyal, Matador, Gislaved, Semperit
  • Na vodě brzdí nejlépe Bridgestone Blizzak LM 001-Evo (z 80 km/hod na 0 za 34,3 m)
  • Na sněhu brzdí nejlépe Goodyear UltraGrip 9 (z 50 km/hod na 0 za 27 m)
  • Michelin by dopadl lépe, pokud by v testu byl aktuální Michelin Alpin 6 (místo Michelin Alpin 5)
  • Barum by dopadl lépe, pokud by v testu byl aktuální Barum Polaris 5 (místo Barum Polaris 3)
  • Testovaná pneumatika Tomket byla vyrobena v roce 2017 s labelingem EC, v tomto roce vyráběné pneumatiky již mají upravenou směs s označením CC, která by měla nabídnout lepší parametry.*

*Informace doplněny na základě žádosti a informací od výrobce pneumatik značky Tomket

Vytisknout

Diskuze: První testy zimních pneumatik: Rozdíl mezi první a poslední je více než 16 metrů

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Hyundai Ioniq 6

TEST Hyundai Ioniq 6 – když aerodynamika a co nejvyšší dojezd hrají prim

Bezpečná jízda v zimních podmínkách

Pirelli radí, jak jezdit v zimě

Která ojetá auta jsou nejméně populární? (ilustrační foto)

Cebia odhalila další velmi rozšířený podvod s ojetými vozy

Ilustrační foto

Kdo chce odškodnění po srážce se zvěří, musí být připraven

Cestování na čtyřech kolech se stalo synonymem pro svobodu, dobrodružství i nezávislost

Pět nejčastějších omylů spojených se zimní dovolenou v karavanu

Volkswagen ID.7 - premiéra téměř pětimetrového čistě bateriového elektrického sedanu vyšší střední třídy

Potvrzeno. Tohle mluví o elektromobilech v Česku jasně

Hyundai IONIQ 5

TEST Hyundai Ioniq 5 AWD – vetřelec z jiné planety, který překvapí i pozlobí

Toyota

Pět základních smyslů při nehodě nečekaně v ohrožení

DS 4 Crossback 1.5 BlueHDi

Test DS4 Rivoli Cross 1.5 BlueHDi 130 EA8, moře stylu, malá spotřeba

ojetá auta

Situace v Česku na trhu ojetých aut za 9 měsíců letošního roku

Kia Stinger

Kia na českém trhu. Oslava nebo smutek?

Představení Škody Superb 4. generace

Škoda Superb 4. generace: Více prostoru a pohodlí, 6 pohonných jednotek, inovativní systémy

Toyota HySE-X1

Toyota bude na Dakaru testovat lehký vodíkový vůz

Toyota GR86

TEST Toyota GR86 - návyková záležitost za cenu běžné Octavie

Ilustrační foto

Podzimní nástrahy: Pozor na nízké slunce, zvěř i ledovku

reklama

Doporučujeme

Nové BMW Z4

Nové BMW Z4: Stane se hvězdou prémiové kategorie? Předpoklady k tomu rozhodně má

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Kdo chce odškodnění po srážce se zvěří, musí být připraven

  2. Pirelli radí, jak jezdit v zimě

  3. TEST Hyundai Ioniq 6 – když aerodynamika a co nejvyšší dojezd hrají prim

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud