U nás teploty překračují 20 stupňů Celsia, ale německý magazín Autobild přinesl první letošní test zimních pneumatik v rozměru 195/65 R15. Radost z něj může mít Continental, český Barum nebo americký Uniroyal. Nebezpečný nákup stále představují čínské značky, které na zimu stále nedokáží připravit vhodnou směs.
Škoda Octavia, Volkswagen Golf nebo Ford Focus. Všechna tato auta obouvají rozměr 195/65 R 15 a již několik let jde o nejrozšířenější velikost pneumatik v ČR. Letošní test brzdné dráhy přitom potvrdil léta známé pravidlo, že dlouholetý vývoj není možné dohnat za pár let.
Když pneumatika nebrzdí, nemá šanci na úspěch
Metodika testu je neměnná již několik let: Na startu je 51 pneumatik. Všechny brzdí z rychlosti 80 km/hod. na mokrém povrchu a nejhorších 21 v testu nepokračuje. Poté probíhá brždění z rychlosti 50 km/hod. na sněhu a odpadne dalších deset plášťů. Na konci tedy zbývá 20 pneumatik, které čekají další disciplíny jako chování v zatáčkách, kilometrová výdrž, valivý odpor atd.
Mezi nejlepšími 20 si vybere každý
„Letošní výsledky jsou důležité proto, že mezi 20 TOP plášti najdete českou barumku za něco málo přes tisícovku, i prémiové značky za téměř dvojnásobek,“ hodnotí první výsledky ředitel e-shopu Pneumatiky.cz Vojtěch Schwangmaier a dodává „Testy zároveň potvrdily ohromný význam investic do vývoje. Celý koncern Continental má tak mezi nejlepšími hned šest značek.“
Rozdíl mezi prvním a posledním je více než 16 metrů
Pro představu o ohromných rozdílech mezi jednotlivými plášti ilustruje rozdíl mezi vítězným dezénem Continental Wintercontact TS 860, který na mokrém povrchu zastaví na 34,5 metru. Poslední Antares Grip20 z 80 km/hod. zabrzdí na nulu na alarmujících 49,8 m. Připomínáme, že šířka přechodu pro chodce jsou 3-4 metry. O to víc potěší výsledky Barum Polaris 3 (z 80 km/hod na 0 na 36,7 m) nebo Uniroyalu MS Plus 77. „Právě Uniroyal bude letošním černým koněm mezi pneumatikami. Na vodě předvádí skvělé chování, v žádné disciplíně neztrácí a obecně nabídne TOP poměr ceny a kvality,“ očekává další výsledky Schwangmaier z obchodu Pneumatiky.cz.
Debakl čínských pneumatik
„Vzorek dokáže okopírovat každý. Ale právě ve směsi je ten 16metrový rozdíl,“ komentuje výsledky za Pneumatiky.cz Schwangmaier. Právě na posledních místech najdete jména jako Nankang, Schengshan, Star Performer nebo Fortuna.
„Česká zima znamená sníh, led, namrzlý asfalt, spadané listí, vyjeté koleje plné vody a další podmínky. Pokud vyžadujete alespoň elementární bezpečnost, zaměřte se na tradiční značky,“ varuje Schwangmaier z e-shopu Pneumatiky.cz.
Tomket, vydávaný za český plášť, skončil na 33. místě, což hodnotil zakladatel značky Radek Grill s uspokojením. „Naše umístění z několika set značek nabízených v Německu, což je nejnáročnější trh a rok a půl po uvedení na trh, je nesmírný úspěch neboť například za Michelinem jsme zaostali pouze o 3,1 metru a před nejhorším výsledkem v testu jsme byli o 9 metrů lepší. Naším cílem je vyrábět nejvyšší kvalitu za přijatelnou cenu, což je možná i z výsledku testu zřejmé."*
Zajímavosti z testu brzdné dráhy:
Koncern Continental má v TOP 20 hned 6 zástupců: Continental, Barum, Uniroyal, Matador, Gislaved, Semperit Na vodě brzdí nejlépe Bridgestone Blizzak LM 001-Evo (z 80 km/hod na 0 za 34,3 m) Na sněhu brzdí nejlépe Goodyear UltraGrip 9 (z 50 km/hod na 0 za 27 m) Michelin by dopadl lépe, pokud by v testu byl aktuální Michelin Alpin 6 (místo Michelin Alpin 5) Barum by dopadl lépe, pokud by v testu byl aktuální Barum Polaris 5 (místo Barum Polaris 3) Testovaná pneumatika Tomket byla vyrobena v roce 2017 s labelingem EC, v tomto roce vyráběné pneumatiky již mají upravenou směs s označením CC, která by měla nabídnout lepší parametry.**Informace doplněny na základě žádosti a informací od výrobce pneumatik značky Tomket
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).