Luxus, prostor a pohon všech kol? Zapomeňte na SUV, totéž nabízejí i tyto limuzíny

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 21. října 2018, 10:00 Google+

Zatímco celková poptávka po autech prémiových značek v první polovině tohoto roku klesla, jsou na našem trhu značky, které naopak svůj prodej oproti minulému roku zvýšily. Mezi těmi, kteří si polepšily je Lexus a Porsche. Podívejme se na nabídku modelů s náhonem na čtyři kola, jejichž cena se pohybuje kolem tří milionů korun.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Lexus LS 500h pokračuje v tradici hybridních limuzín z Japonska.

Lexus LS 500h pokračuje v tradici hybridních limuzín z Japonska. | foto: Lexus

Sdílejte článek

Lexus LS

Aktuální verze Lexusu LS představuje již pátou generaci tohoto modelu. Pod maskou luxusní limuzíny můžeme najít buď 3,5litrový motor V6 o výkonu 417 koní, nebo revoluční pohon Multistage Hybrid tvořený 3,5litrovou jednotkou V6 a moderním elektromotorem, přičemž výsledný celek dodá vozu výkon na úrovni 359 koní.

Ať už se rozhodneme pro kteroukoli verzi motoru, Lexus LS nabízí stálý náhon na čtyři kola E-Four. V případě varianty LS 500 se přenáší pomoci desetirychlostní automatické převodovky, která volí převody podle stylu jízdy řidiče.

V tomto případě zrychlení z nuly na sto km/h trvá vozu 4,9 sekundy. Pokud se však jedná o model LS 500h, trvá mu tento sprint 5,5 s, přičemž je auto vybavené prvním víceúrovňovým hybridním systémem, pro který je charakteristická rychlá reakce a hladká změna převodů.

Cena modelu LS 500 nebo LS 500h startuje na 2 900 000 Kč.

BMW série 7

V případě tohoto modelu tvoří srovnatelné verze pohonu dieselový motor o objemu 3 litrů a výkonu 400 koní a plug-in hybrid, přičemž celá soustava generuje celkový výkon 326 koní.

img-responsive

BMW M760Li xDrive Individual | foto: BMW Individual

V obou případech se pohon přenáší na všechna čtyři kola, a to pomocí osmistupňové rychlostní skříně. Hybridní verze umí zrychlit z 0 na100 km/h za 5,3 sekundy, zatímco verze se spalovacím motorem to zvládne za 4,6 sekundy.

Mercedes Třída S

Mercedes s oběma poháněnými nápravami se může mimo jiné pochlubit čtyřlitrovým benzínovým motorem, jenž generuje výkon na úrovni 469 koní, případně lze zvolit pohonnou soustavu tvořenou třílitrovou benzínovou jednotkou R6 o výkonu 367 koní a elektromotorem o výkonu dvaceti dvou koňských sil, který zajistí doplňkové dobíjení a umožňuje rekuperaci energie.

img-responsive

Mercedes-Benz třídy S | foto: Daimler AG

V obou případech se výkon dostane ke všem čtyřem kolům pomocí devítistupňové automatické převodovky 9G-Tronic. Limuzína s podporou elektromotoru zrychlí na 100 km/h za 4,9 s, zatímco verze s výhradně benzínovým motorem nabízí toto zrychlení za 4,6 sekundy.

Audi A8

K tomuto modelu je v nabídce přiřazen pouze jeden motor. Jedná se o naftovou jednotku V6 o objemu 3 litrů a výkonu na úrovni 286 koní.

img-responsive

Audi A8 | foto: Audi

Náhon na čtyři kola se přenáší pomocí osmistupňové automatické převodovky Tiptronic. Automobil zrychlí z 0-100 km/h za 5,9 sekundy.

Maserati Ghibli

Také v případě italské limuzíny najdeme v nabídce jedinou verzi motoru. Pod maskou vozu dřímá benzínová jednotka V6 o objemu 3 litrů a výkonu 430 koní.

img-responsive

Maserati Ghibli pro rok 2017 | foto: Maserati

Náhon na čtyři kola přenáší osmirychlostní automatická převodovka. Vůz zrychlí z nuly na sto km/h za 4,7 sekundy.

Vytisknout

Diskuze: Luxus, prostor a pohon všech kol? Zapomeňte na SUV, totéž nabízejí i tyto limuzíny

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Stojan benzínové pumpy

"Pro Česko dobrá zpráva," tvrdí analytik o kompromisu se spalovacími motory

Ford Mustang Mach-E GT

TEST Ford Mustang Mach-E GT – „muscle kára“ na baterky

ford ranger

Ford ukáže hospodaření jinak. Elektromobily v miliardových ztrátách

Hyliko

Toyota bude dodávat moduly palivových článků do nákladních aut

Dodge Challenger SRT Demon 170

Nový Dodge Challenger SRT Demon 170 umí stovku hluboko pod 2 sekundy!

Ilustrační foto

Ostřílený profesionál Andrýsek do čela Tatry

Peugeot 907

Pozapomenuté sportovní vozy díl 6., Peugeot 907 uměl až 360 km/h

Ilustrační foto

Evropská komise vyměkla, ale ekodiktát dál pokračuje

Mercedes-Benz eSprinter

Test Mercedes-Benz eSprinter 312 KAWA: konečně elektromobil, který dává smyl

Ilustrační foto

NEKOMPROMISNĚ, Slovensko půjde proti zákazu spalovacích motorů

Volkswagen Touran

Volkswagen Touran 1.5 TSI Evo2 - skvělé rodinné auto za 850 tisíc

rolls-royce ghost

Luxusní vůz na firmu? Výjimkou nejsou ani garáže ztrátových firem

Jaguar C-X75 jako hvězda snímku Spectre

Pozapomenuté sportovní vozy díl 5., Jaguar C‑X75

Toyota Yaris GR

Jak správně zvládat aquaplaning či nenadálé smyky vašeho vozidla?

Peugeot 308 SW

TEST Peugeot 308 SW GT 1.2 PureTech – krásný kombík se základním benzinem

reklama

Doporučujeme

Toyota Aygo x-cite Connect

TEST: Toyota Aygo 1.0 VVT-i x-cite: jak se jezdí s minivozem pro ženy?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. NEKOMPROMISNĚ, Slovensko půjde proti zákazu spalovacích motorů

  2. Nový Dodge Challenger SRT Demon 170 umí stovku hluboko pod 2 sekundy!

  3. Ford ukáže hospodaření jinak. Elektromobily v miliardových ztrátách

  4. Test Mercedes-Benz eSprinter 312 KAWA: konečně elektromobil, který dává smyl

  5. Pozapomenuté sportovní vozy díl 6., Peugeot 907 uměl až 360 km/h

  6. Toyota bude dodávat moduly palivových článků do nákladních aut

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud