Luxus, prostor a pohon všech kol? Zapomeňte na SUV, totéž nabízejí i tyto limuzíny

Lexus LS 500h pokračuje v tradici hybridních limuzín z Japonska.
Lexus LS 500h pokračuje v tradici hybridních limuzín z Japonska., foto: Lexus
Antonín Marek , AutoRoad.cz 21. října 2018 10:00
Sdílej:

Zatímco celková poptávka po autech prémiových značek v první polovině tohoto roku klesla, jsou na našem trhu značky, které naopak svůj prodej oproti minulému roku zvýšily. Mezi těmi, kteří si polepšily je Lexus a Porsche. Podívejme se na nabídku modelů s náhonem na čtyři kola, jejichž cena se pohybuje kolem tří milionů korun.

Lexus LS

Aktuální verze Lexusu LS představuje již pátou generaci tohoto modelu. Pod maskou luxusní limuzíny můžeme najít buď 3,5litrový motor V6 o výkonu 417 koní, nebo revoluční pohon Multistage Hybrid tvořený 3,5litrovou jednotkou V6 a moderním elektromotorem, přičemž výsledný celek dodá vozu výkon na úrovni 359 koní.

Ať už se rozhodneme pro kteroukoli verzi motoru, Lexus LS nabízí stálý náhon na čtyři kola E-Four. V případě varianty LS 500 se přenáší pomoci desetirychlostní automatické převodovky, která volí převody podle stylu jízdy řidiče.

V tomto případě zrychlení z nuly na sto km/h trvá vozu 4,9 sekundy. Pokud se však jedná o model LS 500h, trvá mu tento sprint 5,5 s, přičemž je auto vybavené prvním víceúrovňovým hybridním systémem, pro který je charakteristická rychlá reakce a hladká změna převodů.

Cena modelu LS 500 nebo LS 500h startuje na 2 900 000 Kč.

BMW série 7

V případě tohoto modelu tvoří srovnatelné verze pohonu dieselový motor o objemu 3 litrů a výkonu 400 koní a plug-in hybrid, přičemž celá soustava generuje celkový výkon 326 koní.

V obou případech se pohon přenáší na všechna čtyři kola, a to pomocí osmistupňové rychlostní skříně. Hybridní verze umí zrychlit z 0 na100 km/h za 5,3 sekundy, zatímco verze se spalovacím motorem to zvládne za 4,6 sekundy.

Mercedes Třída S

Mercedes s oběma poháněnými nápravami se může mimo jiné pochlubit čtyřlitrovým benzínovým motorem, jenž generuje výkon na úrovni 469 koní, případně lze zvolit pohonnou soustavu tvořenou třílitrovou benzínovou jednotkou R6 o výkonu 367 koní a elektromotorem o výkonu dvaceti dvou koňských sil, který zajistí doplňkové dobíjení a umožňuje rekuperaci energie.

V obou případech se výkon dostane ke všem čtyřem kolům pomocí devítistupňové automatické převodovky 9G-Tronic. Limuzína s podporou elektromotoru zrychlí na 100 km/h za 4,9 s, zatímco verze s výhradně benzínovým motorem nabízí toto zrychlení za 4,6 sekundy.

Audi A8

K tomuto modelu je v nabídce přiřazen pouze jeden motor. Jedná se o naftovou jednotku V6 o objemu 3 litrů a výkonu na úrovni 286 koní.

Náhon na čtyři kola se přenáší pomocí osmistupňové automatické převodovky Tiptronic. Automobil zrychlí z 0-100 km/h za 5,9 sekundy.

Maserati Ghibli

Také v případě italské limuzíny najdeme v nabídce jedinou verzi motoru. Pod maskou vozu dřímá benzínová jednotka V6 o objemu 3 litrů a výkonu 430 koní.

Náhon na čtyři kola přenáší osmirychlostní automatická převodovka. Vůz zrychlí z nuly na sto km/h za 4,7 sekundy.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?

Testy aut
Mercedes-Benz GLB

Test ojetiny: Mercedes-Benz GLB 250 4MATIC – prémiový všeuměl o více než třetinu levněji

Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.