Zatímco celková poptávka po autech prémiových značek v první polovině tohoto roku klesla, jsou na našem trhu značky, které naopak svůj prodej oproti minulému roku zvýšily. Mezi těmi, kteří si polepšily je Lexus a Porsche. Podívejme se na nabídku modelů s náhonem na čtyři kola, jejichž cena se pohybuje kolem tří milionů korun.
Lexus LS
Aktuální verze Lexusu LS představuje již pátou generaci tohoto modelu. Pod maskou luxusní limuzíny můžeme najít buď 3,5litrový motor V6 o výkonu 417 koní, nebo revoluční pohon Multistage Hybrid tvořený 3,5litrovou jednotkou V6 a moderním elektromotorem, přičemž výsledný celek dodá vozu výkon na úrovni 359 koní.
Ať už se rozhodneme pro kteroukoli verzi motoru, Lexus LS nabízí stálý náhon na čtyři kola E-Four. V případě varianty LS 500 se přenáší pomoci desetirychlostní automatické převodovky, která volí převody podle stylu jízdy řidiče.
V tomto případě zrychlení z nuly na sto km/h trvá vozu 4,9 sekundy. Pokud se však jedná o model LS 500h, trvá mu tento sprint 5,5 s, přičemž je auto vybavené prvním víceúrovňovým hybridním systémem, pro který je charakteristická rychlá reakce a hladká změna převodů.
Cena modelu LS 500 nebo LS 500h startuje na 2 900 000 Kč.
BMW série 7
V případě tohoto modelu tvoří srovnatelné verze pohonu dieselový motor o objemu 3 litrů a výkonu 400 koní a plug-in hybrid, přičemž celá soustava generuje celkový výkon 326 koní.
V obou případech se pohon přenáší na všechna čtyři kola, a to pomocí osmistupňové rychlostní skříně. Hybridní verze umí zrychlit z 0 na100 km/h za 5,3 sekundy, zatímco verze se spalovacím motorem to zvládne za 4,6 sekundy.
Mercedes Třída S
Mercedes s oběma poháněnými nápravami se může mimo jiné pochlubit čtyřlitrovým benzínovým motorem, jenž generuje výkon na úrovni 469 koní, případně lze zvolit pohonnou soustavu tvořenou třílitrovou benzínovou jednotkou R6 o výkonu 367 koní a elektromotorem o výkonu dvaceti dvou koňských sil, který zajistí doplňkové dobíjení a umožňuje rekuperaci energie.
V obou případech se výkon dostane ke všem čtyřem kolům pomocí devítistupňové automatické převodovky 9G-Tronic. Limuzína s podporou elektromotoru zrychlí na 100 km/h za 4,9 s, zatímco verze s výhradně benzínovým motorem nabízí toto zrychlení za 4,6 sekundy.
Audi A8
K tomuto modelu je v nabídce přiřazen pouze jeden motor. Jedná se o naftovou jednotku V6 o objemu 3 litrů a výkonu na úrovni 286 koní.
Náhon na čtyři kola se přenáší pomocí osmistupňové automatické převodovky Tiptronic. Automobil zrychlí z 0-100 km/h za 5,9 sekundy.
Maserati Ghibli
Také v případě italské limuzíny najdeme v nabídce jedinou verzi motoru. Pod maskou vozu dřímá benzínová jednotka V6 o objemu 3 litrů a výkonu 430 koní.
Náhon na čtyři kola přenáší osmirychlostní automatická převodovka. Vůz zrychlí z nuly na sto km/h za 4,7 sekundy.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?