Krátce po spuštění prodeje automobilů po internetu se francouzská automobilka Peugeot odhodlala k další zajímavé novince: spustila nejmenší prodejnu automobilů na světě. Její rozměry činí 0,8 metrů čtverečních a nalézá se uvnitř klasické anglické telefonní budky na Russell Square v Londýně.
Nejedná se o žádný opožděný aprílový žert, tuto informaci naleznete dokonce i na webových stránkách automobilky. Speciální prodejna "Peugeot Russell Square" o rozměrech 0,8 m2 je pravděpodobně tou nejmenší na světě, svůj provoz zahájila 12. září a nabídla otvírací hodiny od 7:00 až do půlnoci. Provoz byl však omezen pouze na měsíc září.
Dveře tohoto speciálního "dealerství" se otevřely pouze tomu, kdo si na speciální webové stránce předem zažádal o přístupový kód. Uvnitř budky, kterou experti poznají pod označením K6, byl tablet připojený k portálu Peugeot "e-commerce", kde jste mohli brouzdat nabídkou automobilů, nakonfigurovat si svůj vůz snů, vybrat si financování a následně si vůz i objednat.
Kromě toho ale žádný velký komfort nečekejte. Pouze malý stoleček, malá židle, telefon, hodiny, iPad připojený k nabíječce a WiFi. Mimo to by ale v budce měly být k vidění i modely vozů Peugeot v měřítku 1:64. Kam je ale Peugeot schoval netušíme.
Jak už i vám jistě došlo, cílem tohoto dealerství je hlavně reklama pro službu pořizování vozidel Peugeot po internetu. Tato služba je podle Peugeotu poměrně oblíbená, proto se jí automobilka snaží rozšířit mezi více lidí.
Podle vyjádření webových stránek samotné automobilky přišla první objednávka na automobil přes internet cca 12 hodin po spuštění systému. Od té doby se na stránky podívalo cca milion lidí, kteří si nechali zpracovat 134,000 konfigurací a 35,000 nabídek na koupi vozu protiúčtem.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?