Rally závod historických vozů a youngtimerů Hamburg-Berlin-Klassik, který odstartoval včera odpoledne, je pro svou malebnou trasu, vedoucí severním Německem, považován za jednu z nejhezčích veteránských akcí. K vidění je hned pět atraktivních automobilů značky Škoda, přičemž nechybí zástupce prvorepublikové produkce v podobě typu Škoda Popular Roadster z roku 1937, ale ani sportovní ikona Škoda 130 RS.
V letošním roce vede trasa soutěže Hamburg-Berlin-Klassik z Brém podél pobřeží Severního moře, Východním Frískem a přes Lüneburské vřesoviště do Hamburku. Škoda Auto ve spolupráci s místním dovozcem značky, společností Škoda Auto Deutschland, na start vysílá pětici atraktivních vozů.
K vůbec nejstarším patří Škoda Popular Roadster z roku 1937. Bílý roadster s motorem o výkonu 22 koňských sil bude řídit Matthias Kahle, nejúspěšnější jezdec v historii Mistrovství Německa v automobilových soutěžích. Poválečnou produkci značky budou reprezentovat dva oblíbené vozy Škoda Felicia – tyrkysový exemplář z roku 1961 pohání čtyřválcový motor o objemu 1089 cm3 a výkonu 50 koní, zatímco silnější Felicia Super disponovala objemem 1221 cm3 a výkonem 55 k.
Podobně kultovním vozem je Škoda 1100 MBX de Luxe z roku 1969. Dvoudveřový sedan s velkoryse prosklenou karoserií s absencí horních částí středních sloupků má mimořádně vzdušný interiér, vzhledem k produkci pouhých 1114 exemplářů v případě dynamičtější verze s motorem 1,1 l jde o opravdu raritní automobil.
Legendární rallyové kupé Škoda 130 RS z roku 1976 dostalo trefnou přezdívku ,Porsche Východu' a je považováno za nejúspěšnější soutěžní a okruhový vůz tehdejšího východního bloku. Mezi jeho největšími triumfy patří titul v hodnocení značek v Mistrovství Evropy silničních vozů 1981 a double v Rallye Monte Carlo 1977 ve třídě do 1300 cm3.
Rallye veteránů Hamburg-Berlin-Klassik odstartovala včera ve 13:00 v Brémách, cílem v historické části Hamburku projedou první vozy v sobotu po 15. hodině.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.