Rally závod historických vozů a youngtimerů Hamburg-Berlin-Klassik, který odstartoval včera odpoledne, je pro svou malebnou trasu, vedoucí severním Německem, považován za jednu z nejhezčích veteránských akcí. K vidění je hned pět atraktivních automobilů značky Škoda, přičemž nechybí zástupce prvorepublikové produkce v podobě typu Škoda Popular Roadster z roku 1937, ale ani sportovní ikona Škoda 130 RS.
V letošním roce vede trasa soutěže Hamburg-Berlin-Klassik z Brém podél pobřeží Severního moře, Východním Frískem a přes Lüneburské vřesoviště do Hamburku. Škoda Auto ve spolupráci s místním dovozcem značky, společností Škoda Auto Deutschland, na start vysílá pětici atraktivních vozů.
K vůbec nejstarším patří Škoda Popular Roadster z roku 1937. Bílý roadster s motorem o výkonu 22 koňských sil bude řídit Matthias Kahle, nejúspěšnější jezdec v historii Mistrovství Německa v automobilových soutěžích. Poválečnou produkci značky budou reprezentovat dva oblíbené vozy Škoda Felicia – tyrkysový exemplář z roku 1961 pohání čtyřválcový motor o objemu 1089 cm3 a výkonu 50 koní, zatímco silnější Felicia Super disponovala objemem 1221 cm3 a výkonem 55 k.
Podobně kultovním vozem je Škoda 1100 MBX de Luxe z roku 1969. Dvoudveřový sedan s velkoryse prosklenou karoserií s absencí horních částí středních sloupků má mimořádně vzdušný interiér, vzhledem k produkci pouhých 1114 exemplářů v případě dynamičtější verze s motorem 1,1 l jde o opravdu raritní automobil.
Legendární rallyové kupé Škoda 130 RS z roku 1976 dostalo trefnou přezdívku ,Porsche Východu' a je považováno za nejúspěšnější soutěžní a okruhový vůz tehdejšího východního bloku. Mezi jeho největšími triumfy patří titul v hodnocení značek v Mistrovství Evropy silničních vozů 1981 a double v Rallye Monte Carlo 1977 ve třídě do 1300 cm3.
Rallye veteránů Hamburg-Berlin-Klassik odstartovala včera ve 13:00 v Brémách, cílem v historické části Hamburku projedou první vozy v sobotu po 15. hodině.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?