Rally závod historických vozů a youngtimerů Hamburg-Berlin-Klassik, který odstartoval včera odpoledne, je pro svou malebnou trasu, vedoucí severním Německem, považován za jednu z nejhezčích veteránských akcí. K vidění je hned pět atraktivních automobilů značky Škoda, přičemž nechybí zástupce prvorepublikové produkce v podobě typu Škoda Popular Roadster z roku 1937, ale ani sportovní ikona Škoda 130 RS.
V letošním roce vede trasa soutěže Hamburg-Berlin-Klassik z Brém podél pobřeží Severního moře, Východním Frískem a přes Lüneburské vřesoviště do Hamburku. Škoda Auto ve spolupráci s místním dovozcem značky, společností Škoda Auto Deutschland, na start vysílá pětici atraktivních vozů.
K vůbec nejstarším patří Škoda Popular Roadster z roku 1937. Bílý roadster s motorem o výkonu 22 koňských sil bude řídit Matthias Kahle, nejúspěšnější jezdec v historii Mistrovství Německa v automobilových soutěžích. Poválečnou produkci značky budou reprezentovat dva oblíbené vozy Škoda Felicia – tyrkysový exemplář z roku 1961 pohání čtyřválcový motor o objemu 1089 cm3 a výkonu 50 koní, zatímco silnější Felicia Super disponovala objemem 1221 cm3 a výkonem 55 k.
Podobně kultovním vozem je Škoda 1100 MBX de Luxe z roku 1969. Dvoudveřový sedan s velkoryse prosklenou karoserií s absencí horních částí středních sloupků má mimořádně vzdušný interiér, vzhledem k produkci pouhých 1114 exemplářů v případě dynamičtější verze s motorem 1,1 l jde o opravdu raritní automobil.
Legendární rallyové kupé Škoda 130 RS z roku 1976 dostalo trefnou přezdívku ,Porsche Východu' a je považováno za nejúspěšnější soutěžní a okruhový vůz tehdejšího východního bloku. Mezi jeho největšími triumfy patří titul v hodnocení značek v Mistrovství Evropy silničních vozů 1981 a double v Rallye Monte Carlo 1977 ve třídě do 1300 cm3.
Rallye veteránů Hamburg-Berlin-Klassik odstartovala včera ve 13:00 v Brémách, cílem v historické části Hamburku projedou první vozy v sobotu po 15. hodině.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?