Rally závod historických vozů a youngtimerů Hamburg-Berlin-Klassik, který odstartoval včera odpoledne, je pro svou malebnou trasu, vedoucí severním Německem, považován za jednu z nejhezčích veteránských akcí. K vidění je hned pět atraktivních automobilů značky Škoda, přičemž nechybí zástupce prvorepublikové produkce v podobě typu Škoda Popular Roadster z roku 1937, ale ani sportovní ikona Škoda 130 RS.
V letošním roce vede trasa soutěže Hamburg-Berlin-Klassik z Brém podél pobřeží Severního moře, Východním Frískem a přes Lüneburské vřesoviště do Hamburku. Škoda Auto ve spolupráci s místním dovozcem značky, společností Škoda Auto Deutschland, na start vysílá pětici atraktivních vozů.
K vůbec nejstarším patří Škoda Popular Roadster z roku 1937. Bílý roadster s motorem o výkonu 22 koňských sil bude řídit Matthias Kahle, nejúspěšnější jezdec v historii Mistrovství Německa v automobilových soutěžích. Poválečnou produkci značky budou reprezentovat dva oblíbené vozy Škoda Felicia – tyrkysový exemplář z roku 1961 pohání čtyřválcový motor o objemu 1089 cm3 a výkonu 50 koní, zatímco silnější Felicia Super disponovala objemem 1221 cm3 a výkonem 55 k.
Podobně kultovním vozem je Škoda 1100 MBX de Luxe z roku 1969. Dvoudveřový sedan s velkoryse prosklenou karoserií s absencí horních částí středních sloupků má mimořádně vzdušný interiér, vzhledem k produkci pouhých 1114 exemplářů v případě dynamičtější verze s motorem 1,1 l jde o opravdu raritní automobil.
Legendární rallyové kupé Škoda 130 RS z roku 1976 dostalo trefnou přezdívku ,Porsche Východu' a je považováno za nejúspěšnější soutěžní a okruhový vůz tehdejšího východního bloku. Mezi jeho největšími triumfy patří titul v hodnocení značek v Mistrovství Evropy silničních vozů 1981 a double v Rallye Monte Carlo 1977 ve třídě do 1300 cm3.
Rallye veteránů Hamburg-Berlin-Klassik odstartovala včera ve 13:00 v Brémách, cílem v historické části Hamburku projedou první vozy v sobotu po 15. hodině.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.