Dopravní nehody jsou vždy děsivé, ovšem některé dokáží během chvíle nabrat gigantických rozměrů. Z následujících příkladů si pak můžete všimnout, že většina těch nejděsivějších incidentů se odehrála během zhoršených podnebních podmínek, nejčastěji při mlze a deště, kdy mají lidé přizpůsobit svou jízdu právě podobným rizikům. Sami si však sáhněte do svědomí a upřímně řekněte, zda si necháváte při horší viditelnosti dostatečný rozestup a časovou rezervu. Jedině tak by se totiž dalo většině podobných incidentů předcházet
5. Mobile, Alabama, USA, 20.03.1995, 200 vozidel
20. března 1995 se v oblasti města Mobile, ležícího ve státě Alabama, USA, vytvořila mlha, jakou do té doby nikdo nepamatoval. Právě v jejím důsledku pak došlo k hromadné nehodě, která děsí tamní řidiče dodnes. Na jednom úseku se srazilo celkem 200 vozidel, přičemž 90 lidí utrpělo vážná zranění a jeden bohužel zemřel. Záchranáři to však neměli vůbec snadné, neboť kvůli mlze se k některým zraněným ani nemohli dostat - jednoduše je neviděli. Pro obyvatele této oblasti to byl natolik silný zážitek, že i po více než dvou desetiletích se zde při březnových mlhách někteří řidiči bojí vyjet na silnice.
4. Los Angeles, Kalifornie, USA, 03.11.2002, 216 vozidel
Další vážná nehoda se odehrála na dálnici 710 v Los Angeles a její příčinou byla opět mlha. Na jednom úseku se srazilo cca 216 vozidel, mezi kterými byla i řada motorkářů. Následky této nehody však byly mnohem mírnější: cca 5 vážně zraněných řidičů, 45 zraněných motorkářů a 70 kompletně zničených vozidel. Zatímco řidiči tak mohli mluvit o štěstí, doprava na dálnici zcela zkolabovala a její obnovení se protáhlo.
3. Vysočina, Česká republika, 20.03.2008, 231 vozidel
Obrázky z této hromadné nehody si možná v hlavě nosí stále řada z nás. 20. března roku 2008 překvapila řidiče cestující z Brna do Prahy po dálnici D1, konkrétně v oblasti Vysočina, prudká sněhová bouře, která vyústila v největší hromadnou havárii u nás a třetí největší na světě. Na jednom úseku dálnice se srazilo 231 vozidel, přičemž šest lidí utrpělo kritická zranění a museli být okamžitě přepraveni do nejbližších nemocnic. V důsledku bouře byla nakonec celá oblast dálnice uzavřena a veškerá doprava musela být odkláněna.
2. Braunschweig, Německo, 19.07.2009, 259 vozidel
Město Brunšvik, ležící ve spolkové zemi Dolní Sasko, se stalo 19. července 2009 svědky nehody, během níž se na dálnici A2 srazilo 259 vozidel. Důvodem nehody, během níž bylo vážně zraněno 10 lidí, byl prudký déšť. Incident ohromných rozměrů se řadí k nejvážnějším incidentům spojeným s deštěm. Kromě desítek řidičů a záchranářů si však své užily i pojišťovny, které během následujících týdnů vyplácely rekordní plnění.
1. Sao Paulo, Brazílie, 15.09.2011, přes 300 vozidel
Za nejzávažnější dopravní nehodou, během níž se na dálnici v Sao Paulu srazilo přes 300 automobilů, může opět mlha. Ta zahalila dálnici "Rodovia dos Imigrantes", což vyústilo v 2 kilometry dlouhou kolonu nabouraných vozidel, z nichž některá začala hořet. Navzdory obrovským rozměrům tohoto incidentu je tak zázrakem, že vážná zranění utrpělo "jen" 30 lidí a oběť byla pouze jedna.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.