Dopravní nehody jsou vždy děsivé, ovšem některé dokáží během chvíle nabrat gigantických rozměrů. Z následujících příkladů si pak můžete všimnout, že většina těch nejděsivějších incidentů se odehrála během zhoršených podnebních podmínek, nejčastěji při mlze a deště, kdy mají lidé přizpůsobit svou jízdu právě podobným rizikům. Sami si však sáhněte do svědomí a upřímně řekněte, zda si necháváte při horší viditelnosti dostatečný rozestup a časovou rezervu. Jedině tak by se totiž dalo většině podobných incidentů předcházet
5. Mobile, Alabama, USA, 20.03.1995, 200 vozidel
20. března 1995 se v oblasti města Mobile, ležícího ve státě Alabama, USA, vytvořila mlha, jakou do té doby nikdo nepamatoval. Právě v jejím důsledku pak došlo k hromadné nehodě, která děsí tamní řidiče dodnes. Na jednom úseku se srazilo celkem 200 vozidel, přičemž 90 lidí utrpělo vážná zranění a jeden bohužel zemřel. Záchranáři to však neměli vůbec snadné, neboť kvůli mlze se k některým zraněným ani nemohli dostat - jednoduše je neviděli. Pro obyvatele této oblasti to byl natolik silný zážitek, že i po více než dvou desetiletích se zde při březnových mlhách někteří řidiči bojí vyjet na silnice.
4. Los Angeles, Kalifornie, USA, 03.11.2002, 216 vozidel
Další vážná nehoda se odehrála na dálnici 710 v Los Angeles a její příčinou byla opět mlha. Na jednom úseku se srazilo cca 216 vozidel, mezi kterými byla i řada motorkářů. Následky této nehody však byly mnohem mírnější: cca 5 vážně zraněných řidičů, 45 zraněných motorkářů a 70 kompletně zničených vozidel. Zatímco řidiči tak mohli mluvit o štěstí, doprava na dálnici zcela zkolabovala a její obnovení se protáhlo.
3. Vysočina, Česká republika, 20.03.2008, 231 vozidel
Obrázky z této hromadné nehody si možná v hlavě nosí stále řada z nás. 20. března roku 2008 překvapila řidiče cestující z Brna do Prahy po dálnici D1, konkrétně v oblasti Vysočina, prudká sněhová bouře, která vyústila v největší hromadnou havárii u nás a třetí největší na světě. Na jednom úseku dálnice se srazilo 231 vozidel, přičemž šest lidí utrpělo kritická zranění a museli být okamžitě přepraveni do nejbližších nemocnic. V důsledku bouře byla nakonec celá oblast dálnice uzavřena a veškerá doprava musela být odkláněna.
2. Braunschweig, Německo, 19.07.2009, 259 vozidel
Město Brunšvik, ležící ve spolkové zemi Dolní Sasko, se stalo 19. července 2009 svědky nehody, během níž se na dálnici A2 srazilo 259 vozidel. Důvodem nehody, během níž bylo vážně zraněno 10 lidí, byl prudký déšť. Incident ohromných rozměrů se řadí k nejvážnějším incidentům spojeným s deštěm. Kromě desítek řidičů a záchranářů si však své užily i pojišťovny, které během následujících týdnů vyplácely rekordní plnění.
1. Sao Paulo, Brazílie, 15.09.2011, přes 300 vozidel
Za nejzávažnější dopravní nehodou, během níž se na dálnici v Sao Paulu srazilo přes 300 automobilů, může opět mlha. Ta zahalila dálnici "Rodovia dos Imigrantes", což vyústilo v 2 kilometry dlouhou kolonu nabouraných vozidel, z nichž některá začala hořet. Navzdory obrovským rozměrům tohoto incidentu je tak zázrakem, že vážná zranění utrpělo "jen" 30 lidí a oběť byla pouze jedna.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.