Nástup elektromobilů otvírá designérům možnosti, o kterých se jim před lety ani nesnilo. Díky absenci spalovacího motoru a všech jeho komponent se najednou mohou tvary automobilu libovolně měnit, čehož si můžeme všímat hlavně u různých futuristických konceptů. A s jedním takovým se nedávno vytasila i automobilka Mercedes-Benz.
Technika elektromobilů je ve srovnání s tradičními automobily poháněnými spalovacími motory výrazně jednodušší. Kromě nárůstu vnitřního prostoru a variability tvarů karoserie to ale také může znamenat, že svět automobilů by se mohl brzy od základu změnit. Z aut by totiž mohly zůstat už jen podvozky, které se osadí vhodnou kabinou podle potřeby.
Právě na podobné bázi totiž funguje koncept Vision Urbanetic, který nedávno představila automobilka Mercedes-Benz. Dle vysvětlení automobilky se jedná o zcela nový typ vozidla, který konečně boří bariéru mezi přepravou lidí a nákladu.
Nečekejte ale, že by se na malém prostoru těsnalo pár lidí s paletami zásob do obchodů. Koncept totiž počítá s nezávislým a plně autonomním podvozkem, který může být osazen kabinou dle potřeby. Buď může být připojena prosklená kabina jež pojme až 12 lidí, která funguje na principu autonomní sdílené jízdy, nebo uzavřená nákladní kabina, která pojme až 10 Euro palet.
„Vision Urbanetic je zcela novým konceptem mobility, který byl speciálně konfigurován dle aktuálních potřeb ale s ohledem na efektivitu a udržitelnost," komentují projekt lidé z oddělení Mercedes-Benz Vans, kteří stojí za jeho vznikem.
„Během dopravní špičky v ranních hodinách a během pozdního odpoledne může být flotila vozů osazena ve větší míře cestovními moduly pro lidi. Během zbytku dne může být celý systém využíván primárně pro přepravu zboží v nákladních modulech."
V současnosti se s přeměnou konceptu Vision Urbanetic v produkční "automobil" nepočítá, vzhledem k dynamickému rozvoji technologií i průmyslu jsme si však téměř jisti, že podobných konceptů bude přibývat a časem se jich možná dočkáme i v provozu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.