Nástup elektromobilů otvírá designérům možnosti, o kterých se jim před lety ani nesnilo. Díky absenci spalovacího motoru a všech jeho komponent se najednou mohou tvary automobilu libovolně měnit, čehož si můžeme všímat hlavně u různých futuristických konceptů. A s jedním takovým se nedávno vytasila i automobilka Mercedes-Benz.
Technika elektromobilů je ve srovnání s tradičními automobily poháněnými spalovacími motory výrazně jednodušší. Kromě nárůstu vnitřního prostoru a variability tvarů karoserie to ale také může znamenat, že svět automobilů by se mohl brzy od základu změnit. Z aut by totiž mohly zůstat už jen podvozky, které se osadí vhodnou kabinou podle potřeby.
Právě na podobné bázi totiž funguje koncept Vision Urbanetic, který nedávno představila automobilka Mercedes-Benz. Dle vysvětlení automobilky se jedná o zcela nový typ vozidla, který konečně boří bariéru mezi přepravou lidí a nákladu.
Nečekejte ale, že by se na malém prostoru těsnalo pár lidí s paletami zásob do obchodů. Koncept totiž počítá s nezávislým a plně autonomním podvozkem, který může být osazen kabinou dle potřeby. Buď může být připojena prosklená kabina jež pojme až 12 lidí, která funguje na principu autonomní sdílené jízdy, nebo uzavřená nákladní kabina, která pojme až 10 Euro palet.
„Vision Urbanetic je zcela novým konceptem mobility, který byl speciálně konfigurován dle aktuálních potřeb ale s ohledem na efektivitu a udržitelnost," komentují projekt lidé z oddělení Mercedes-Benz Vans, kteří stojí za jeho vznikem.
„Během dopravní špičky v ranních hodinách a během pozdního odpoledne může být flotila vozů osazena ve větší míře cestovními moduly pro lidi. Během zbytku dne může být celý systém využíván primárně pro přepravu zboží v nákladních modulech."
V současnosti se s přeměnou konceptu Vision Urbanetic v produkční "automobil" nepočítá, vzhledem k dynamickému rozvoji technologií i průmyslu jsme si však téměř jisti, že podobných konceptů bude přibývat a časem se jich možná dočkáme i v provozu.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.