Nástup elektromobilů otvírá designérům možnosti, o kterých se jim před lety ani nesnilo. Díky absenci spalovacího motoru a všech jeho komponent se najednou mohou tvary automobilu libovolně měnit, čehož si můžeme všímat hlavně u různých futuristických konceptů. A s jedním takovým se nedávno vytasila i automobilka Mercedes-Benz.
Technika elektromobilů je ve srovnání s tradičními automobily poháněnými spalovacími motory výrazně jednodušší. Kromě nárůstu vnitřního prostoru a variability tvarů karoserie to ale také může znamenat, že svět automobilů by se mohl brzy od základu změnit. Z aut by totiž mohly zůstat už jen podvozky, které se osadí vhodnou kabinou podle potřeby.
Právě na podobné bázi totiž funguje koncept Vision Urbanetic, který nedávno představila automobilka Mercedes-Benz. Dle vysvětlení automobilky se jedná o zcela nový typ vozidla, který konečně boří bariéru mezi přepravou lidí a nákladu.
Nečekejte ale, že by se na malém prostoru těsnalo pár lidí s paletami zásob do obchodů. Koncept totiž počítá s nezávislým a plně autonomním podvozkem, který může být osazen kabinou dle potřeby. Buď může být připojena prosklená kabina jež pojme až 12 lidí, která funguje na principu autonomní sdílené jízdy, nebo uzavřená nákladní kabina, která pojme až 10 Euro palet.
„Vision Urbanetic je zcela novým konceptem mobility, který byl speciálně konfigurován dle aktuálních potřeb ale s ohledem na efektivitu a udržitelnost," komentují projekt lidé z oddělení Mercedes-Benz Vans, kteří stojí za jeho vznikem.
„Během dopravní špičky v ranních hodinách a během pozdního odpoledne může být flotila vozů osazena ve větší míře cestovními moduly pro lidi. Během zbytku dne může být celý systém využíván primárně pro přepravu zboží v nákladních modulech."
V současnosti se s přeměnou konceptu Vision Urbanetic v produkční "automobil" nepočítá, vzhledem k dynamickému rozvoji technologií i průmyslu jsme si však téměř jisti, že podobných konceptů bude přibývat a časem se jich možná dočkáme i v provozu.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.