„Beetle Sunshinetour to Wolfsburg 2018“ – s tímto mottem se v sobotu 8. září uskutečnilo počtrnácté velké setkání komunity modelů Beetle, New Beetle a Brouk. Středem pozornosti bylo tentokrát 20. výročí modelu New Beetle, automobilu kategorie Youngtimer, který je na dobré cestě k postavení klasického vozu. Podle vzoru Brouka. Beetle, New Beetle a Brouk – tři generace kompaktního, nadčasového Volkswagenu, který si získal přátele na celém světě. Tisíce těchto fanoušků přijely o uplynulém víkendu do Wolfsburgu, aby společně oslavili jednu z nejsympatičtějších ikon automobilové historie.
Vyvrcholením setkání „Beetle Sunshinetour to Wolfsburg 2018“ byla spanilá jízda více než 200 vozidel Beetle, New Beetle a Brouk výrobním závodem Volkswagen. Nic takového se ještě nikdy neudálo. Nechyběly ani exotické verze, jako je Hebmüller Cabriolet z roku 1950 nebo jeden ze vzácných vozů New Beetle RSI s výkonem 225 k z roku 2000. A samozřejmě byly zastoupeny i nejmladší modely, jako je Beetle Cabriolet Dune. Účastníci vjeli do výrobního areálu po příjezdové cestě k hotelu „The Ritz-Carlton“.
Odtud se vydali po ulici Südstraße mezi Středoněmeckým průplavem a hlavním výrobním závodem směrem k výškové budově, která je sídlem vedení značky. Tato trasa je ostatně výjimečná i tím, že části výrobního závodu a celá výšková budova jsou chráněnými památkami. Jízda pokračovala ulicí Mittelstraße – po níž jinak směřují zaměstnanci společnosti Volkswagen na svá pracoviště a jezdí velká nákladní vozidla, dodávající díly na montážní linky metodou „just-in-time“ – směrem k Autostadtu. Vstupní zóna pod věžovými budovami Autostadtu se stala místem festivalových oslav. Účastníci a návštěvníci zde vedli odborné diskuze a po celý jeden den oslavovali tři generace automobilu, který byl zárodkem, z něhož vyrostl celý koncern.
Středem pozornosti byl samozřejmě New Beetle, který v roce 2018 slaví své 20. výročí a nikdy nebyl běžným automobilem, ať jako nový nebo použitý vůz. Vždycky byl totiž také vyjádřením postoje k životu. První vozy této modelové řady nyní na své cestě k postavení klasického automobilu vstoupily do kategorie Youngtimer.
Letošní setkání Beetle Sunshinetour se ostatně konalo ve Wolfsburgu poprvé. Mimořádné místo konání před branami Autostadtu a výrobního závodu bylo připomínkou významného kulatého výročí modelu New Beetle. Beetle Sunshinetour před 14 lety poprvé zorganizovala řidička vozu Beetle Gabriele Graft z Lübecku, která je dodnes hlavní duší celého setkání.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?