Už je to poměrně dlouho, co se do světa dostala informace, podle které pracuje automobilka Ford na elektrickém SUV, které by mělo být inspirováno legendárním Mustangem. O designu nového modelu zatím nepadlo ještě ani slovo, přesto již automobilka potvrdila, že dorazit by měl okolo roku 2020 a jeho dojezd by se měl pohybovat okolo slušných 482 kilometrů
Elektromobily představují pro Ford důležité odvětví, kterému přikládá náležitou pozornost. I z toho důvodu vznikl speciální "Ford Tým Edison," jehož úkolem je pouze vývoj budoucích elektromobilů značek Ford a Lincoln. Tým zaujímá k vývoji holistický přístup, což znamená, že zvažuje i marketing, potenciální zisky, strategii nabíjení a v neposlední řadě i design a techniku.
„Nový tým musí být ochotný přijmout jako výzvu každou skutečnost a každý proces, který jsme v průběhu naší kariéry vyvinuli," uvedl Darren Palmer, ředitel produktového vývoje Ford Tým Edison, v rozhovoru pro magazín Medium.
Původním plánem Fordu bylo pojmenovat nový crossover Mach 1, po zveřejnění této informace se však mezi lidmi zvedla vysoká vlna odporu. Lidé nechtěli, aby se označení výkonných modelů Mustangu stalo označením pro nové SUV a tak automobilka musí přijít s novým názvem, jak uvedl Jim Farley, viceprezident Global Markets ve Fordu.
Vtisknout novému SUV spojitost s Mustangy, což je z nové fotografie naprosto evidentní, je dost odvážný krok. Ford Mustang je americkou ikonou výkonných sportovních vozidel, takže vytvořit z něj crossover by mohlo výrazně rozdělit společnost. Automobilka však vkládá do budoucnosti SUV a elektromobilů velké naděje, takže vtisknout novému vozu známé tvary Mustangu by mohlo ve vyvolání zájmu pomoci.
Jak nakonec poznamenává Motor1, model Mustang už si prošel různými změnami a vzrůstající popularitu SUVček zkrátka nelze ignorovat. Například Mustang II. generace, který byl na trh uveden v době ropné krize, byl sice tragicky "slabý" kompakt, ovšem nízký výkon znamenal nízkou spotřebu a tak se stále prodával dobře. NA trh totiž přišel ve správný čas.
Je tak docela dobře možné, že i přes prskání milovníků klasik bude elektrický crossover s tvary Mustangu v roce 2020 opět trefou do černého.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?