Studie Škoda Vision RS dává nahlédnout do budoucnosti modelů RS značky Škoda. Designové skici už před oficiální světovou premiérou, která proběhne v říjnu na autosalonu v Paříži, umožňují nahlédnout do interiéru této studie. K dispozici je také video, představující vznik interiéru z veganských a ekologicky vyrobených materiálů v pražském designovém studiu značky Škoda.
Video diváka zavede do designového studia v české metropoli, které se nachází nedaleko Pražského hradu, Karlova mostu, Tančícího domu nebo paláce Žofín. První návrhy budoucích modelů značky Škoda nevznikají pouze v designovém studiu v mladoboleslavské Česaně, ale i v inspirativním prostředí secesní budovy na pražském Masarykově nábřeží.
Designér značky Škoda skicuje sportovní a vzdušný interiér se sedadly, která se v něm jakoby vznášejí. Interiér dále zaujme kombinací karbonu s křišťálem, výraznými světelnými efekty a stylovými detaily ze světa motorsportu. Zářivě bílá barva studie Škoda Vision RS poukazuje na to, že hnací ústrojí i materiály použité na vozidle jsou šetrné k životnímu prostředí.
Křišťál, karbon a odkaz motorsportu
Protáhlá přístrojová deska s karbonovými prvky přebírá symetrické kontury masky chladiče. Dekor palubní desky studie Vision RS se skládá z ručně broušeného křišťálu ze společnosti Lasvit. Přístrojová deska obsahuje speciální animace s designem RS a je osvětlena světelnými efekty, sladěnými s dotykovou obrazovkou infotainmentu.
V karbonovém středovém panelu studie Vision RS je prostorový rám, inspirovaný soutěžními vozy, s integrovaným systémem řazení automatické převodovky DSG shift-by-wire. Karbon je také použit na dekoračních lištách, výplních dveří a skořepinách sedadel. Tento charakteristický hi-tech materiál je často spojován s motoristickým sportem.
Připomínkou závodních vozů jsou i poutka, nahrazující madla ve výplních dveří, „Simply Clever“ jsou i odkládací schránky s přídržnými gumičkami. Vedle sportovního vzhledu byl u studie Vision RS kladen mimořádný důraz na šetrnost k životnímu prostředí. Použitá karbonová vlákna tvoří ze 100 procent recyklovaný polyester a potahy sedadel jsou z veganské alcantary.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.