Studie Škoda Vision RS dává nahlédnout do budoucnosti modelů RS značky Škoda. Designové skici už před oficiální světovou premiérou, která proběhne v říjnu na autosalonu v Paříži, umožňují nahlédnout do interiéru této studie. K dispozici je také video, představující vznik interiéru z veganských a ekologicky vyrobených materiálů v pražském designovém studiu značky Škoda.
Video diváka zavede do designového studia v české metropoli, které se nachází nedaleko Pražského hradu, Karlova mostu, Tančícího domu nebo paláce Žofín. První návrhy budoucích modelů značky Škoda nevznikají pouze v designovém studiu v mladoboleslavské Česaně, ale i v inspirativním prostředí secesní budovy na pražském Masarykově nábřeží.
Designér značky Škoda skicuje sportovní a vzdušný interiér se sedadly, která se v něm jakoby vznášejí. Interiér dále zaujme kombinací karbonu s křišťálem, výraznými světelnými efekty a stylovými detaily ze světa motorsportu. Zářivě bílá barva studie Škoda Vision RS poukazuje na to, že hnací ústrojí i materiály použité na vozidle jsou šetrné k životnímu prostředí.
Křišťál, karbon a odkaz motorsportu
Protáhlá přístrojová deska s karbonovými prvky přebírá symetrické kontury masky chladiče. Dekor palubní desky studie Vision RS se skládá z ručně broušeného křišťálu ze společnosti Lasvit. Přístrojová deska obsahuje speciální animace s designem RS a je osvětlena světelnými efekty, sladěnými s dotykovou obrazovkou infotainmentu.
V karbonovém středovém panelu studie Vision RS je prostorový rám, inspirovaný soutěžními vozy, s integrovaným systémem řazení automatické převodovky DSG shift-by-wire. Karbon je také použit na dekoračních lištách, výplních dveří a skořepinách sedadel. Tento charakteristický hi-tech materiál je často spojován s motoristickým sportem.
Připomínkou závodních vozů jsou i poutka, nahrazující madla ve výplních dveří, „Simply Clever“ jsou i odkládací schránky s přídržnými gumičkami. Vedle sportovního vzhledu byl u studie Vision RS kladen mimořádný důraz na šetrnost k životnímu prostředí. Použitá karbonová vlákna tvoří ze 100 procent recyklovaný polyester a potahy sedadel jsou z veganské alcantary.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?