Ačkoliv sláva kdysi velkolepých autosalonů pomalu upadá, stále se najde dostatek automobilek, které si tyto motoristické svátky nenechají ujít. Jednou z nich je i Lexus, který 2. října 2018 na autosalonu v Paříži poprvé představí nové luxusní sportovní kupé Lexus RC a další dvě zajímavé novinky.
Nově pojaté RC spojuje vylepšený komfort s nejnovějšími charakteristickými designovými prvky značky Lexus a ostřejší jízdní dynamikou, která se inspirovala vlajkovým luxusním kupé LC. Svým sportovním vzhledem, elegancí a atraktivními jízdními schopnostmi se nové RC stává zajímavou a cenově dostupnější volbou všech zájemců o kupé značky Lexus.
Druhou pařížskou premiérou značky Lexus je nové LC Yellow Edition. Limitovaná edice se žlutým odstínem karoserie ‚Flare Yellow vznikla pečlivým výběrem barev jednotlivých vrstev laku a základního nátěru. Zaujme i interiér vozu vyvedený v jedinečné kombinaci hřejivě žluté, bílé a černé. Nové LC Yellow Edition kromě toho přináší výhody ještě lepších jízdních schopností a handlingu, které jsou součástí nejvyšší specifikace LC Sport+.
Další zajímavou novinkou značky Lexus v Paříži je evropská premiéra nového luxusního sedanu ES sedmé generace. Nové ES, již tradičně proslulé svým pohodlím, kultivovaností a prvky luxusní výbavy, staví na tradičních silných stránkách tohoto modelu se zbrusu novým podvozkem.
Na svém stánku Lexus představí i nový kompaktní crossover UX a tradiční tiskovou konferenci v Paříži nahradí na stánku autosalonu nový koncept #SharpYetSmooth.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.