Když se řekne americký elektromobil, většina z nás si vybaví některý ze strojů automobilky Tesla, případně méně známý avšak neméně úspěšný Chevrolet Bolt. Na americkém trhu s elektromobily se však pohybuje i velký hráč v podobě General Motors, který se chystá představit jednu žhavou novinku, která by mohla tradiční konkurenci přetáhnout pěkných pár zákazníků.
Tou novinkou má být Bajoun E200, který vzniká díky společnému podniku (joint venture) amerického GM a čínských společností SAIC a Wuling. Společnosti se zatím zaměřují pouze na čínský trh, kde už ale zaznamenali slušné úspěchy s prvním modelem E100. Model E200 pak představuje výrazné vylepšení.
Zatímco Bajoun E100 nabízel na začátku prodeje dojezd pouhých 155 kilometrů, jeho později vylepšená verze už zvládala ujet na jedno nabití okolo 200 km. Nejnovější E200 však údajně zvládne ujet při konstantní rychlosti až 270 km, případně 210 km podle testovacího procesu NEDC.
Navýšení dojezdu se podařilo dosáhnout díky zvýšení kapacity baterií, které však zabírají stejný prostor. Díky kombinaci elektrického motoru a reduktoru je navíc nový model podstatně tišší. Společnosti SAIC-GM-Wuling navíc zapracovali i na okruhu klimatizace a upravili design exteriéru i interiéru.
Výrobce zatím neuvedl přesné rozměry a kompletní specifikaci, již nyní je ale jisté, že model E200 bude skutečný prcek. Pro představu, již jeho předchůdce, model E100, byl s výjimkou výšky menší, než Smart ForTwo. Skutečně se tedy bavíme o miniaturním voze, který je například dvakrát menší, než výše zmíněný Chevrolet Bolt. A E200 by se měl držet podobných rozměrů.
Výrobce je navíc přesvědčen, že se nové E200 bude velice dobře prodávat. A vlastně se ani není čemu divit, vždyť předchozího modelu E100 se během roku od premiéry prodalo okolo 22 000 kusů. A to je zhruba stejně, jako počet prodaných Chevroletů Bolt za minulý rok na americkém trhu.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.