Když se řekne americký elektromobil, většina z nás si vybaví některý ze strojů automobilky Tesla, případně méně známý avšak neméně úspěšný Chevrolet Bolt. Na americkém trhu s elektromobily se však pohybuje i velký hráč v podobě General Motors, který se chystá představit jednu žhavou novinku, která by mohla tradiční konkurenci přetáhnout pěkných pár zákazníků.
Tou novinkou má být Bajoun E200, který vzniká díky společnému podniku (joint venture) amerického GM a čínských společností SAIC a Wuling. Společnosti se zatím zaměřují pouze na čínský trh, kde už ale zaznamenali slušné úspěchy s prvním modelem E100. Model E200 pak představuje výrazné vylepšení.
Zatímco Bajoun E100 nabízel na začátku prodeje dojezd pouhých 155 kilometrů, jeho později vylepšená verze už zvládala ujet na jedno nabití okolo 200 km. Nejnovější E200 však údajně zvládne ujet při konstantní rychlosti až 270 km, případně 210 km podle testovacího procesu NEDC.
Navýšení dojezdu se podařilo dosáhnout díky zvýšení kapacity baterií, které však zabírají stejný prostor. Díky kombinaci elektrického motoru a reduktoru je navíc nový model podstatně tišší. Společnosti SAIC-GM-Wuling navíc zapracovali i na okruhu klimatizace a upravili design exteriéru i interiéru.
Výrobce zatím neuvedl přesné rozměry a kompletní specifikaci, již nyní je ale jisté, že model E200 bude skutečný prcek. Pro představu, již jeho předchůdce, model E100, byl s výjimkou výšky menší, než Smart ForTwo. Skutečně se tedy bavíme o miniaturním voze, který je například dvakrát menší, než výše zmíněný Chevrolet Bolt. A E200 by se měl držet podobných rozměrů.
Výrobce je navíc přesvědčen, že se nové E200 bude velice dobře prodávat. A vlastně se ani není čemu divit, vždyť předchozího modelu E100 se během roku od premiéry prodalo okolo 22 000 kusů. A to je zhruba stejně, jako počet prodaných Chevroletů Bolt za minulý rok na americkém trhu.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?