Když se řekne americký elektromobil, většina z nás si vybaví některý ze strojů automobilky Tesla, případně méně známý avšak neméně úspěšný Chevrolet Bolt. Na americkém trhu s elektromobily se však pohybuje i velký hráč v podobě General Motors, který se chystá představit jednu žhavou novinku, která by mohla tradiční konkurenci přetáhnout pěkných pár zákazníků.
Tou novinkou má být Bajoun E200, který vzniká díky společnému podniku (joint venture) amerického GM a čínských společností SAIC a Wuling. Společnosti se zatím zaměřují pouze na čínský trh, kde už ale zaznamenali slušné úspěchy s prvním modelem E100. Model E200 pak představuje výrazné vylepšení.
Zatímco Bajoun E100 nabízel na začátku prodeje dojezd pouhých 155 kilometrů, jeho později vylepšená verze už zvládala ujet na jedno nabití okolo 200 km. Nejnovější E200 však údajně zvládne ujet při konstantní rychlosti až 270 km, případně 210 km podle testovacího procesu NEDC.
Navýšení dojezdu se podařilo dosáhnout díky zvýšení kapacity baterií, které však zabírají stejný prostor. Díky kombinaci elektrického motoru a reduktoru je navíc nový model podstatně tišší. Společnosti SAIC-GM-Wuling navíc zapracovali i na okruhu klimatizace a upravili design exteriéru i interiéru.
Výrobce zatím neuvedl přesné rozměry a kompletní specifikaci, již nyní je ale jisté, že model E200 bude skutečný prcek. Pro představu, již jeho předchůdce, model E100, byl s výjimkou výšky menší, než Smart ForTwo. Skutečně se tedy bavíme o miniaturním voze, který je například dvakrát menší, než výše zmíněný Chevrolet Bolt. A E200 by se měl držet podobných rozměrů.
Výrobce je navíc přesvědčen, že se nové E200 bude velice dobře prodávat. A vlastně se ani není čemu divit, vždyť předchozího modelu E100 se během roku od premiéry prodalo okolo 22 000 kusů. A to je zhruba stejně, jako počet prodaných Chevroletů Bolt za minulý rok na americkém trhu.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?