Když se řekne americký elektromobil, většina z nás si vybaví některý ze strojů automobilky Tesla, případně méně známý avšak neméně úspěšný Chevrolet Bolt. Na americkém trhu s elektromobily se však pohybuje i velký hráč v podobě General Motors, který se chystá představit jednu žhavou novinku, která by mohla tradiční konkurenci přetáhnout pěkných pár zákazníků.
Tou novinkou má být Bajoun E200, který vzniká díky společnému podniku (joint venture) amerického GM a čínských společností SAIC a Wuling. Společnosti se zatím zaměřují pouze na čínský trh, kde už ale zaznamenali slušné úspěchy s prvním modelem E100. Model E200 pak představuje výrazné vylepšení.
Zatímco Bajoun E100 nabízel na začátku prodeje dojezd pouhých 155 kilometrů, jeho později vylepšená verze už zvládala ujet na jedno nabití okolo 200 km. Nejnovější E200 však údajně zvládne ujet při konstantní rychlosti až 270 km, případně 210 km podle testovacího procesu NEDC.
Navýšení dojezdu se podařilo dosáhnout díky zvýšení kapacity baterií, které však zabírají stejný prostor. Díky kombinaci elektrického motoru a reduktoru je navíc nový model podstatně tišší. Společnosti SAIC-GM-Wuling navíc zapracovali i na okruhu klimatizace a upravili design exteriéru i interiéru.
Výrobce zatím neuvedl přesné rozměry a kompletní specifikaci, již nyní je ale jisté, že model E200 bude skutečný prcek. Pro představu, již jeho předchůdce, model E100, byl s výjimkou výšky menší, než Smart ForTwo. Skutečně se tedy bavíme o miniaturním voze, který je například dvakrát menší, než výše zmíněný Chevrolet Bolt. A E200 by se měl držet podobných rozměrů.
Výrobce je navíc přesvědčen, že se nové E200 bude velice dobře prodávat. A vlastně se ani není čemu divit, vždyť předchozího modelu E100 se během roku od premiéry prodalo okolo 22 000 kusů. A to je zhruba stejně, jako počet prodaných Chevroletů Bolt za minulý rok na americkém trhu.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.