Ford Mondeo se stalo ikonou evropských silnic, která dlouhé roky vzdorovala německým sedanům prémiových značek. Po více či méně úspěšných letech se však zdá, že mnohými milovaný vůz z evropských silnic brzy zmizí. Automobilka se totiž chystá na restrukturalizaci evropských aktivit, což může mít drastické dopady.
Jak uvedl The Times, Ford by mohl zrušit celkově okolo 24 000 pracovních míst, což odpovídá zhruba 12 procentům všech jeho zaměstnanců. Podle agentury DPA označila automobilka zprávu za spekulaci, prozatím ji ale zcela nepopřela.
Automobilka musí v Evropě vyřešit několik palčivých problémů, na což podle generálního ředitele Jima Hacketta vyčlenila cca 11 miliard dolarů, tedy cca 244 miliard korun. Během letošního druhého čtvrtletí prodělala automobilka v Evropě okolo 73 milionů dolarů (cca 1.6 miliardy korun) a další velké problémy by ji mohl přinést i tzv. Brexit, jak upozornila agentura Reuters.
V současnosti zaměstnává Ford přes 200 000 lidí po celém světě. Analytici z banky Morgan Stanley však podle Reuters předpokládají, že propouštění by se mohlo dotknout až 12 % pracovních míst, přičemž většina by měla být právě v Evropě.
A ekonomické výsledky? Hackett je komentoval během červencového zveřejňování čtvrtletních výsledkůslovy „Se svým výkonem v Evropě a Číně jsme mimořádně nespokojení," čemuž se rozhodně nelze divit. Celkový čistý zisk Fordu se totiž ve druhém čtvrtletí propadl o polovinu na 1.07 miliardy dolarů, což je téměř 24 miliard korun.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.