Ford Mondeo se stalo ikonou evropských silnic, která dlouhé roky vzdorovala německým sedanům prémiových značek. Po více či méně úspěšných letech se však zdá, že mnohými milovaný vůz z evropských silnic brzy zmizí. Automobilka se totiž chystá na restrukturalizaci evropských aktivit, což může mít drastické dopady.
Jak uvedl The Times, Ford by mohl zrušit celkově okolo 24 000 pracovních míst, což odpovídá zhruba 12 procentům všech jeho zaměstnanců. Podle agentury DPA označila automobilka zprávu za spekulaci, prozatím ji ale zcela nepopřela.
Automobilka musí v Evropě vyřešit několik palčivých problémů, na což podle generálního ředitele Jima Hacketta vyčlenila cca 11 miliard dolarů, tedy cca 244 miliard korun. Během letošního druhého čtvrtletí prodělala automobilka v Evropě okolo 73 milionů dolarů (cca 1.6 miliardy korun) a další velké problémy by ji mohl přinést i tzv. Brexit, jak upozornila agentura Reuters.
V současnosti zaměstnává Ford přes 200 000 lidí po celém světě. Analytici z banky Morgan Stanley však podle Reuters předpokládají, že propouštění by se mohlo dotknout až 12 % pracovních míst, přičemž většina by měla být právě v Evropě.
A ekonomické výsledky? Hackett je komentoval během červencového zveřejňování čtvrtletních výsledkůslovy „Se svým výkonem v Evropě a Číně jsme mimořádně nespokojení," čemuž se rozhodně nelze divit. Celkový čistý zisk Fordu se totiž ve druhém čtvrtletí propadl o polovinu na 1.07 miliardy dolarů, což je téměř 24 miliard korun.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?