Ford Mondeo se stalo ikonou evropských silnic, která dlouhé roky vzdorovala německým sedanům prémiových značek. Po více či méně úspěšných letech se však zdá, že mnohými milovaný vůz z evropských silnic brzy zmizí. Automobilka se totiž chystá na restrukturalizaci evropských aktivit, což může mít drastické dopady.
Jak uvedl The Times, Ford by mohl zrušit celkově okolo 24 000 pracovních míst, což odpovídá zhruba 12 procentům všech jeho zaměstnanců. Podle agentury DPA označila automobilka zprávu za spekulaci, prozatím ji ale zcela nepopřela.
Automobilka musí v Evropě vyřešit několik palčivých problémů, na což podle generálního ředitele Jima Hacketta vyčlenila cca 11 miliard dolarů, tedy cca 244 miliard korun. Během letošního druhého čtvrtletí prodělala automobilka v Evropě okolo 73 milionů dolarů (cca 1.6 miliardy korun) a další velké problémy by ji mohl přinést i tzv. Brexit, jak upozornila agentura Reuters.
V současnosti zaměstnává Ford přes 200 000 lidí po celém světě. Analytici z banky Morgan Stanley však podle Reuters předpokládají, že propouštění by se mohlo dotknout až 12 % pracovních míst, přičemž většina by měla být právě v Evropě.
A ekonomické výsledky? Hackett je komentoval během červencového zveřejňování čtvrtletních výsledkůslovy „Se svým výkonem v Evropě a Číně jsme mimořádně nespokojení," čemuž se rozhodně nelze divit. Celkový čistý zisk Fordu se totiž ve druhém čtvrtletí propadl o polovinu na 1.07 miliardy dolarů, což je téměř 24 miliard korun.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?