Když se v roce 2002 objevil Fifth Gear poprvé na televizních obrazovkách, jednalo se vlastně o Top Gear - jen s jiným názvem. Když pak došlo na rozpad tradiční sestavy Top Gearu na BBC, zdálo se, že Fifth Gear bude pořadem, který na práci tradičního moderátorského tria důstojně naváže.
První sezóna nového Top Gearu se ukázala jako naprostý propadák a tak měl Fifth Gear, tehdy vysílaný na kanálu Channel 5, skvělou příležitost zazářit. V roce 2016 se však na twitteru Tiffa Needella, jednoho z hlavních moderátorů, objevil příspěvek, podle kterého natáčení končí a nové epizody již nevzniknou.
Všichni tak byli zklamaní a nikdo už nepočítal s tím, že by se mohlo cokoliv změnit. Před pár týdny se však začaly objevovat nové informace, podle kterých se již opět pracuje na natáčení nové série. A teď již máme k dispozici i první upoutávku.
A na co se tedy můžeme těšit? Podle všeho zůstane show přesně taková, jaká byla před svým zrušením. Fifth Gear nikdy neměl k dispozici tak bohatý rozpočet jako Top Gear nebo dnešní The Grand Tour, přesto jeho tvůrci vždy dokázali přijít se zajímavým i zábavným obsahem.
Tím jsme se vlastně dostali k moderátorům, kteří by také měli zůstat stejní. Tedy alespoň ti nejdůležitější. Pořadem tedy bude provázet Tiff Needell, Jason Plato, Vicky Butler Henderson a Johnny Smith. K nim se navíc přidá pár nových tváří a doplní je i speciální hosté.
Nová sezóna se bude vysílána od 6. září na kanálu Quest a podle ukázky by to mohla být opět zajímavá show.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?