Když se v roce 2002 objevil Fifth Gear poprvé na televizních obrazovkách, jednalo se vlastně o Top Gear - jen s jiným názvem. Když pak došlo na rozpad tradiční sestavy Top Gearu na BBC, zdálo se, že Fifth Gear bude pořadem, který na práci tradičního moderátorského tria důstojně naváže.
První sezóna nového Top Gearu se ukázala jako naprostý propadák a tak měl Fifth Gear, tehdy vysílaný na kanálu Channel 5, skvělou příležitost zazářit. V roce 2016 se však na twitteru Tiffa Needella, jednoho z hlavních moderátorů, objevil příspěvek, podle kterého natáčení končí a nové epizody již nevzniknou.
Všichni tak byli zklamaní a nikdo už nepočítal s tím, že by se mohlo cokoliv změnit. Před pár týdny se však začaly objevovat nové informace, podle kterých se již opět pracuje na natáčení nové série. A teď již máme k dispozici i první upoutávku.
A na co se tedy můžeme těšit? Podle všeho zůstane show přesně taková, jaká byla před svým zrušením. Fifth Gear nikdy neměl k dispozici tak bohatý rozpočet jako Top Gear nebo dnešní The Grand Tour, přesto jeho tvůrci vždy dokázali přijít se zajímavým i zábavným obsahem.
Tím jsme se vlastně dostali k moderátorům, kteří by také měli zůstat stejní. Tedy alespoň ti nejdůležitější. Pořadem tedy bude provázet Tiff Needell, Jason Plato, Vicky Butler Henderson a Johnny Smith. K nim se navíc přidá pár nových tváří a doplní je i speciální hosté.
Nová sezóna se bude vysílána od 6. září na kanálu Quest a podle ukázky by to mohla být opět zajímavá show.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?