Když se v roce 2002 objevil Fifth Gear poprvé na televizních obrazovkách, jednalo se vlastně o Top Gear - jen s jiným názvem. Když pak došlo na rozpad tradiční sestavy Top Gearu na BBC, zdálo se, že Fifth Gear bude pořadem, který na práci tradičního moderátorského tria důstojně naváže.
První sezóna nového Top Gearu se ukázala jako naprostý propadák a tak měl Fifth Gear, tehdy vysílaný na kanálu Channel 5, skvělou příležitost zazářit. V roce 2016 se však na twitteru Tiffa Needella, jednoho z hlavních moderátorů, objevil příspěvek, podle kterého natáčení končí a nové epizody již nevzniknou.
Všichni tak byli zklamaní a nikdo už nepočítal s tím, že by se mohlo cokoliv změnit. Před pár týdny se však začaly objevovat nové informace, podle kterých se již opět pracuje na natáčení nové série. A teď již máme k dispozici i první upoutávku.
A na co se tedy můžeme těšit? Podle všeho zůstane show přesně taková, jaká byla před svým zrušením. Fifth Gear nikdy neměl k dispozici tak bohatý rozpočet jako Top Gear nebo dnešní The Grand Tour, přesto jeho tvůrci vždy dokázali přijít se zajímavým i zábavným obsahem.
Tím jsme se vlastně dostali k moderátorům, kteří by také měli zůstat stejní. Tedy alespoň ti nejdůležitější. Pořadem tedy bude provázet Tiff Needell, Jason Plato, Vicky Butler Henderson a Johnny Smith. K nim se navíc přidá pár nových tváří a doplní je i speciální hosté.
Nová sezóna se bude vysílána od 6. září na kanálu Quest a podle ukázky by to mohla být opět zajímavá show.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?