BMW pokračuje v probíhající ofenzivě v luxusním segmentu vývojem další modelové varianty BMW řady 8. Mezi Las Vegas a Údolím smrti začala závěrečná fáze intenzivních funkčních a jízdních testů nového BMW řady 8 Cabrio. Vysokoteplotní testy v extrémních klimatických podmínkách, prováděné na západě Spojených států amerických, zajistí důležité poznatky ze spolehlivosti mechanických a elektronických komponentů v extrémních teplotách.
Náročný testovací program nového BMW řady 8 Cabrio zahrnuje například teploty převyšující 50 stupňů Celsia, extrémní prašnost v pouštních podmínkách, jízdu v kolonách po Stripu v Las Vegas, šotolinové cesty v okolí Mount Whitney a dlouhé trasy mezi pobřežím Pacifiku a Rocky Mountains.
V Údolí smrti jednoznačně nejsou ideální podmínky pro kabriolety. Nicméně vysoké teploty a extrémní sucho v národním parku Mojave Desert tvoří ideální podmínky pro náročný test speciálního druhu. Uvnitř prototypu BMW řady 8 Cabrio, který předtím stál několik hodin na přímém slunci, vývojoví inženýři BMW kontrolují elektronické systémy, hi-fi aparaturu, senzory a systémy asistenčních systémů, displeje nového konceptu ovládání BMW Operating System 7.0 , funkce připojení, nastavování sedadel a v neposlední řadě také automatické klimatizace. Zamaskované automobily budou u přehrady Hoover Dam vystaveny silným elektromagnetickým vlnám turbín vodních elektráren a bude se testovat, zda jejich záření odolají elektronické systémy.
Na nekonečných cestách stepí přes legendární Údolí smrti se prověří těsnost vícevrstvé plátěné střechy a také její skládací mechanismus. Cílem testujících a automobilu samotného je poskytnutí nové podoby radosti z jízdy s otevřeným automobilem v luxusním segmentu. V BMW řady 8 Cabrio se spojuje stylová elegance, exkluzivita a individualita s nejmodernější výbavou v oblastech asistenčních systémů řidiče, obsluhy a konektivity. Fascinující charakter tohoto vozu je umocněn mimořádně vysokou kulturou jízdy a podvozkem, který již v BMW řady 8 Coupé ukázal novou podobu radosti z jízdy v luxusním segmentu.
Vysokoteplotní testy mají během vývojového procesu nového BMW řady 8 Cabrio stejný význam jako další testy, prováděné například v zimním testovacím centrum Arjeplog ve Švédsku, podobně jako intenzivní jízdní testy na testovacím polygonu BMW v jihofrancouzském Miramas nebo na Nordschleife okruhu Nürburgring. Po úspěšném absolvování tisíců testovacích kilometrů si mohou být vývojoví inženýři jistí, že spolu s BMW řady 8 Cabrio na silnice vypouštějí skutečný automobil snů v luxusním segmentu.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?