BMW pokračuje v probíhající ofenzivě v luxusním segmentu vývojem další modelové varianty BMW řady 8. Mezi Las Vegas a Údolím smrti začala závěrečná fáze intenzivních funkčních a jízdních testů nového BMW řady 8 Cabrio. Vysokoteplotní testy v extrémních klimatických podmínkách, prováděné na západě Spojených států amerických, zajistí důležité poznatky ze spolehlivosti mechanických a elektronických komponentů v extrémních teplotách.
Náročný testovací program nového BMW řady 8 Cabrio zahrnuje například teploty převyšující 50 stupňů Celsia, extrémní prašnost v pouštních podmínkách, jízdu v kolonách po Stripu v Las Vegas, šotolinové cesty v okolí Mount Whitney a dlouhé trasy mezi pobřežím Pacifiku a Rocky Mountains.
V Údolí smrti jednoznačně nejsou ideální podmínky pro kabriolety. Nicméně vysoké teploty a extrémní sucho v národním parku Mojave Desert tvoří ideální podmínky pro náročný test speciálního druhu. Uvnitř prototypu BMW řady 8 Cabrio, který předtím stál několik hodin na přímém slunci, vývojoví inženýři BMW kontrolují elektronické systémy, hi-fi aparaturu, senzory a systémy asistenčních systémů, displeje nového konceptu ovládání BMW Operating System 7.0 , funkce připojení, nastavování sedadel a v neposlední řadě také automatické klimatizace. Zamaskované automobily budou u přehrady Hoover Dam vystaveny silným elektromagnetickým vlnám turbín vodních elektráren a bude se testovat, zda jejich záření odolají elektronické systémy.
Na nekonečných cestách stepí přes legendární Údolí smrti se prověří těsnost vícevrstvé plátěné střechy a také její skládací mechanismus. Cílem testujících a automobilu samotného je poskytnutí nové podoby radosti z jízdy s otevřeným automobilem v luxusním segmentu. V BMW řady 8 Cabrio se spojuje stylová elegance, exkluzivita a individualita s nejmodernější výbavou v oblastech asistenčních systémů řidiče, obsluhy a konektivity. Fascinující charakter tohoto vozu je umocněn mimořádně vysokou kulturou jízdy a podvozkem, který již v BMW řady 8 Coupé ukázal novou podobu radosti z jízdy v luxusním segmentu.
Vysokoteplotní testy mají během vývojového procesu nového BMW řady 8 Cabrio stejný význam jako další testy, prováděné například v zimním testovacím centrum Arjeplog ve Švédsku, podobně jako intenzivní jízdní testy na testovacím polygonu BMW v jihofrancouzském Miramas nebo na Nordschleife okruhu Nürburgring. Po úspěšném absolvování tisíců testovacích kilometrů si mohou být vývojoví inženýři jistí, že spolu s BMW řady 8 Cabrio na silnice vypouštějí skutečný automobil snů v luxusním segmentu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.