Kalašnikov v garáži? Nejznámější výrobce samopalů se pustil do výroby aut a motorek

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 30. srpna 2018, 15:14 Aktualizováno 1.9.2018, 16:49 Google+

Když se řekne Kalašnikov, většina z nás si vybaví pušku AK-47, která se díky své jednoduchosti, spolehlivosti a nízké ceně stala jednou z nejrozšířenějších a nejznámějších zbraní světa. Její výrobce, společnost nesoucí příjmení konstruktéra AK-47 Michaila Kalašnikova, však svou výrobu orientuje i na další trhy, než jen ten se zbraněmi. Své portfolio totiž rozšířila o motocykly, elektromobily i speciální náklaďáky.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Kalashnikov CV-1

Kalashnikov CV-1 | foto: Kalashnikov

Sdílejte článek

Společnost Kalašnikov je dobře známá zejména pro svou zbrojní výrobu, kromě toho se však v posledních letech aktivně zajímá i o různé druhy dopravních prostředků. Důraz je samozřejmě kladen zejména na vojenské využití, některé modely se však již dočkal i civilního provedení. A například poslední představený koncept CV-1 je určen čistě pro civilní trh. Tedy pokud někdy na jeho výrobu dojde.

Elektromobil CV-1

Poslední novinkou v portfoliu společnosti Kalašnikov se stal koncept elektromobilu označovaného CV-1, kterým chce Kalašnikov zaútočit na Teslu. Jeden z prvních ruských elektromobilů sází především na retro design, ve kterém mohou mnozí snadno identifikovat letitý Moskvič 2125.

Stroj si ponechal charakteristicky dlouhou kapotu, ikonický profil i zadní část. Na první pohled prozradí modernizaci vozu snad jen netradiční full-LED světlomety vpředu a zadní LED svítilny. Nejzajímavější vlastností však má být dojezd až 217 mil (349.2 km), díky kterému CV-1 šlape na paty základní Tesle Model 3, která nabízí dojezd 220 mil (354 km).

img-responsive

Kalashnikov | foto: Kalashnikov

Ani koncept CV-1 však není dokonalý. Aby bylo možné dosáhnout takového dojezdu, byla maximální rychlost omezena na 50 mil v hodině, tedy cca 80.5 km/h. Na české dálnice byste s ním tedy teoreticky mohli, ačkoliv by to bylo nejspíš děsivé. V USA by však na dálnice nesměl.

Elektrický motocykl SM-1

Elektřina bývá mnohými označována za palivo budoucnosti a na to vsadil i Kalašnikov, který vidí podstatně více výhod, než jen ekologický a ekonomicky výhodný provoz. Elektromotory například vydávají jen minimální hluk, díky čemuž jsou ideální k tichému proniknutí na území nepřítele.

img-responsive

Kalashnikov | foto: youtube.com

Kromě dobré manévrovatelnosti a tichého provozu navíc elektrické motocykly Kalašnikov SM-1 nabídnou i maximální rychlost až 90 km/h a dojezd na jedno nabití okolo 150 kilometrů. Na žádné velké dovádění to není, pro vojenské mise však ideální kombinace.

Civilní elektromobil

Na nedávné prezentaci společnosti Kalašnikov se kromě konceptu elektromobilu CV-1 objevilo ještě jedno elektrické vozítko, které má být určeno na civilní trh. Je jím zvláštní černý stroj s červenými blatníky, který na první pohled až poněkud nápadně připomíná křížence mezi Smartem a golfovým vozíkem.

img-responsive

Kalashnikov | foto: Kalashnikov

Poměrně úzké vozítko má výrazný "nos," na kterém jsou zavěšena přední kola s vlastními blatníky. Světlomety jsou umístěny až na kabině, takže vzdáleně připomínají Multiplu. Samotná kabina je čtyřmístná a postrádá dveře. Pohon má být elektrický, dojezd ani výkon však neznáme.

Off-road bugina OV-2 Hybrid

OV-2 je kompaktní off-roadová bugina pro čtyřčlennou posádku, která by měla být schopna nabídnout řidiči skutečnu zábavu za volantem. Vů z je totiž vybaven i pohonem 4x4, přičemž každá náprava má svůj elektromotor.

img-responsive

Kalashnikov | foto: Kalashnikov

Maximální rychlost stroje má dosahovat až 100 km/h, největší sranda však stejně bude v terénu. OV-2 totiž dostalo masivní díly podvozku, díky kterým by si mělo poradit s kdečím. Počítá se i s využitím pro armádu, otevřená kabina však bude výrazně komplikovat nasazení kolem aktivních bojových zón.

Elektrický motocykl UM-1

Podobně jako v případě výše uvedeného civilního elektromobilu, i pro svou ryze civilní elektrickou motorku zvolili designéři v Kalašnikovu černou barvu s červenými doplňky. Kromě toho ale přidali i veškeré legislativou vyžadované osvětlení, čelní plexisklo a plastové brašny na bocích.

img-responsive

Kalashnikov | foto: youtube.com

Oproti armádní verzi byla zvýšena i maximální rychlost a to na rovných 100 km/h. Dojezd 150 kilometrů však zůstal nezměněn. 

Komplet "Stena"

Komplet "Stěna" je v podstatě masivní pohyblivou zdí. Základem je těžký čtyřnápravový nákladní automobil, který nese nástavbu s unikátní stěnou na hydraulických ramenech. Díky těm je možné během chvíle stěnu přemístit před kabinu, následně ji rozšířit o sklopené segmenty a využít ji jako úkryt pro pořádkové jednotky.

img-responsive

Kalashnikov | foto: Kalashnikov

Komplet Stěna byl původně vyroben pro jednotky ruské Národní gardy, které v zemi působí. Později však došlo na některá vylepšení a vývoj nového modelu pro policejní jednotky. Novinka nyní například dokáže kompletně postavit svou "zeď" během cca 3.5 minuty.

Vytisknout

Diskuze: Kalašnikov v garáži? Nejznámější výrobce samopalů se pustil do výroby aut a motorek

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Testy nového Porsche Cayenne finišují

Testy nového Porsche Cayenne finišují

Honda Civic e:HEV

Auto roku v Česku zná vítěze

Kia HabaNiro

Německo jako první v Evropě pustilo do provozu dálkově ovládané auto

mazda 6

Svaz dovozců oznámil lednová čísla

Citroen C5X

TEST: Citroen C5X 1.6 PureTech 180 Shine – návrat ke kořenům se spoustou inovací

Ferrari Purosangue

Akcie Ferrari letí nahoru, na nový model se bude čekat dlouho

Škoda Superb

Škoda se vyjádřila k výrobě v českých továrnách

Škoda Enyaq RS IV

Škoda Enyaq RS iV drží rekord 7,351 km dlouhým driftem

Ilustrační fotografie

První města začínají využívat ekonomičtější řešení posypu silnic

Škoda Vision 7S

Další rána pro Škodu? Do hry vstupuje indická vláda

Ilustrační foto

Evropská komise počítá v tisících Kč, výrobci v desítkách tisíc, Česko Euro 7 zatím nepodpoří

Ilustrační foto

Havarijní pojištění znevýhodňuje elektromobily. Kdo může očekávat bonusy a jaké?

Prosklená budova ředitelství automobilky Renault v Boulogne-Billancourt

Renault interní duel s Nissanem podle Japonců prohrál

Lada Vesta Sport

Ladu trápí problém, zákazníkům nepomůže ani příplatek

Toyota RAV4 PHEV

Expert Toyoty: Elektromobily svět nespasí, klíčem je lithium

reklama

Doporučujeme

Lada Vesta Sport

V Rusku odhalili nový sportovní sedan, Lada Vesta Sport poprvé naživo

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. První města začínají využívat ekonomičtější řešení posypu silnic

  2. Akcie Ferrari letí nahoru, na nový model se bude čekat dlouho

  3. Svaz dovozců oznámil lednová čísla

  4. TEST: Citroen C5X 1.6 PureTech 180 Shine – návrat ke kořenům se spoustou inovací

  5. Škoda Enyaq RS iV drží rekord 7,351 km dlouhým driftem

  6. Auto roku v Česku zná vítěze

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud