Toyota začne namísto stávajícího označení Auris používat název Corolla, který ponesou celosvětově všechny kompaktní hatchbacky, sedany a kombi nové generace. Jejich evropská premiéra je naplánována na počátek roku 2019. Přejmenování modelu souvisí s přechodem modelu Corolla na novou podvozkovou architekturu TNGA (Toyota New Global Architecture), která nahradí tři různé doposud používané platformy.
Výhody nejmodernější hybridní technologie budou k dispozici všem třem karosářským provedením Corolly. Ta je celosvětově nejprodávanějším automobilovým modelem, pro nějž se od uvedení v roce 1966 rozhodlo už přes 45 milionů zákazníků.
Označení Corolla nyní ponesou celosvětově všechny hatchbacky, sedany a kombi segmentu C (nižší střední třída), které budou stavět na celosvětové pověsti nejprodávanějšího modelu v automobilové historii. Po uvedení modelu Toyota Corolla nové generace počátkem roku 2019 se označení Auris již nebude používat.
„Filozofie návrhu a konstrukce TNGA dodává nové generaci našich kompaktních modelů zbrusu nový rozměr. Kromě kvality, odolnosti a spolehlivosti, kterými je Corolla proslulá, přináší více emocí, po kterých naši zákazníci volají, jako jsou např. výrazný design, kultivovaný interiér, atraktivní jízdní dynamika a výkonné, nicméně hospodárné hybridní pohony,“ vysvětluje Dr. Johan van Zyl, prezident a generální ředitel Toyota Motor Europe. „K opětovnému zavedení názvu Corolla pro naše kompaktní hatchbacky a kombi bychom těžko našli příhodnější okamžik než uvedení modelu nové generace.“
Nová Corolla Touring Sports se představí ve světové premiéře na autosalonu v Paříži po boku kratšího hatchbacku, v obou případech s hybridním pohonem.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.