Většina z nás ráda udržuje svůj automobil v čistotě, nicméně pokud chcete vyčistit váš automobil k naprosté dokonalosti, obvykle to zabere pořádný kus času. Jednou z nejnamáhavějších a časově nejnáročnějších částí je pak čištění kol, na kterých se usazuje a zapéká obrovské množství nečistot z cest i brzd. Tenhle trik vám však poradí, jak se s problémem popasovat rychle, snadno a za pár korun.
Každý, kdo se údržbou a čištěním aut zabývá delší dobu, vám potvrdí, že každá část automobilu vyžaduje trochu jiný přístup, čistící prostředky nebo nástroje. Čištění kol samotných bývá často označováno za jednu z těch nejnáročnějších částí, kterou by si měl člověk nechat až na konec a použít na ní starší čistící přípravky, protože nečistot je zde požehnaně a příliš se jim nechce dolů.
Autor tohoto videa si však poradil poměrně netradičním, avšak geniálním způsobem. Na elektrickou vrtačku totiž namontoval nový kartáč na čištění záchodů, kolo nejdříve namočil vodou s čistícím přípravkem, poté namočil i samotný kartáč a dal se do díla.
Starší hliníková kola na jeho autě už sice nebyla v nejlepším ani nejčistším stavu, nicméně po "čistící kůře" kartáčem vypadají až neskutečně dobře. Kartáč na vrtačce se dostal i do špatně přístupných míst, jako byly okraje paprsků nebo logo automobilky, a kola téměř dokonale zbavil nečistot. Poté už jen stačilo spláchnout zbývající uvolněné nečistoty a bylo hotovo.
Autor nápadu však nezůstal jen u hliníkových kol. Další (nový) kartáč na vrtačce využil například k rychlému mytí špinavých hrnků, čištění dřezu, čištění sprchového koutu nebo k loupání brambor. Na první pohled to vypadá možná i šíleně, nicméně pokud to funguje, pak to šílené není.
Jako pokaždé je však při zkoušení podobných triků lepší brát zvýšené opatrnosti a nejdříve vše zkoušet na méně viditelných místech. Plastové štětiny kartáče by neměly ničemu ublížit, nicméně jak se říká "náhoda je blbec".
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.