Když se řekne Kalašnikov, většina z nás si nejspíše představí letitý samopal, který se proslavil svou jednoduchostí, spolehlivostí a blbuvzdorností. Od doby vzniku prvních kusů samopalu AK-47 však společnost Kalašnikov urazila pořádný kus cesty a kromě průmyslu zbrojního se pustila i do výroby automobilů a motorek. Primárně se stále jedná o stroje určené pro bezpečnostní složky, poslední prezentovaný kousek však bude nabízen i v soukromém sektoru a na silnicích by mohl udělat hodně parády.
Prezidentská kolona nejmocnějšího muže Ruska, prezidenta Vladimíra Putina, byla v nedávných měsících modernizována novými pancéřovanými vozidly projektu Kortež, mezi kterými nechybí nová luxusní limuzína, vozidla SUV a sedany. Poslední "zastaralou" část prezidentské kolony tak už vlastně tvoří jen flotila policejních motorkářů, která prezidenta na cestách doprovází.
I tato čestná stráž se však brzy dočká nových strojů. Ty na první pohled připomínají spíše tanky na dvou kolech, za což vděčí svému lehce futuristickému designu. Ve spojení se zbytkem vozidel z projektu Kortež však bude flotila vypadat naprosto dokonale.
Motocykly, které web RideApart rovněž označuje za součást projektu Kortež, ponesou označení společnosti Izh, kterou v současnosti vlastní zbrojařský gigant Kalašnikov.
Ačkoliv je na první pohled jasné, že tahle motorka není žádný drobek, rozhodně nepůjde o lenocha. Rozhýbání jejích cca 510 kilogramů totiž bude mít na starosti motor o výkonu cca 150 koní. Akcelerace z 0 na 100 km/h by tak měla být otázkou 3.5 sekundy a maximální rychlost se pohybuje okolo 250 km/h. Výrobce navíc slibuje prémiovou kvalitu, která by měla překonat i v současnosti využívané motorky v prezidentské koloně, které nesou značky BMW a Ural.
Dobrou zprávou pro milovníky neobvyklých motocyklů je navíc skutečnost, že Kortež bude dostupný i široké veřejnosti na civilním trhu. Jeho cena zatím nebyla stanovena a produkční model se bude od prototypu zřejmě nepatrně lišit. Sergei Chemezov, ředitel společnosti Rostec State Corporation pověřené výrobou společnosti, však uvedl, že produkční model bude využívat stejný design i technická řešení.
Samotné zahájení výroby je očekáváno na rok 2019. Zda se Kortež dostane i do Evropy je zatím nejisté, vzhledem k jeho předpokládanému vývozu do USA je to však celkem pravděpodobné. Nyní jen zbývá počkat, zda si vytvoří stejně dobrou reputaci, jako pušky vyráběné mateřskou společností.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.