Když se řekne Kalašnikov, většina z nás si nejspíše představí letitý samopal, který se proslavil svou jednoduchostí, spolehlivostí a blbuvzdorností. Od doby vzniku prvních kusů samopalu AK-47 však společnost Kalašnikov urazila pořádný kus cesty a kromě průmyslu zbrojního se pustila i do výroby automobilů a motorek. Primárně se stále jedná o stroje určené pro bezpečnostní složky, poslední prezentovaný kousek však bude nabízen i v soukromém sektoru a na silnicích by mohl udělat hodně parády.
Prezidentská kolona nejmocnějšího muže Ruska, prezidenta Vladimíra Putina, byla v nedávných měsících modernizována novými pancéřovanými vozidly projektu Kortež, mezi kterými nechybí nová luxusní limuzína, vozidla SUV a sedany. Poslední "zastaralou" část prezidentské kolony tak už vlastně tvoří jen flotila policejních motorkářů, která prezidenta na cestách doprovází.
I tato čestná stráž se však brzy dočká nových strojů. Ty na první pohled připomínají spíše tanky na dvou kolech, za což vděčí svému lehce futuristickému designu. Ve spojení se zbytkem vozidel z projektu Kortež však bude flotila vypadat naprosto dokonale.
Motocykly, které web RideApart rovněž označuje za součást projektu Kortež, ponesou označení společnosti Izh, kterou v současnosti vlastní zbrojařský gigant Kalašnikov.
Ačkoliv je na první pohled jasné, že tahle motorka není žádný drobek, rozhodně nepůjde o lenocha. Rozhýbání jejích cca 510 kilogramů totiž bude mít na starosti motor o výkonu cca 150 koní. Akcelerace z 0 na 100 km/h by tak měla být otázkou 3.5 sekundy a maximální rychlost se pohybuje okolo 250 km/h. Výrobce navíc slibuje prémiovou kvalitu, která by měla překonat i v současnosti využívané motorky v prezidentské koloně, které nesou značky BMW a Ural.
Dobrou zprávou pro milovníky neobvyklých motocyklů je navíc skutečnost, že Kortež bude dostupný i široké veřejnosti na civilním trhu. Jeho cena zatím nebyla stanovena a produkční model se bude od prototypu zřejmě nepatrně lišit. Sergei Chemezov, ředitel společnosti Rostec State Corporation pověřené výrobou společnosti, však uvedl, že produkční model bude využívat stejný design i technická řešení.
Samotné zahájení výroby je očekáváno na rok 2019. Zda se Kortež dostane i do Evropy je zatím nejisté, vzhledem k jeho předpokládanému vývozu do USA je to však celkem pravděpodobné. Nyní jen zbývá počkat, zda si vytvoří stejně dobrou reputaci, jako pušky vyráběné mateřskou společností.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.