Každá automobilka v rámci koncernu Volkswagen má své přesně dané místo, u španělského Seatu o něm však dlouho nebylo jasno - tedy až do teď. Automobilka, která v posledních letech staví stále zajímavější, poutavější a emocionálnější modely, by se totiž měla stát přímou konkurencí pro Alfu Romeo.
Automobilka Alfa Romeo je legendou, která se v posledních letech konečně znovu staví na nohy. Snad žádná jiná značka nemá takový sex-appeal, jako právě Alfa, což vyvolává u konkurence závist. A zatímco Hyundai by se sama o sobě chtěla stát přitažlivější značkou, v koncernu Volkswagen by toto místo měl zaujmout Seat, jak prozradil sám Herbert Diess, šéf Volkswagen Group.
„Mladá, sportovní, žádaná a emoční - takovou značkou by se měl Seat stát," uvedl Diess v nedávném rozhovoru pro Automotive News. „V současnosti má Seat podstatně lepší nabídku modelů, než jakou měl před lety. Navíc se může pochlubit nejmladší zákaznickou základnou. Pevně tedy věřím, že se v této značce ukrývá velký potenciál."
Diess doslova chce, aby značka Seat zaujala mladé lidi, kteří se nepamatují slavné dny automobilky Alfa Romeo. Touto cestou by si měla španělská automobilka podstatně rozšířit zákaznickou základnu a oslovit nové klienty.
„Pro lidi našeho věku je to fantastická značka, ovšem co si pamatuju, Alfa je neustále na sestupu, uvedl Diess. „Zeptejte se lidí ve věku 25 až 35 let na Alfu Romeo a budou ztraceni. Nevědí, čím vším Alfa je."
Diess tak chce lehce pozměnit roli jednotlivých automobilek v rámci koncernu. Volkswagen bude i nadále středobodem, zatímco Škoda bude dodávat vozy zaměřené na výhodný poměr ceny a užitných vlastností, které budou lehce výhodnější oproti německým vozům. Seat pak zaujme pozici sportovní značky, k čemuž mu dopomůže i nedávno vzniklá značka Cupra, která se od Seatu osamostatnila.
V současnosti se však ve Španělsku pracuje na novém SUV, kterým má být model Taraco. V podstatě se bude jednat o lehce sportovnější a výraznějšího příbuzného Škody Kodiaq, se kterou bude sdílet techniku. Vůz, jehož premiéra je naplánována ještě ta tento rok, bude pod kapotou nabízet v závislosti an trhu 1.5 a 2.0 litrové TSI motory, nebo tradiční 2.0 litrový diesel TDI.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.