Každá automobilka v rámci koncernu Volkswagen má své přesně dané místo, u španělského Seatu o něm však dlouho nebylo jasno - tedy až do teď. Automobilka, která v posledních letech staví stále zajímavější, poutavější a emocionálnější modely, by se totiž měla stát přímou konkurencí pro Alfu Romeo.
Automobilka Alfa Romeo je legendou, která se v posledních letech konečně znovu staví na nohy. Snad žádná jiná značka nemá takový sex-appeal, jako právě Alfa, což vyvolává u konkurence závist. A zatímco Hyundai by se sama o sobě chtěla stát přitažlivější značkou, v koncernu Volkswagen by toto místo měl zaujmout Seat, jak prozradil sám Herbert Diess, šéf Volkswagen Group.
„Mladá, sportovní, žádaná a emoční - takovou značkou by se měl Seat stát," uvedl Diess v nedávném rozhovoru pro Automotive News. „V současnosti má Seat podstatně lepší nabídku modelů, než jakou měl před lety. Navíc se může pochlubit nejmladší zákaznickou základnou. Pevně tedy věřím, že se v této značce ukrývá velký potenciál."
Diess doslova chce, aby značka Seat zaujala mladé lidi, kteří se nepamatují slavné dny automobilky Alfa Romeo. Touto cestou by si měla španělská automobilka podstatně rozšířit zákaznickou základnu a oslovit nové klienty.
„Pro lidi našeho věku je to fantastická značka, ovšem co si pamatuju, Alfa je neustále na sestupu, uvedl Diess. „Zeptejte se lidí ve věku 25 až 35 let na Alfu Romeo a budou ztraceni. Nevědí, čím vším Alfa je."
Diess tak chce lehce pozměnit roli jednotlivých automobilek v rámci koncernu. Volkswagen bude i nadále středobodem, zatímco Škoda bude dodávat vozy zaměřené na výhodný poměr ceny a užitných vlastností, které budou lehce výhodnější oproti německým vozům. Seat pak zaujme pozici sportovní značky, k čemuž mu dopomůže i nedávno vzniklá značka Cupra, která se od Seatu osamostatnila.
V současnosti se však ve Španělsku pracuje na novém SUV, kterým má být model Taraco. V podstatě se bude jednat o lehce sportovnější a výraznějšího příbuzného Škody Kodiaq, se kterou bude sdílet techniku. Vůz, jehož premiéra je naplánována ještě ta tento rok, bude pod kapotou nabízet v závislosti an trhu 1.5 a 2.0 litrové TSI motory, nebo tradiční 2.0 litrový diesel TDI.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.