Každá automobilka v rámci koncernu Volkswagen má své přesně dané místo, u španělského Seatu o něm však dlouho nebylo jasno - tedy až do teď. Automobilka, která v posledních letech staví stále zajímavější, poutavější a emocionálnější modely, by se totiž měla stát přímou konkurencí pro Alfu Romeo.
Automobilka Alfa Romeo je legendou, která se v posledních letech konečně znovu staví na nohy. Snad žádná jiná značka nemá takový sex-appeal, jako právě Alfa, což vyvolává u konkurence závist. A zatímco Hyundai by se sama o sobě chtěla stát přitažlivější značkou, v koncernu Volkswagen by toto místo měl zaujmout Seat, jak prozradil sám Herbert Diess, šéf Volkswagen Group.
„Mladá, sportovní, žádaná a emoční - takovou značkou by se měl Seat stát," uvedl Diess v nedávném rozhovoru pro Automotive News. „V současnosti má Seat podstatně lepší nabídku modelů, než jakou měl před lety. Navíc se může pochlubit nejmladší zákaznickou základnou. Pevně tedy věřím, že se v této značce ukrývá velký potenciál."
Diess doslova chce, aby značka Seat zaujala mladé lidi, kteří se nepamatují slavné dny automobilky Alfa Romeo. Touto cestou by si měla španělská automobilka podstatně rozšířit zákaznickou základnu a oslovit nové klienty.
„Pro lidi našeho věku je to fantastická značka, ovšem co si pamatuju, Alfa je neustále na sestupu, uvedl Diess. „Zeptejte se lidí ve věku 25 až 35 let na Alfu Romeo a budou ztraceni. Nevědí, čím vším Alfa je."
Diess tak chce lehce pozměnit roli jednotlivých automobilek v rámci koncernu. Volkswagen bude i nadále středobodem, zatímco Škoda bude dodávat vozy zaměřené na výhodný poměr ceny a užitných vlastností, které budou lehce výhodnější oproti německým vozům. Seat pak zaujme pozici sportovní značky, k čemuž mu dopomůže i nedávno vzniklá značka Cupra, která se od Seatu osamostatnila.
V současnosti se však ve Španělsku pracuje na novém SUV, kterým má být model Taraco. V podstatě se bude jednat o lehce sportovnější a výraznějšího příbuzného Škody Kodiaq, se kterou bude sdílet techniku. Vůz, jehož premiéra je naplánována ještě ta tento rok, bude pod kapotou nabízet v závislosti an trhu 1.5 a 2.0 litrové TSI motory, nebo tradiční 2.0 litrový diesel TDI.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?