Každá automobilka v rámci koncernu Volkswagen má své přesně dané místo, u španělského Seatu o něm však dlouho nebylo jasno - tedy až do teď. Automobilka, která v posledních letech staví stále zajímavější, poutavější a emocionálnější modely, by se totiž měla stát přímou konkurencí pro Alfu Romeo.
Automobilka Alfa Romeo je legendou, která se v posledních letech konečně znovu staví na nohy. Snad žádná jiná značka nemá takový sex-appeal, jako právě Alfa, což vyvolává u konkurence závist. A zatímco Hyundai by se sama o sobě chtěla stát přitažlivější značkou, v koncernu Volkswagen by toto místo měl zaujmout Seat, jak prozradil sám Herbert Diess, šéf Volkswagen Group.
„Mladá, sportovní, žádaná a emoční - takovou značkou by se měl Seat stát," uvedl Diess v nedávném rozhovoru pro Automotive News. „V současnosti má Seat podstatně lepší nabídku modelů, než jakou měl před lety. Navíc se může pochlubit nejmladší zákaznickou základnou. Pevně tedy věřím, že se v této značce ukrývá velký potenciál."
Diess doslova chce, aby značka Seat zaujala mladé lidi, kteří se nepamatují slavné dny automobilky Alfa Romeo. Touto cestou by si měla španělská automobilka podstatně rozšířit zákaznickou základnu a oslovit nové klienty.
„Pro lidi našeho věku je to fantastická značka, ovšem co si pamatuju, Alfa je neustále na sestupu, uvedl Diess. „Zeptejte se lidí ve věku 25 až 35 let na Alfu Romeo a budou ztraceni. Nevědí, čím vším Alfa je."
Diess tak chce lehce pozměnit roli jednotlivých automobilek v rámci koncernu. Volkswagen bude i nadále středobodem, zatímco Škoda bude dodávat vozy zaměřené na výhodný poměr ceny a užitných vlastností, které budou lehce výhodnější oproti německým vozům. Seat pak zaujme pozici sportovní značky, k čemuž mu dopomůže i nedávno vzniklá značka Cupra, která se od Seatu osamostatnila.
V současnosti se však ve Španělsku pracuje na novém SUV, kterým má být model Taraco. V podstatě se bude jednat o lehce sportovnější a výraznějšího příbuzného Škody Kodiaq, se kterou bude sdílet techniku. Vůz, jehož premiéra je naplánována ještě ta tento rok, bude pod kapotou nabízet v závislosti an trhu 1.5 a 2.0 litrové TSI motory, nebo tradiční 2.0 litrový diesel TDI.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?