Každá automobilka v rámci koncernu Volkswagen má své přesně dané místo, u španělského Seatu o něm však dlouho nebylo jasno - tedy až do teď. Automobilka, která v posledních letech staví stále zajímavější, poutavější a emocionálnější modely, by se totiž měla stát přímou konkurencí pro Alfu Romeo.
Automobilka Alfa Romeo je legendou, která se v posledních letech konečně znovu staví na nohy. Snad žádná jiná značka nemá takový sex-appeal, jako právě Alfa, což vyvolává u konkurence závist. A zatímco Hyundai by se sama o sobě chtěla stát přitažlivější značkou, v koncernu Volkswagen by toto místo měl zaujmout Seat, jak prozradil sám Herbert Diess, šéf Volkswagen Group.
„Mladá, sportovní, žádaná a emoční - takovou značkou by se měl Seat stát," uvedl Diess v nedávném rozhovoru pro Automotive News. „V současnosti má Seat podstatně lepší nabídku modelů, než jakou měl před lety. Navíc se může pochlubit nejmladší zákaznickou základnou. Pevně tedy věřím, že se v této značce ukrývá velký potenciál."
Diess doslova chce, aby značka Seat zaujala mladé lidi, kteří se nepamatují slavné dny automobilky Alfa Romeo. Touto cestou by si měla španělská automobilka podstatně rozšířit zákaznickou základnu a oslovit nové klienty.
„Pro lidi našeho věku je to fantastická značka, ovšem co si pamatuju, Alfa je neustále na sestupu, uvedl Diess. „Zeptejte se lidí ve věku 25 až 35 let na Alfu Romeo a budou ztraceni. Nevědí, čím vším Alfa je."
Diess tak chce lehce pozměnit roli jednotlivých automobilek v rámci koncernu. Volkswagen bude i nadále středobodem, zatímco Škoda bude dodávat vozy zaměřené na výhodný poměr ceny a užitných vlastností, které budou lehce výhodnější oproti německým vozům. Seat pak zaujme pozici sportovní značky, k čemuž mu dopomůže i nedávno vzniklá značka Cupra, která se od Seatu osamostatnila.
V současnosti se však ve Španělsku pracuje na novém SUV, kterým má být model Taraco. V podstatě se bude jednat o lehce sportovnější a výraznějšího příbuzného Škody Kodiaq, se kterou bude sdílet techniku. Vůz, jehož premiéra je naplánována ještě ta tento rok, bude pod kapotou nabízet v závislosti an trhu 1.5 a 2.0 litrové TSI motory, nebo tradiční 2.0 litrový diesel TDI.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.