V posledních letech se většina automobilek, včetně té mladoboleslavské, soustředí převážně na rozšiřování svých portfolií o nové modely z kategorie SUV. Všichni ale dobře víme, že nejpopulárnějším modelem Škodovky je ještě stále Octavia, které se za minulý rok prodalo přes 418 800 kusů. Automobilka proto nechce usnout s vývojem nové generace na vavřínech a již nyní pracuje na pokračování svého bestselleru.
Škoda Octavia se těší obrovské popularitě snad po celé Evropě. Její úspěchy dokresluje i srovnání s druhým nejprodávanějším modelem, kterým je Rapid. Zatímco Octavie se prodalo 418 800 kusů, u Rapidu už to bylo pouze 211 500 kusů.
Octavia, která se v současnosti vyrábí ve třetí generace, se přitom faceliftu dočkala poměrně nedávno a začátkem tohoto roku byla ještě obohacena o novinky, jako je například digitální přístrojový štít. Již v současnosti však mladoboleslavští pracují na čtvrté generaci Octavie, která by měla dorazit začátkem roku 2020.
Na jakékoliv konkrétní zprávy je tedy ještě brzy, přesto web Motor1.com přinesl několik zajímavých informací, které již automobilka odkryla. Web AutoExpress poté přidal ještě několik zajímavých informací, které by se měly vztahovat k technice a motorům.
Stejně jako u předchozích modelů, i čtvrtá generace Octavie bude zaměřena především na praktičnost. Díky modernizované platformě MQB však bude možné vybavit ji i několika novými technologiemi. Lidé z automobilky si mají být úspěchem nové generace tak jistí, že ji Alan Favey, šéf marketingu, označil za „umělecké dílo" se zářnou budoucností.
Techniku si Octavie opět vypůjčí od nového VW Golf, jehož osmá generace by se měla objevit již příští rok a pod kapotou ji zřejmě nebude chybět mild-hybridní ani plug-in hybridní technologie. Detaily o nabídce motorů jsou prozatím tajné, přesto Auto Express naznačuje, že bychom se mohli dočkat benzínové 1.5 TSI a nově vyvinutého naftového 1.5 TDI.
Dotazy týkající se designu nové generace zatím nepadly na úrodnou půdu, přesto už máme jednu informaci, která jistě potěší nejednoho milovníka Octavií - nová generace by se totiž měla zbavit oněch dělených světel, které přinesl její facelift. Na další informace si však ještě budeme muset počkat.
Kromě prací na vývoji nové Octavie mají však mladoboleslavští plno práce i s přípravami faceliftu pro vlajkovou loď Superb i pro jinak velmi oblíbený Rapid. A v roce 2019 nás čeká další rozšíření palety SUV, o které se postará vůz, který bude vycházet z konceptu Vision X. Zkrátka máme se na co těšit.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.