V posledních letech se většina automobilek, včetně té mladoboleslavské, soustředí převážně na rozšiřování svých portfolií o nové modely z kategorie SUV. Všichni ale dobře víme, že nejpopulárnějším modelem Škodovky je ještě stále Octavia, které se za minulý rok prodalo přes 418 800 kusů. Automobilka proto nechce usnout s vývojem nové generace na vavřínech a již nyní pracuje na pokračování svého bestselleru.
Škoda Octavia se těší obrovské popularitě snad po celé Evropě. Její úspěchy dokresluje i srovnání s druhým nejprodávanějším modelem, kterým je Rapid. Zatímco Octavie se prodalo 418 800 kusů, u Rapidu už to bylo pouze 211 500 kusů.
Octavia, která se v současnosti vyrábí ve třetí generace, se přitom faceliftu dočkala poměrně nedávno a začátkem tohoto roku byla ještě obohacena o novinky, jako je například digitální přístrojový štít. Již v současnosti však mladoboleslavští pracují na čtvrté generaci Octavie, která by měla dorazit začátkem roku 2020.
Na jakékoliv konkrétní zprávy je tedy ještě brzy, přesto web Motor1.com přinesl několik zajímavých informací, které již automobilka odkryla. Web AutoExpress poté přidal ještě několik zajímavých informací, které by se měly vztahovat k technice a motorům.
Stejně jako u předchozích modelů, i čtvrtá generace Octavie bude zaměřena především na praktičnost. Díky modernizované platformě MQB však bude možné vybavit ji i několika novými technologiemi. Lidé z automobilky si mají být úspěchem nové generace tak jistí, že ji Alan Favey, šéf marketingu, označil za „umělecké dílo" se zářnou budoucností.
Techniku si Octavie opět vypůjčí od nového VW Golf, jehož osmá generace by se měla objevit již příští rok a pod kapotou ji zřejmě nebude chybět mild-hybridní ani plug-in hybridní technologie. Detaily o nabídce motorů jsou prozatím tajné, přesto Auto Express naznačuje, že bychom se mohli dočkat benzínové 1.5 TSI a nově vyvinutého naftového 1.5 TDI.
Dotazy týkající se designu nové generace zatím nepadly na úrodnou půdu, přesto už máme jednu informaci, která jistě potěší nejednoho milovníka Octavií - nová generace by se totiž měla zbavit oněch dělených světel, které přinesl její facelift. Na další informace si však ještě budeme muset počkat.
Kromě prací na vývoji nové Octavie mají však mladoboleslavští plno práce i s přípravami faceliftu pro vlajkovou loď Superb i pro jinak velmi oblíbený Rapid. A v roce 2019 nás čeká další rozšíření palety SUV, o které se postará vůz, který bude vycházet z konceptu Vision X. Zkrátka máme se na co těšit.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?