V posledních letech se většina automobilek, včetně té mladoboleslavské, soustředí převážně na rozšiřování svých portfolií o nové modely z kategorie SUV. Všichni ale dobře víme, že nejpopulárnějším modelem Škodovky je ještě stále Octavia, které se za minulý rok prodalo přes 418 800 kusů. Automobilka proto nechce usnout s vývojem nové generace na vavřínech a již nyní pracuje na pokračování svého bestselleru.
Škoda Octavia se těší obrovské popularitě snad po celé Evropě. Její úspěchy dokresluje i srovnání s druhým nejprodávanějším modelem, kterým je Rapid. Zatímco Octavie se prodalo 418 800 kusů, u Rapidu už to bylo pouze 211 500 kusů.
Octavia, která se v současnosti vyrábí ve třetí generace, se přitom faceliftu dočkala poměrně nedávno a začátkem tohoto roku byla ještě obohacena o novinky, jako je například digitální přístrojový štít. Již v současnosti však mladoboleslavští pracují na čtvrté generaci Octavie, která by měla dorazit začátkem roku 2020.
Na jakékoliv konkrétní zprávy je tedy ještě brzy, přesto web Motor1.com přinesl několik zajímavých informací, které již automobilka odkryla. Web AutoExpress poté přidal ještě několik zajímavých informací, které by se měly vztahovat k technice a motorům.
Stejně jako u předchozích modelů, i čtvrtá generace Octavie bude zaměřena především na praktičnost. Díky modernizované platformě MQB však bude možné vybavit ji i několika novými technologiemi. Lidé z automobilky si mají být úspěchem nové generace tak jistí, že ji Alan Favey, šéf marketingu, označil za „umělecké dílo" se zářnou budoucností.
Techniku si Octavie opět vypůjčí od nového VW Golf, jehož osmá generace by se měla objevit již příští rok a pod kapotou ji zřejmě nebude chybět mild-hybridní ani plug-in hybridní technologie. Detaily o nabídce motorů jsou prozatím tajné, přesto Auto Express naznačuje, že bychom se mohli dočkat benzínové 1.5 TSI a nově vyvinutého naftového 1.5 TDI.
Dotazy týkající se designu nové generace zatím nepadly na úrodnou půdu, přesto už máme jednu informaci, která jistě potěší nejednoho milovníka Octavií - nová generace by se totiž měla zbavit oněch dělených světel, které přinesl její facelift. Na další informace si však ještě budeme muset počkat.
Kromě prací na vývoji nové Octavie mají však mladoboleslavští plno práce i s přípravami faceliftu pro vlajkovou loď Superb i pro jinak velmi oblíbený Rapid. A v roce 2019 nás čeká další rozšíření palety SUV, o které se postará vůz, který bude vycházet z konceptu Vision X. Zkrátka máme se na co těšit.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.