V posledních letech se většina automobilek, včetně té mladoboleslavské, soustředí převážně na rozšiřování svých portfolií o nové modely z kategorie SUV. Všichni ale dobře víme, že nejpopulárnějším modelem Škodovky je ještě stále Octavia, které se za minulý rok prodalo přes 418 800 kusů. Automobilka proto nechce usnout s vývojem nové generace na vavřínech a již nyní pracuje na pokračování svého bestselleru.
Škoda Octavia se těší obrovské popularitě snad po celé Evropě. Její úspěchy dokresluje i srovnání s druhým nejprodávanějším modelem, kterým je Rapid. Zatímco Octavie se prodalo 418 800 kusů, u Rapidu už to bylo pouze 211 500 kusů.
Octavia, která se v současnosti vyrábí ve třetí generace, se přitom faceliftu dočkala poměrně nedávno a začátkem tohoto roku byla ještě obohacena o novinky, jako je například digitální přístrojový štít. Již v současnosti však mladoboleslavští pracují na čtvrté generaci Octavie, která by měla dorazit začátkem roku 2020.
Na jakékoliv konkrétní zprávy je tedy ještě brzy, přesto web Motor1.com přinesl několik zajímavých informací, které již automobilka odkryla. Web AutoExpress poté přidal ještě několik zajímavých informací, které by se měly vztahovat k technice a motorům.
Stejně jako u předchozích modelů, i čtvrtá generace Octavie bude zaměřena především na praktičnost. Díky modernizované platformě MQB však bude možné vybavit ji i několika novými technologiemi. Lidé z automobilky si mají být úspěchem nové generace tak jistí, že ji Alan Favey, šéf marketingu, označil za „umělecké dílo" se zářnou budoucností.
Techniku si Octavie opět vypůjčí od nového VW Golf, jehož osmá generace by se měla objevit již příští rok a pod kapotou ji zřejmě nebude chybět mild-hybridní ani plug-in hybridní technologie. Detaily o nabídce motorů jsou prozatím tajné, přesto Auto Express naznačuje, že bychom se mohli dočkat benzínové 1.5 TSI a nově vyvinutého naftového 1.5 TDI.
Dotazy týkající se designu nové generace zatím nepadly na úrodnou půdu, přesto už máme jednu informaci, která jistě potěší nejednoho milovníka Octavií - nová generace by se totiž měla zbavit oněch dělených světel, které přinesl její facelift. Na další informace si však ještě budeme muset počkat.
Kromě prací na vývoji nové Octavie mají však mladoboleslavští plno práce i s přípravami faceliftu pro vlajkovou loď Superb i pro jinak velmi oblíbený Rapid. A v roce 2019 nás čeká další rozšíření palety SUV, o které se postará vůz, který bude vycházet z konceptu Vision X. Zkrátka máme se na co těšit.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.