V posledních letech se většina automobilek, včetně té mladoboleslavské, soustředí převážně na rozšiřování svých portfolií o nové modely z kategorie SUV. Všichni ale dobře víme, že nejpopulárnějším modelem Škodovky je ještě stále Octavia, které se za minulý rok prodalo přes 418 800 kusů. Automobilka proto nechce usnout s vývojem nové generace na vavřínech a již nyní pracuje na pokračování svého bestselleru.
Škoda Octavia se těší obrovské popularitě snad po celé Evropě. Její úspěchy dokresluje i srovnání s druhým nejprodávanějším modelem, kterým je Rapid. Zatímco Octavie se prodalo 418 800 kusů, u Rapidu už to bylo pouze 211 500 kusů.
Octavia, která se v současnosti vyrábí ve třetí generace, se přitom faceliftu dočkala poměrně nedávno a začátkem tohoto roku byla ještě obohacena o novinky, jako je například digitální přístrojový štít. Již v současnosti však mladoboleslavští pracují na čtvrté generaci Octavie, která by měla dorazit začátkem roku 2020.
Na jakékoliv konkrétní zprávy je tedy ještě brzy, přesto web Motor1.com přinesl několik zajímavých informací, které již automobilka odkryla. Web AutoExpress poté přidal ještě několik zajímavých informací, které by se měly vztahovat k technice a motorům.
Stejně jako u předchozích modelů, i čtvrtá generace Octavie bude zaměřena především na praktičnost. Díky modernizované platformě MQB však bude možné vybavit ji i několika novými technologiemi. Lidé z automobilky si mají být úspěchem nové generace tak jistí, že ji Alan Favey, šéf marketingu, označil za „umělecké dílo" se zářnou budoucností.
Techniku si Octavie opět vypůjčí od nového VW Golf, jehož osmá generace by se měla objevit již příští rok a pod kapotou ji zřejmě nebude chybět mild-hybridní ani plug-in hybridní technologie. Detaily o nabídce motorů jsou prozatím tajné, přesto Auto Express naznačuje, že bychom se mohli dočkat benzínové 1.5 TSI a nově vyvinutého naftového 1.5 TDI.
Dotazy týkající se designu nové generace zatím nepadly na úrodnou půdu, přesto už máme jednu informaci, která jistě potěší nejednoho milovníka Octavií - nová generace by se totiž měla zbavit oněch dělených světel, které přinesl její facelift. Na další informace si však ještě budeme muset počkat.
Kromě prací na vývoji nové Octavie mají však mladoboleslavští plno práce i s přípravami faceliftu pro vlajkovou loď Superb i pro jinak velmi oblíbený Rapid. A v roce 2019 nás čeká další rozšíření palety SUV, o které se postará vůz, který bude vycházet z konceptu Vision X. Zkrátka máme se na co těšit.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.