Motoristický pořad Top Gear má skutečně dlouhou a velice pestrou minulost. Zřejmě největší slávy se dočkal pod vedením oblíbené trojice moderátorů, ovšem ještě předtím uměl nabídnout zajímavé vozy, zábavné moderátory a dokonce i nějaký ten skandál během natáčení. Ačkoliv ten s požárem auta za 33.8 milionu vyplul na povrch až řadu let od natáčení.
Už je to pěkných pár let, co se v Top Gearu objevil tehdy zbrusu nový a dodnes fascinující automobil Mercedes-Benz CLK GTR, který původně vznikal hlavně pro závodní okruhy. Aby ho však automobilka mohla na závody přihlásit, musela vyrobit i několik kusů, které byly nabídnuty veřejnosti. A jeden z nich si mohl otestovat i Tiff Needell.
Většina pravých petrolheadů bude tohoto motoristu jistě dobře znát, pro méně znalé však dodáme, že tento bývalý moderátor pořadů 5th Gear a Top Gear má za sebou vcelku bohatou závodnickou kariéru a za volantem toho zvládá skutečně hodně - včetně fenomenálního driftování.
Od natáčení příspěvku s úchvatným Mercedesem již uplynula řada let a Tiff by se s nepříjemným zážitkem zřejmě nechlubil, kdyby na ikonický vůz nepřišla řeč na Twitteru. Cruis Ratcliff totiž ve svém příspěvku zmínil Tiffa a sdílel jeho recenzi na CLK GTR, ve které si Tiff pochvaluje závodní převodovku.
Na tento příspěvek však Tiff zareagoval, možná k všeobecnému překvapení, poněkud hodně negativně a to slovy „Naprosto zbytečné jako silniční auto.. dokonce se mě pokusilo usmažit v plamenech!!"
To vyvolalo u mnoha lidí údiv - a jedním z nich byl i redaktor motoristického webu Jalopnik Raphael Orlove, který se začal Tiffa ptát na detaily vztahující se k zážitkům s plameny. Ostatně koho by to nezajímalo, když se současná hodnota vozu pohybuje zhruba okolo 4 milionů dolarů, tedy cca 87.3 milionu korun.
Completely useless as a road car ... it even burst into flames at one point!! https://t.co/uhIPgUcdJ3
— Tiff Needell (@tiff_tv) 30. července 2018
Was doing on-board pieces when cars started flashing lights at me so I waved back assuming they loved my car - the cladding around the exhausts had caught fire! Fortunately I arrived back and two AMG mechanics were on hand with extinguishers. Sadly there were no cameras rolling! https://t.co/mIciDwFGVp
— Tiff Needell (@tiff_tv) 30. července 2018
Tiff pak napsal historiku, která člověka baví a současné z ní trochu mrazí: „Když jsem natáčel scény z interiéru, protijedoucí auta na mě začala blikat světly, tak jsem na ně mával, protože jsem si myslel, že se jim líbí to auto - ve skutečnosti ale hořelo obložení kolem výfuku! Naštěstí jsem dorazil ke dvou mechanikům AMG, kteří požár uhasili hasicími přístroji. Naneštěstí tou dobou ale neběžela žádná kamera.
Žádná z těchto informací se ale nakonec do výsledné reportáže o voze nedostala. Můžeme si však poslechnout, jak skvělé jsou jízdní vlastnosti a jak nepraktický tento vůz na silnicích je. Již od začátku byl zkrátka určen na okruh a tam by se měl také pohybovat. Ostatně člověk sebou nemůžu stále vozit dva mechaniky AMG, kdyby se zas vznítilo obložení. V klipu navíc vidíme, že vylézt z auta není nic snadného ani v klidu, natož pak ve stresu, kdy jde člověku o život.
I přes tuto drobnou nedokonalost, na kterou si Tiff postěžoval, je však CLK GTR bezpochyby fantastickým vozem, kterým se chce svéz, nebo se do něj alespoň posadit, nejeden fanoušek motorismu. Šanci však budou mít jen ti nejbohatší, kteří navštíví kalifornskou akci Pebble Beach, kde by se měl brzy jeden z těchto vozů objevit na prodej.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.