Motoristický pořad Top Gear má skutečně dlouhou a velice pestrou minulost. Zřejmě největší slávy se dočkal pod vedením oblíbené trojice moderátorů, ovšem ještě předtím uměl nabídnout zajímavé vozy, zábavné moderátory a dokonce i nějaký ten skandál během natáčení. Ačkoliv ten s požárem auta za 33.8 milionu vyplul na povrch až řadu let od natáčení.
Už je to pěkných pár let, co se v Top Gearu objevil tehdy zbrusu nový a dodnes fascinující automobil Mercedes-Benz CLK GTR, který původně vznikal hlavně pro závodní okruhy. Aby ho však automobilka mohla na závody přihlásit, musela vyrobit i několik kusů, které byly nabídnuty veřejnosti. A jeden z nich si mohl otestovat i Tiff Needell.
Většina pravých petrolheadů bude tohoto motoristu jistě dobře znát, pro méně znalé však dodáme, že tento bývalý moderátor pořadů 5th Gear a Top Gear má za sebou vcelku bohatou závodnickou kariéru a za volantem toho zvládá skutečně hodně - včetně fenomenálního driftování.
Od natáčení příspěvku s úchvatným Mercedesem již uplynula řada let a Tiff by se s nepříjemným zážitkem zřejmě nechlubil, kdyby na ikonický vůz nepřišla řeč na Twitteru. Cruis Ratcliff totiž ve svém příspěvku zmínil Tiffa a sdílel jeho recenzi na CLK GTR, ve které si Tiff pochvaluje závodní převodovku.
Na tento příspěvek však Tiff zareagoval, možná k všeobecnému překvapení, poněkud hodně negativně a to slovy „Naprosto zbytečné jako silniční auto.. dokonce se mě pokusilo usmažit v plamenech!!"
To vyvolalo u mnoha lidí údiv - a jedním z nich byl i redaktor motoristického webu Jalopnik Raphael Orlove, který se začal Tiffa ptát na detaily vztahující se k zážitkům s plameny. Ostatně koho by to nezajímalo, když se současná hodnota vozu pohybuje zhruba okolo 4 milionů dolarů, tedy cca 87.3 milionu korun.
Completely useless as a road car ... it even burst into flames at one point!! https://t.co/uhIPgUcdJ3
— Tiff Needell (@tiff_tv) 30. července 2018
Was doing on-board pieces when cars started flashing lights at me so I waved back assuming they loved my car - the cladding around the exhausts had caught fire! Fortunately I arrived back and two AMG mechanics were on hand with extinguishers. Sadly there were no cameras rolling! https://t.co/mIciDwFGVp
— Tiff Needell (@tiff_tv) 30. července 2018
Tiff pak napsal historiku, která člověka baví a současné z ní trochu mrazí: „Když jsem natáčel scény z interiéru, protijedoucí auta na mě začala blikat světly, tak jsem na ně mával, protože jsem si myslel, že se jim líbí to auto - ve skutečnosti ale hořelo obložení kolem výfuku! Naštěstí jsem dorazil ke dvou mechanikům AMG, kteří požár uhasili hasicími přístroji. Naneštěstí tou dobou ale neběžela žádná kamera.
Žádná z těchto informací se ale nakonec do výsledné reportáže o voze nedostala. Můžeme si však poslechnout, jak skvělé jsou jízdní vlastnosti a jak nepraktický tento vůz na silnicích je. Již od začátku byl zkrátka určen na okruh a tam by se měl také pohybovat. Ostatně člověk sebou nemůžu stále vozit dva mechaniky AMG, kdyby se zas vznítilo obložení. V klipu navíc vidíme, že vylézt z auta není nic snadného ani v klidu, natož pak ve stresu, kdy jde člověku o život.
I přes tuto drobnou nedokonalost, na kterou si Tiff postěžoval, je však CLK GTR bezpochyby fantastickým vozem, kterým se chce svéz, nebo se do něj alespoň posadit, nejeden fanoušek motorismu. Šanci však budou mít jen ti nejbohatší, kteří navštíví kalifornskou akci Pebble Beach, kde by se měl brzy jeden z těchto vozů objevit na prodej.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.