Žhavé chvilky v Top Gearu? Požár auta za 33.8 milionu zůstal roky utajen

Mercedes-Benz CLK GTR
Mercedes-Benz CLK GTR, foto: wheelsage.org
Antonín Marek , AutoRoad.cz 31. července 2018 13:21
Sdílej:

Motoristický pořad Top Gear má skutečně dlouhou a velice pestrou minulost. Zřejmě největší slávy se dočkal pod vedením oblíbené trojice moderátorů, ovšem ještě předtím uměl nabídnout zajímavé vozy, zábavné moderátory a dokonce i nějaký ten skandál během natáčení. Ačkoliv ten s požárem auta za 33.8 milionu vyplul na povrch až řadu let od natáčení.

Už je to pěkných pár let, co se v Top Gearu objevil tehdy zbrusu nový a dodnes fascinující automobil Mercedes-Benz CLK GTR, který původně vznikal hlavně pro závodní okruhy. Aby ho však automobilka mohla na závody přihlásit, musela vyrobit i několik kusů, které byly nabídnuty veřejnosti. A jeden z nich si mohl otestovat i Tiff Needell.

Většina pravých petrolheadů bude tohoto motoristu jistě dobře znát, pro méně znalé však dodáme, že tento bývalý moderátor pořadů 5th Gear a Top Gear má za sebou vcelku bohatou závodnickou kariéru a za volantem toho zvládá skutečně hodně - včetně fenomenálního driftování.

Od natáčení příspěvku s úchvatným Mercedesem již uplynula řada let a Tiff by se s nepříjemným zážitkem zřejmě nechlubil, kdyby na ikonický vůz nepřišla řeč na Twitteru. Cruis Ratcliff totiž ve svém příspěvku zmínil Tiffa a sdílel jeho recenzi na CLK GTR, ve které si Tiff pochvaluje závodní převodovku.

Na tento příspěvek však Tiff zareagoval, možná k všeobecnému překvapení, poněkud hodně negativně a to slovy „Naprosto zbytečné jako silniční auto.. dokonce se mě pokusilo usmažit v plamenech!!"

To vyvolalo u mnoha lidí údiv - a jedním z nich byl i redaktor motoristického webu Jalopnik Raphael Orlove, který se začal Tiffa ptát na detaily vztahující se k zážitkům s plameny. Ostatně koho by to nezajímalo, když se současná hodnota vozu pohybuje zhruba okolo 4 milionů dolarů, tedy cca 87.3 milionu korun.

Completely useless as a road car ... it even burst into flames at one point!! https://t.co/uhIPgUcdJ3

— Tiff Needell (@tiff_tv) 30. července 2018

Was doing on-board pieces when cars started flashing lights at me so I waved back assuming they loved my car - the cladding around the exhausts had caught fire! Fortunately I arrived back and two AMG mechanics were on hand with extinguishers. Sadly there were no cameras rolling! https://t.co/mIciDwFGVp

— Tiff Needell (@tiff_tv) 30. července 2018

Tiff pak napsal historiku, která člověka baví a současné z ní trochu mrazí: „Když jsem natáčel scény z interiéru, protijedoucí auta na mě začala blikat světly, tak jsem na ně mával, protože jsem si myslel, že se jim líbí to auto - ve skutečnosti ale hořelo obložení kolem výfuku! Naštěstí jsem dorazil ke dvou mechanikům AMG, kteří požár uhasili hasicími přístroji. Naneštěstí tou dobou ale neběžela žádná kamera.

Žádná z těchto informací se ale nakonec do výsledné reportáže o voze nedostala. Můžeme si však poslechnout, jak skvělé jsou jízdní vlastnosti a jak nepraktický tento vůz na silnicích je. Již od začátku byl zkrátka určen na okruh a tam by se měl také pohybovat. Ostatně člověk sebou nemůžu stále vozit dva mechaniky AMG, kdyby se zas vznítilo obložení. V klipu navíc vidíme, že vylézt z auta není nic snadného ani v klidu, natož pak ve stresu, kdy jde člověku o život.

I přes tuto drobnou nedokonalost, na kterou si Tiff postěžoval, je však CLK GTR bezpochyby fantastickým vozem, kterým se chce svéz, nebo se do něj alespoň posadit, nejeden fanoušek motorismu. Šanci však budou mít jen ti nejbohatší, kteří navštíví kalifornskou akci Pebble Beach, kde by se měl brzy jeden z těchto vozů objevit na prodej.

Stalo se
Ze světa
Matteo Doretto

Tragédie před startem Polské rally: Ital Matteo Doretto (†21) zemřel při testovací jízdě

Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.

Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.