Nový Nissan LEAF je letos zatím nejprodávanějším elektromobilem v Evropě a tento vůz s nulovými emisemi si zde i nadále získává oblibu stále většího počtu zákazníků. Od ledna do června bylo v Evropě zaregistrováno více než 18 000 nových vozů Nissan LEAF. Od října 2017, kdy byl tento model poprvé představen, si evropští spotřebitelé objednali již více 37 000 nových vozů LEAF.
Nový Nissan LEAF nabízí úžasné zrychlení a ekologický provoz zcela elektrického hnacího ústrojí, dynamický vnější vzhled a pokročilé technologie, jako jsou systémy e-Pedal, ProPILOT a ProPILOT Park. Podle nové evropské normy WLTP upravující měření emisí a spotřeby paliva umožňuje větší baterie s kapacitou 40 kWh kombinovaný dojezd až 270 kilometrů.
Tento 100% elektromobil již získal několik ocenění za špičkovou technologii a výkon. Na newyorském autosalonu dostal cenu Světové ekologické auto roku 2018 a od Evropského i Japonského programu hodnocení bezpečnosti nových automobilů obdržel pět hvězdiček.
Nový model LEAF je vlajkovou lodí programu Inteligentní mobility Nissan – vize společnosti, jak mají být vozidla poháněna, řízena a integrována do společnosti. Vůz disponuje celou řadou nových, inovativních technologií, například systémy Nissan ProPILOT, ProPILOT Park a e-Pedal, které si získaly velkou oblibu zákazníků. Volitelný systém autonomního řízení ProPilot si doposud zvolilo 72 % majitelů nových vozů LEAF.
Silná poptávka po novém modelu Nissan LEAF během prvních letošních pěti měsíců je jen dalším dokladem toho, že s více než 340 000 prodanými vozy od prvního uvedení modelu LEAF v roce 2010 si udržuje pozici nejlépe prodávaného elektromobilu na světě. Automobilka Nissan nedávno doručila evropskému zákazníkovi vůz Nissan LEAF s pořadovým číslem 100 000.
„Výsledky automobilů na elektřinu jsou stále lepší a lepší,“ říká Gareth Dunsmore, ředitel divize elektromobilů společnosti Nissan Europe. „Nový elektromobil LEAF zcela proměnil zážitek z jízdy a díky technologiím, jako je e-Pedal, ukázal většímu počtu zákazníků výhody elektrické mobility, které Nissan nabízí.“
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.