Pokud pravidelně cestujete po českých dálnicích, pak jste jistě na dopravní omezení a desítky minut strávených popojížděním v koloně dobře zvyklí. Tento víkend se však dopravní komplikace očekávají prakticky na všech silnicích. V několika lidnatých částech Německa totiž prázdniny začínají a v dalších částech Německa naopak končí. Stejně jako v několika státech severských. Besip proto před tímto víkendem důrazně varuje.
Začátek letních prázdnin v lidnatém Bavorsku a Bádensku-Württenbersku znamená již tradičně dopravní komplikace pro řadu evropských silnic. K tomu se navíc přidává i Velká cena Formule 1, která se bude o tomto víkendu konat v Maďarsku a která zřejmě již tradičně přiláká velké množství návštěvníků.
Kromě německých cestovatelů vyrážejících na prázdniny je však potřeba počítat i s německými turisty mířícími zpátky domů. Prázdniny totiž končí obyvatelům několika spolkových zemí Německa a také několika severských států.
Podle Besipu se dá očekávat zvýšený provoz a s ním i spojené riziko dopravního kolapsu od pátečního odpoledne až do nedělního večera. Za nejkritičtější úseky bývá často označována cesta na Vídeň a Budapešť.
Kromě toho dopravu zkomplikují i opravy silnic v Chorvatsku. Kvůli opravám dálnice A3 z Maďarska do Záhřebu je doprava zúžena do jednoho pruhu každým směrem, což vede k tvoření dlouhých kolon. Opravy přitom potrvají až do poloviny září. Na mostě Rječina před tunelem Trsat je navíc poškozená vozovka. Ve směru na hraniční přechod Rupa je proto potřeba počítat s rychlostí omezenou na 50 km/h.
Pokud se tedy tento víkend chystáte cestovat po Evropě, obrňte se trpělivostí
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.