Kolik stojí provoz luxusního auta? Majitelé Ferrari si sáhnou hluboko do kapes

AutoRoad.cz, 22. července 2018, 16:50 Google+

Vlastnit exotický rychlý vůz je snem mnohých. Navíc žijeme v době, kdy je stále snazší si své sny plnit. Pokud ale mezi vaše sny patří vlastnictví vozu Ferrari F360, je důležité si uvědomit, že koupí vše jen začíná. Jeho provoz totiž nepatří mezi nejlevnější záležitosti.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Ferrari 360 Challenge Stradale (Foto:Axion23)

Ferrari 360 Challenge Stradale (Foto:Axion23) | foto: wikimedia.org

Sdílejte článek

Ferrari 360 Modena se vyrábělo v letech 1999 až 2005 jakožto nástupce modelu F335. Modena dostala nový lehčí a tužší podvozek a o design její karoserie se postaral Pininfarina. Uprostřed vozu byl uložen motor V8 o objemu 3,6 litru s výkonem 294 kW (400 koní) a točivým momentem 373 Nm.

Kromě klasické šestistupňové manuální převodovky si zákazníci mohli objednat i elektrohydraulickou "F1" manuální převodovku. I přes svou váhu takřka 1,5 tuny dokázala Modena dosáhnout rychlosti 100 km/h za necelých 5 vteřin. Maximální rychlost činila 283 km/h.

Ve vodách českého internetu se toho o nákladech spojených s vlastnictvím Modeny příliš nedozvíme, proto jsme se podívali do zahraničí, kde jsme našli hned dva zajímavé zdroje.

Tím prvním je spisovatel a milovník vozů Dough DeMuro. Ten vlastnil své Ferrari F360 necelý rok a hrdě o něm prohlašuje, že to bylo jedno z nejspolehlivějších sportovních aut, které měl. Když vůz kupoval, měl najeto 17.000 mil (27.000 km). Na serveru Jalopnik vyčíslil své náklady spojené s provozováním Ferrari na 13.129 dolarů (cca 323.000 Kč).

Do této částky je ale zahrnuta i ztráta hodnoty mezi nákupem a prodejem, která tvoří 8.500 dolarů (cca 209.000 Kč). Náklady na údržbu za 12 měsíců a 5.000 ujetých mil (cca 8.000 km) činily 4.629 dolarů (cca 114,000 Kč) a zahrnovaly nákup nových pneumatik, 2x výměnu oleje, kompletní výměnu předních brzd, opravu proražené pneumatiky a výměnu baterie.

Druhým majitelem F360, který nechal svět nahlédnout do tajů spojených s údržbou staršího Ferrari, je Rob Ferretti. Ten tomuto tématu věnoval video na svém YouTube kanálu superspeedersRob. Svou Modenu kupoval s nájezdem 52.000 mil (83.000 km) a v době natáčení videa ji vlastnil více než 2 roky. Za tu dobu s ní ujel přes 8.000 mil (cca 12.800 km) a celkově ho údržba Ferrari přišla na 8.000 dolarů (cca 197.000 Kč).

img-responsive

Ferrari 360 Modena (foto:Alexandre Prévot) | foto: wikimedia.org

První velkou investici představovala výměna vadné spojky, díky které Rob koupil Ferrari za podstatně nižší cenu. Spojka včetně práce přišla na 2.500 dolarů (cca 61.000 Kč). Dále bylo potřeba vyměnit lambda sondu, baterii a výdech ventilace. Další velkou investici zapříčinil únik oleje. Za ten mohlo špatné těsnění pod víkem ventilů.

Během této opravy se ale Rob rozhodl i k tzv. velkému servisu, který u vozů Ferrari probíhá každé 4 roky a pro mnoho majitelů je noční můrou. Kromě servisu motoru došlo i na výměnu brzd na obou nápravách. Účet ze tento servis se vyšplhal na částku 4.500 dolarů (cca 110.000 Kč), přičemž samotný servis motoru stál 2.000 dolarů (cca 49.000 Kč), což není zas tak zlé pokud si člověk uvědomí, že jako nový stál tento vůz přes 3,5 milionu korun.

Významnou položkou vlastnictví podobně exkluzivních vozů je samozřejmě pojištění. Jeho výši a podmínky se nám ale zjistit nepodařilo, neboť se jedná o velice specifickou záležitost.

Konkrétně model F360 je všeobecně hodnocen jako jeden ze spolehlivějších vozů, který kdy automobilka sídlící v Maranellu vyrobila. V ČR se navíc v současné době jeden velice hezký kousek prodává. Jeho tachometr ukazuje nájezd 52 950 km a cena činí 1.950.000 Kč.

Pokud na podobný vůz máte finance ale nevíte jak jeho koupi ospravedlnit před rodinou, můžete jim třeba říci, že u podobných automobilů, pokud si je ponecháte delší dobu a udržíte je ve výborném stavu, se dá počítat s budoucím růstem hodnoty.

Vytisknout

Diskuze: Kolik stojí provoz luxusního auta? Majitelé Ferrari si sáhnou hluboko do kapes

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

Honda 0 Series

Honda 0 Series je elektrická vesmírná loď. Japonci s novým elektromobilem mají vysoké ambice

reklama

Doporučujeme

Řízení auta

Řídíte jen jednou rukou? Může vás to stát život. Jak správně sedět v autě

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud