Z historicky první spolupráce společností Nissan a Italdesign vzešel prototyp modelu GT-R50, představený v Goodwoodu, který by mohl být předlohou pro velmi malou, ručně vyráběnou sérii. Prototyp vznikl jako připomínka 50. narozenin modelu GT-R (2019) i společnosti Italdesign (2018).
„Festival of Speed v Goodwoodu je pro představení Nissanu GT-R50 by Italdesign ideální prostředí. Spojením výkonu a umění oslavujeme to, že již 50 let inspirujeme sny svých zákazníků,“ uvedl Alfonso Albaisa, senior viceprezident pro globální design ve společnosti Nissan. „Stejně jako prototyp vozu, je i festival v Goodwoodu oslavou designu a výkonu a také oslavou drobné slabosti i obrovského nadšení pro minulou i budoucí tvář kreativity v automobilovém průmyslu. Jedná se o dokonalé prostředí, kde je možné představit vozidlo, které rozvíří představivost lidí a podnítí v nich ještě smělejší sny.“
Ohlas, který model GT-R50 od společnosti Italdesign vzbudil v Goodwoodu a vzbudí během dalších měsíců i jinde ve světě, bude důležitý pro rozhodnutí, zda se tento prototyp dočká i produkční série. Společnost Italdesign v takovém případě nevyrobí více než 50 kusů tohoto vozu. Každé vozidlo pak jednotlivým zákazníkům přizpůsobí na míru. Cena takového vozu bude začínat odhadem na 900 000 EUR, tedy cca 23.3 mil. korun.
Přesnost, mistrovská zručnost a nezkrotná síla
Základem modelu GT-R50 by Italdesign je nejnovější modelová řada GT-R NISMO. Prototyp jí citlivě propůjčuje evropský charakter, díky čemuž vzniká kombinace nezkrotné síly a italské mistrovské zručnosti a schopnosti upravit vůz na míru. O pohon se stará speciální pohonná jednotka, která je o 120 koní výkonnější než sériová verze. Pod novou karoserií se skrývá také upravený podvozek a hnací ústrojí.
Vozidlo vyvinula, navrhla a postavila společnost Italdesign. Výrazný a čistý vnější i vnitřní design vozu je dílem týmů Nissan Design Europe a Nissan Design America. Mezi hlavní designové prvky patří zvýrazněné prolisy kapoty, protažené LED světlomety, snížená střecha a výrazné výstupy chladicího vzduchu za předními koly – ty připomínají samurajský meč. A pomyslnou třešničku na dortu představuje velký a nastavitelný zadní spoiler na dvou vzpěrách. Šedý lak karoserie v odstínu Liquid Kinetic doplňují charakteristické zlaté detaily v odstínu Energetic Sigma Gold.
Moderně laděný interiér Nissanu GT-R50 od společnosti Italdesign odráží stejně tak noblesu, jako vysoký výkon. Na středové konzole, přístrojové desce a dekorech dveří se střídají dva různé povrchy z uhlíkových vláken. Sedadla jsou potažena kombinací černého materiálu Alcantara® a jemné černé italské kůže. Celý kokpit je pak dekorovaný zlatými detaily.
Pod kapotou nového Nissanu GT-R50 od společnosti Italdesign dříme mohutný výkon. Divize NISMO na základě zkušeností se závodními vozy Nissan GT3 zdokonalila ručně montovaný 3,8litrový motor V6 VR38DETT tak, aby dosahoval výkonu 720 koní a točivého momentu 780 Nm. Zvýšenou porci výkonu pak pomáhá zvládat přepracované odpružení Bilstein a zdokonalená brzdová soustava Brembo.
„Ve společnosti Italdesign se realizaci snů našich zákazníků věnujeme už dlouho. Díky partnerství se společností Nissan se nám podařilo přivést na svět dokonalý model GT-R,“ popsal Joerg Astalosch, výkonný ředitel společnosti Italdesign-Giugiaro S.p.A. „Sdílíme společný cíl, kterým je změnit díky tomuto monstru život padesáti velmi pečlivě vybraným nadšencům. Jejich čekání už je skoro u konce.“
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.