Nissan GT-R50 slaví úspěch, automobilka dokonce zvažuje produkční minisérii 50 kusů

Nissan GT-R50 by Italdesign
Nissan GT-R50 by Italdesign, foto: Nissan
Antonín Marek , AutoRoad.cz 16. července 2018 11:40
Sdílej:

Z historicky první spolupráce společností Nissan a Italdesign vzešel prototyp modelu GT-R50, představený v Goodwoodu, který by mohl být předlohou pro velmi malou, ručně vyráběnou sérii. Prototyp vznikl jako připomínka 50. narozenin modelu GT-R (2019) i společnosti Italdesign (2018).

„Festival of Speed v Goodwoodu je pro představení Nissanu GT-R50 by Italdesign ideální prostředí. Spojením výkonu a umění oslavujeme to, že již 50 let inspirujeme sny svých zákazníků,“ uvedl Alfonso Albaisa, senior viceprezident pro globální design ve společnosti Nissan. „Stejně jako prototyp vozu, je i festival v Goodwoodu oslavou designu a výkonu a také oslavou drobné slabosti i obrovského nadšení pro minulou i budoucí tvář kreativity v automobilovém průmyslu. Jedná se o dokonalé prostředí, kde je možné představit vozidlo, které rozvíří představivost lidí a podnítí v nich ještě smělejší sny.“

Ohlas, který model GT-R50 od společnosti Italdesign vzbudil v Goodwoodu a vzbudí během dalších měsíců i jinde ve světě, bude důležitý pro rozhodnutí, zda se tento prototyp dočká i produkční série. Společnost Italdesign v takovém případě nevyrobí více než 50 kusů tohoto vozu. Každé vozidlo pak jednotlivým zákazníkům přizpůsobí na míru. Cena takového vozu bude začínat odhadem na 900 000 EUR, tedy cca 23.3 mil. korun.

Přesnost, mistrovská zručnost a nezkrotná síla

Základem modelu GT-R50 by Italdesign je nejnovější modelová řada GT-R NISMO. Prototyp jí citlivě propůjčuje evropský charakter, díky čemuž vzniká kombinace nezkrotné síly a italské mistrovské zručnosti a schopnosti upravit vůz na míru. O pohon se stará speciální pohonná jednotka, která je o 120 koní výkonnější než sériová verze. Pod novou karoserií se skrývá také upravený podvozek a hnací ústrojí.

Vozidlo vyvinula, navrhla a postavila společnost Italdesign. Výrazný a čistý vnější i vnitřní design vozu je dílem týmů Nissan Design Europe a Nissan Design America. Mezi hlavní designové prvky patří zvýrazněné prolisy kapoty, protažené LED světlomety, snížená střecha a výrazné výstupy chladicího vzduchu za předními koly – ty připomínají samurajský meč. A pomyslnou třešničku na dortu představuje velký a nastavitelný zadní spoiler na dvou vzpěrách. Šedý lak karoserie v odstínu Liquid Kinetic doplňují charakteristické zlaté detaily v odstínu Energetic Sigma Gold.

Moderně laděný interiér Nissanu GT-R50 od společnosti Italdesign odráží stejně tak noblesu, jako vysoký výkon. Na středové konzole, přístrojové desce a dekorech dveří se střídají dva různé povrchy z uhlíkových vláken. Sedadla jsou potažena kombinací černého materiálu Alcantara® a jemné černé italské kůže. Celý kokpit je pak dekorovaný zlatými detaily.

Pod kapotou nového Nissanu GT-R50 od společnosti Italdesign dříme mohutný výkon. Divize NISMO na základě zkušeností se závodními vozy Nissan GT3 zdokonalila ručně montovaný 3,8litrový motor V6 VR38DETT tak, aby dosahoval výkonu 720 koní a točivého momentu 780 Nm. Zvýšenou porci výkonu pak pomáhá zvládat přepracované odpružení Bilstein a zdokonalená brzdová soustava Brembo.

„Ve společnosti Italdesign se realizaci snů našich zákazníků věnujeme už dlouho. Díky partnerství se společností Nissan se nám podařilo přivést na svět dokonalý model GT-R,“ popsal Joerg Astalosch, výkonný ředitel společnosti Italdesign-Giugiaro S.p.A. „Sdílíme společný cíl, kterým je změnit díky tomuto monstru život padesáti velmi pečlivě vybraným nadšencům. Jejich čekání už je skoro u konce.“

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?