Z historicky první spolupráce společností Nissan a Italdesign vzešel prototyp modelu GT-R50, představený v Goodwoodu, který by mohl být předlohou pro velmi malou, ručně vyráběnou sérii. Prototyp vznikl jako připomínka 50. narozenin modelu GT-R (2019) i společnosti Italdesign (2018).
„Festival of Speed v Goodwoodu je pro představení Nissanu GT-R50 by Italdesign ideální prostředí. Spojením výkonu a umění oslavujeme to, že již 50 let inspirujeme sny svých zákazníků,“ uvedl Alfonso Albaisa, senior viceprezident pro globální design ve společnosti Nissan. „Stejně jako prototyp vozu, je i festival v Goodwoodu oslavou designu a výkonu a také oslavou drobné slabosti i obrovského nadšení pro minulou i budoucí tvář kreativity v automobilovém průmyslu. Jedná se o dokonalé prostředí, kde je možné představit vozidlo, které rozvíří představivost lidí a podnítí v nich ještě smělejší sny.“
Ohlas, který model GT-R50 od společnosti Italdesign vzbudil v Goodwoodu a vzbudí během dalších měsíců i jinde ve světě, bude důležitý pro rozhodnutí, zda se tento prototyp dočká i produkční série. Společnost Italdesign v takovém případě nevyrobí více než 50 kusů tohoto vozu. Každé vozidlo pak jednotlivým zákazníkům přizpůsobí na míru. Cena takového vozu bude začínat odhadem na 900 000 EUR, tedy cca 23.3 mil. korun.
Přesnost, mistrovská zručnost a nezkrotná síla
Základem modelu GT-R50 by Italdesign je nejnovější modelová řada GT-R NISMO. Prototyp jí citlivě propůjčuje evropský charakter, díky čemuž vzniká kombinace nezkrotné síly a italské mistrovské zručnosti a schopnosti upravit vůz na míru. O pohon se stará speciální pohonná jednotka, která je o 120 koní výkonnější než sériová verze. Pod novou karoserií se skrývá také upravený podvozek a hnací ústrojí.
Vozidlo vyvinula, navrhla a postavila společnost Italdesign. Výrazný a čistý vnější i vnitřní design vozu je dílem týmů Nissan Design Europe a Nissan Design America. Mezi hlavní designové prvky patří zvýrazněné prolisy kapoty, protažené LED světlomety, snížená střecha a výrazné výstupy chladicího vzduchu za předními koly – ty připomínají samurajský meč. A pomyslnou třešničku na dortu představuje velký a nastavitelný zadní spoiler na dvou vzpěrách. Šedý lak karoserie v odstínu Liquid Kinetic doplňují charakteristické zlaté detaily v odstínu Energetic Sigma Gold.
Moderně laděný interiér Nissanu GT-R50 od společnosti Italdesign odráží stejně tak noblesu, jako vysoký výkon. Na středové konzole, přístrojové desce a dekorech dveří se střídají dva různé povrchy z uhlíkových vláken. Sedadla jsou potažena kombinací černého materiálu Alcantara® a jemné černé italské kůže. Celý kokpit je pak dekorovaný zlatými detaily.
Pod kapotou nového Nissanu GT-R50 od společnosti Italdesign dříme mohutný výkon. Divize NISMO na základě zkušeností se závodními vozy Nissan GT3 zdokonalila ručně montovaný 3,8litrový motor V6 VR38DETT tak, aby dosahoval výkonu 720 koní a točivého momentu 780 Nm. Zvýšenou porci výkonu pak pomáhá zvládat přepracované odpružení Bilstein a zdokonalená brzdová soustava Brembo.
„Ve společnosti Italdesign se realizaci snů našich zákazníků věnujeme už dlouho. Díky partnerství se společností Nissan se nám podařilo přivést na svět dokonalý model GT-R,“ popsal Joerg Astalosch, výkonný ředitel společnosti Italdesign-Giugiaro S.p.A. „Sdílíme společný cíl, kterým je změnit díky tomuto monstru život padesáti velmi pečlivě vybraným nadšencům. Jejich čekání už je skoro u konce.“
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?