První prototyp Tesly Model 3 byl za oceánem představen téměř před dvěma lety, evropská premiéra se však uskuteční až v příštím týdnu. Právě tou dobou totiž bude zahájena světoznámá motoristická akce Goodwood Festival of Speed, kterou si automobilka vybrala k prezentaci svého "dostupného" modelu.
Ačkoliv je akce v Goodwoodu využívána většinou automobilek hlavně k prezentaci dynamických schopností jejich modelů, Tesla se rozhodla vystavit Model 3 jen jako statický exponát. Navzdory konání akce ve Velké Británii bude navíc vůz osazen volantem na levé straně, neboť automobilka neplánuje začít s výrobou modelů s volantem napravo dříve, než v příštím roce.
I přes tyto nepříjemnosti se však očekává, že pro řadu návštěvníků a současně potencionálních zájemců by právě toto setkání s vozem mohlo být posledním důvodem k složení zálohy.
Model 3 jako takový měl podle původních plánů dorazit k evropským zákazníkům ještě v tomto roce, ovšem kvůli problémům s nastartováním výroby se očekávaný termín přesunul až na první čtvrtletí příštího roku.
Na rozdíl od amerických zákazníků by se však ti evropští mohli dočkat kompletní nabídky, tedy včetně nejlevnější varianty s omezeným dojezdem, jejíž výroba byla zpočátku omezena. Díky nastartování výroby ve větších počtech by se však brzy mohlo dostat i na tento laciný model.
Zřejmě tím nejzajímavějším však budou Modely 3 se dvěma elektromotory, které by na evropském trhu také neměly chybět. První z těchto modelů má být zaměřen hlavně na dojezd a jeho akcelerace z 0 na 96 km/h se odhaduje na 4.5 sekundy.
Druhý z dvoumotorových Modelů 3 by však měl být zaměřen hlavně na výkon, díky čemuž se očekává akcelerace z 0 na 96 km/h za 3.5 sekundy a maximální rychlost až 250 km/h.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?