První prototyp Tesly Model 3 byl za oceánem představen téměř před dvěma lety, evropská premiéra se však uskuteční až v příštím týdnu. Právě tou dobou totiž bude zahájena světoznámá motoristická akce Goodwood Festival of Speed, kterou si automobilka vybrala k prezentaci svého "dostupného" modelu.
Ačkoliv je akce v Goodwoodu využívána většinou automobilek hlavně k prezentaci dynamických schopností jejich modelů, Tesla se rozhodla vystavit Model 3 jen jako statický exponát. Navzdory konání akce ve Velké Británii bude navíc vůz osazen volantem na levé straně, neboť automobilka neplánuje začít s výrobou modelů s volantem napravo dříve, než v příštím roce.
I přes tyto nepříjemnosti se však očekává, že pro řadu návštěvníků a současně potencionálních zájemců by právě toto setkání s vozem mohlo být posledním důvodem k složení zálohy.
Model 3 jako takový měl podle původních plánů dorazit k evropským zákazníkům ještě v tomto roce, ovšem kvůli problémům s nastartováním výroby se očekávaný termín přesunul až na první čtvrtletí příštího roku.
Na rozdíl od amerických zákazníků by se však ti evropští mohli dočkat kompletní nabídky, tedy včetně nejlevnější varianty s omezeným dojezdem, jejíž výroba byla zpočátku omezena. Díky nastartování výroby ve větších počtech by se však brzy mohlo dostat i na tento laciný model.
Zřejmě tím nejzajímavějším však budou Modely 3 se dvěma elektromotory, které by na evropském trhu také neměly chybět. První z těchto modelů má být zaměřen hlavně na dojezd a jeho akcelerace z 0 na 96 km/h se odhaduje na 4.5 sekundy.
Druhý z dvoumotorových Modelů 3 by však měl být zaměřen hlavně na výkon, díky čemuž se očekává akcelerace z 0 na 96 km/h za 3.5 sekundy a maximální rychlost až 250 km/h.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?