Mladoboleslavská automobilka s vývojem nejprodávanějšího modelu rozhodně nezahálí, což ostatně potvrzují i pozorovatelé z různých koutů Evropy, kterým se již podařilo nachytat novou Octavii během testů. Prototyp čtvrté generace se zatím ukrývá pod karoserií současného modelu, ovšem v produkčních verzi bychom se podle nových spekulací měli dočkat hned několika výrazných změn.
Před několika měsíci se na internetu objevily fotky poněkud zvláštní Octavie poslední generace, která však seděla hodně nízko u země, na kolech měla měřící zařízení a na zadních dveřích cedulky o testovací jízdě. Řada lidí proto usoudila, že mladoboleslavští už začali pracovat na čtvrté generaci.
A zatímco prototyp se ukrýval ještě pod karoserií současné generace, nový model by prý mohl nabídnout hned několik zajímavých novinek, jak uvedl francouzský motoristický web L'Automobile Magazine. Podle jeho informací by se totiž nová Octavia mohla zbavit kontroverzní čtveřice světlometů, kterou by měly nahradit světa poněkud usedlejší.
Tato mnohými dlouho očekávaná plastická operace by měla přinést kompletně novou přední masku, která by se mohla dočkat dokonce i chromové výplně. Další změny se očekávají u zadních svítilen a samozřejmě i v interiéru, kde by se měl usídlit nový infotainment a samozřejmě digitální panel přístrojů.
Pod karoserií nové generace Octavie, která by se měla držet podobných tvarů, nalezneme modernizovanou platformu MQB. Stejná platforma by se měla objevit příští léto pod kapotou nového VW Golf 8. generace a také u nových generací Seat Leon a Audi A3.
Pod kapotou nové Octavie se zřejmě objeví bohatá paleta benzínových motorů. O jaké přesně půjde je zatím záhadou, ovšem počítá se i s 1.5 litrovým přeplňovaným čtyřválcem o výkonu cca 200 koní a samozřejmě i s vrcholným provedením RS, které by mělo nabídnout cca 250 koní.
Navzdory všeobecné dieselové hysterii si automobilka naftové agregáty zřejmě ponechá, tradiční 1.6 litrový diesel by však měl být nahrazen 1.5 litrovou jednotkou. Podstatně zajímavější informace se však týkají hybridní alternativy. Nová Octavie by se totiž k zákazníkům mohla dostat i s 48V mild-hybridní pohonnou jednotkou.
Kdy přesně nová Octavia dorazí se zatím neví, nejčastější odhady však zmiňují konec roku 2019, případně rok následující.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.