Mladoboleslavská automobilka s vývojem nejprodávanějšího modelu rozhodně nezahálí, což ostatně potvrzují i pozorovatelé z různých koutů Evropy, kterým se již podařilo nachytat novou Octavii během testů. Prototyp čtvrté generace se zatím ukrývá pod karoserií současného modelu, ovšem v produkčních verzi bychom se podle nových spekulací měli dočkat hned několika výrazných změn.
Před několika měsíci se na internetu objevily fotky poněkud zvláštní Octavie poslední generace, která však seděla hodně nízko u země, na kolech měla měřící zařízení a na zadních dveřích cedulky o testovací jízdě. Řada lidí proto usoudila, že mladoboleslavští už začali pracovat na čtvrté generaci.
A zatímco prototyp se ukrýval ještě pod karoserií současné generace, nový model by prý mohl nabídnout hned několik zajímavých novinek, jak uvedl francouzský motoristický web L'Automobile Magazine. Podle jeho informací by se totiž nová Octavia mohla zbavit kontroverzní čtveřice světlometů, kterou by měly nahradit světa poněkud usedlejší.
Tato mnohými dlouho očekávaná plastická operace by měla přinést kompletně novou přední masku, která by se mohla dočkat dokonce i chromové výplně. Další změny se očekávají u zadních svítilen a samozřejmě i v interiéru, kde by se měl usídlit nový infotainment a samozřejmě digitální panel přístrojů.
Pod karoserií nové generace Octavie, která by se měla držet podobných tvarů, nalezneme modernizovanou platformu MQB. Stejná platforma by se měla objevit příští léto pod kapotou nového VW Golf 8. generace a také u nových generací Seat Leon a Audi A3.
Pod kapotou nové Octavie se zřejmě objeví bohatá paleta benzínových motorů. O jaké přesně půjde je zatím záhadou, ovšem počítá se i s 1.5 litrovým přeplňovaným čtyřválcem o výkonu cca 200 koní a samozřejmě i s vrcholným provedením RS, které by mělo nabídnout cca 250 koní.
Navzdory všeobecné dieselové hysterii si automobilka naftové agregáty zřejmě ponechá, tradiční 1.6 litrový diesel by však měl být nahrazen 1.5 litrovou jednotkou. Podstatně zajímavější informace se však týkají hybridní alternativy. Nová Octavie by se totiž k zákazníkům mohla dostat i s 48V mild-hybridní pohonnou jednotkou.
Kdy přesně nová Octavia dorazí se zatím neví, nejčastější odhady však zmiňují konec roku 2019, případně rok následující.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?