Mladoboleslavská automobilka s vývojem nejprodávanějšího modelu rozhodně nezahálí, což ostatně potvrzují i pozorovatelé z různých koutů Evropy, kterým se již podařilo nachytat novou Octavii během testů. Prototyp čtvrté generace se zatím ukrývá pod karoserií současného modelu, ovšem v produkčních verzi bychom se podle nových spekulací měli dočkat hned několika výrazných změn.
Před několika měsíci se na internetu objevily fotky poněkud zvláštní Octavie poslední generace, která však seděla hodně nízko u země, na kolech měla měřící zařízení a na zadních dveřích cedulky o testovací jízdě. Řada lidí proto usoudila, že mladoboleslavští už začali pracovat na čtvrté generaci.
A zatímco prototyp se ukrýval ještě pod karoserií současné generace, nový model by prý mohl nabídnout hned několik zajímavých novinek, jak uvedl francouzský motoristický web L'Automobile Magazine. Podle jeho informací by se totiž nová Octavia mohla zbavit kontroverzní čtveřice světlometů, kterou by měly nahradit světa poněkud usedlejší.
Tato mnohými dlouho očekávaná plastická operace by měla přinést kompletně novou přední masku, která by se mohla dočkat dokonce i chromové výplně. Další změny se očekávají u zadních svítilen a samozřejmě i v interiéru, kde by se měl usídlit nový infotainment a samozřejmě digitální panel přístrojů.
Pod karoserií nové generace Octavie, která by se měla držet podobných tvarů, nalezneme modernizovanou platformu MQB. Stejná platforma by se měla objevit příští léto pod kapotou nového VW Golf 8. generace a také u nových generací Seat Leon a Audi A3.
Pod kapotou nové Octavie se zřejmě objeví bohatá paleta benzínových motorů. O jaké přesně půjde je zatím záhadou, ovšem počítá se i s 1.5 litrovým přeplňovaným čtyřválcem o výkonu cca 200 koní a samozřejmě i s vrcholným provedením RS, které by mělo nabídnout cca 250 koní.
Navzdory všeobecné dieselové hysterii si automobilka naftové agregáty zřejmě ponechá, tradiční 1.6 litrový diesel by však měl být nahrazen 1.5 litrovou jednotkou. Podstatně zajímavější informace se však týkají hybridní alternativy. Nová Octavie by se totiž k zákazníkům mohla dostat i s 48V mild-hybridní pohonnou jednotkou.
Kdy přesně nová Octavia dorazí se zatím neví, nejčastější odhady však zmiňují konec roku 2019, případně rok následující.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.