Mladoboleslavská automobilka s vývojem nejprodávanějšího modelu rozhodně nezahálí, což ostatně potvrzují i pozorovatelé z různých koutů Evropy, kterým se již podařilo nachytat novou Octavii během testů. Prototyp čtvrté generace se zatím ukrývá pod karoserií současného modelu, ovšem v produkčních verzi bychom se podle nových spekulací měli dočkat hned několika výrazných změn.
Před několika měsíci se na internetu objevily fotky poněkud zvláštní Octavie poslední generace, která však seděla hodně nízko u země, na kolech měla měřící zařízení a na zadních dveřích cedulky o testovací jízdě. Řada lidí proto usoudila, že mladoboleslavští už začali pracovat na čtvrté generaci.
A zatímco prototyp se ukrýval ještě pod karoserií současné generace, nový model by prý mohl nabídnout hned několik zajímavých novinek, jak uvedl francouzský motoristický web L'Automobile Magazine. Podle jeho informací by se totiž nová Octavia mohla zbavit kontroverzní čtveřice světlometů, kterou by měly nahradit světa poněkud usedlejší.
Tato mnohými dlouho očekávaná plastická operace by měla přinést kompletně novou přední masku, která by se mohla dočkat dokonce i chromové výplně. Další změny se očekávají u zadních svítilen a samozřejmě i v interiéru, kde by se měl usídlit nový infotainment a samozřejmě digitální panel přístrojů.
Pod karoserií nové generace Octavie, která by se měla držet podobných tvarů, nalezneme modernizovanou platformu MQB. Stejná platforma by se měla objevit příští léto pod kapotou nového VW Golf 8. generace a také u nových generací Seat Leon a Audi A3.
Pod kapotou nové Octavie se zřejmě objeví bohatá paleta benzínových motorů. O jaké přesně půjde je zatím záhadou, ovšem počítá se i s 1.5 litrovým přeplňovaným čtyřválcem o výkonu cca 200 koní a samozřejmě i s vrcholným provedením RS, které by mělo nabídnout cca 250 koní.
Navzdory všeobecné dieselové hysterii si automobilka naftové agregáty zřejmě ponechá, tradiční 1.6 litrový diesel by však měl být nahrazen 1.5 litrovou jednotkou. Podstatně zajímavější informace se však týkají hybridní alternativy. Nová Octavie by se totiž k zákazníkům mohla dostat i s 48V mild-hybridní pohonnou jednotkou.
Kdy přesně nová Octavia dorazí se zatím neví, nejčastější odhady však zmiňují konec roku 2019, případně rok následující.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?