Auta se třemi koly? Jezdí jich mnohem víc, než si myslíte

mao / AutoRoad.cz, 2. července 2018, 13:38 Google+

Když se řekne automobil, většina z nás si motor, volant a čtyři kola Této koncepce se automobilový průmysl drží již dlouhá desetiletí a evidentně úspěšně. V mezidobí se však objevilo i několik modelů, které se této koncepci vymykaly a přesto slavily úspěch. Pojďme se teď podívat na ty nejzajímavější z těch, které pohrdly čtvrtým kolem.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Morgan EV3

Morgan EV3 | foto: Morgan

Sdílejte článek

Benz Patent-Motorwagen

img-responsive

Benz Patent-Motorwagen | foto: wheelsage.org

A pojďme začít hned od samého počátku moderního motorismu. Mercedes Patent-Motorwagen, tedy vůbec první automobil vybavený spalovacím motorem, měl totiž jen tři kola. Automobil z roku 1885, za nímž stál jeden ze zakladatelů automobilky Mercedes-Benz, byl vybaven malým dvoutaktním litrovým motorem, který produkoval 0.66 koně. Samotná konstrukce se sice neuchytila, ovšem to nic nemění na významu tohoto přelomového stroje.

Polaris Slingshot

img-responsive

Stylová tříkolka Polaris Slingshot | foto: wheelsage.org

Když přijde řeč na americkou značku Polaris, většina z nás si vybaví hlavně čtyřkolky, sněžné skútry a buggy. Kromě toho však společnost Polaris před lety představila model Slingshot, který má jen tři kola: dvě vpředu a jedno hnané vzadu. Tříkolka s motorem 2.4 Ecotec od GM nabízí 173 koní, voděodolný interiér se dvěma sedadly vedle sebe, posilovač řízení a hlavně velmi zajímavý pocit z jízdy.

Morgan 3 Wheeler

Značka Morgan patří k těm nejstarším na britském trhu, na což ostatně ráda odkazuje designem svých retro modelů. Skvělým příkladem je právě Morgan 3 Wheeler, který se navzdory výrobě od roku 2012 drží konstrukce a vzhledu meziválečných modelů.

img-responsive

Morgan 3 Wheeler | foto: wheelsage.org

Naprosto jedinečným prvkem Morganu je vidlicový dvouválec S&S produkující 82 koní, který je umístěn na samém čele automobilu. Ten přenáší výkon skrze 5-stupňovou převodovku Mazda na zadní kolo. Díky váze pohybující se lehce přes půl tuny dokáže Morgan nabídnout maximální rychlost okolo 185 km/h a hlavně dokonale retro zážitek z jízdy.

V současnosti se v Morganu pracuje na elektrické variantě označované jako Morgan EV3, která byla představena na ženevském autosalonu a jejíž fotka je umístěna jako titulní.

Mazda K360

Máte pocit, že všechny "tříkolky" byly určeny jen pro zábavu? Tak to vás z omylu jistě vyvede Mazda K360. Tenhle malý dříč, který se vyráběl od roku 1959, se rychle stal jedním z nejpopulárnějších pracovních automobilů v Japonsku. Velké zásluhy na tom měla zejména jeho manévrovatelnost v úzkých japonských uličkách.

img-responsive

Mazda K360 | foto: wheelsage.org

Motor byste pod kapotou K360 hledali marně, neb zde se usídlilo kolo. Statečný dvouválec se ukrýval přímo v kabině a to obvykle pod sedačkou spolujezdce. Mazda K360 byla navíc na svou dobu poměrně pokroková - nabízela totiž volant (místo řidítek), čelní sklo a prostornou kabinu se dvěma sedačkami, dvěma dveřmi a okýnky.

Carver One

Ze všech možných měřítek se vymezuje Carver One, který byl představen v roce 2002. Tento kříženec auta a motorky, s jedním kolem vepředu a dvěma vzadu, byl totiž vůbec prvním strojem svého druhu, který dokázal během jízdy naklánět kabinu a tím poskytovat jedinečný pocit z jízdy.

Carver One zapůsobil na řadu motoristických novinářů | zdroj: youtube.com

Tento podivný kříženec disponoval čtyřválcovým motorem o výkonu 68 koní schopným akcelerace z 0 na 100 km/h během 8.0 sekundy a jehož maximální rychlost dosahovala 185 km/h. Jedinečné vozítko nabízelo kabinu se dvěma za sebou umístěnými sedadly a klasický volant.

Elio P5

V našem výčtu jsme pokryli tříkolky historické, pracovní, pro zábavu i technologicky pokrokové. Co ale tříkolka, která by byla moderní a současně zaměřená na potřeby běžného člověka? Přesně s tímto konceptem přišla před lety společnost Elio Motors a její P5.

Pod kapotou P5, jejíž kabina má pojmout dvojici a pár zavazadel, se ukrývá 0.9 litrový benzínový tříválec o výkonu 55 koní, který dosahuje rychlosti až 159 km/h, akcelerace 0 - 100 km/h za 9.6 sekundy ale hlavně spotřeby 2.8 l/100 km.

Díky nízké spotřebě, jednoduché a kompaktní konstrukci a nízké ceně se mělo stát Elio P5 budoucností mobility pro Američany. Kvůli finančním problémům Elio Motors je však celý projekt v ohrožení a jeho realizace se musela již několikrát odložit. Je to ale celkem škoda, neboť dle několika prvotních recenzí mohlo být P5 zajímavým projektem.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Auta se třemi koly? Jezdí jich mnohem víc, než si myslíte

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Odcizený Mercedes-Benz SL500 se podařilo najít po 27 letech, na tachometru měl jen 1 900 km

Ukradený Mercedes-Benz SL se podařilo najít po 27 letech. Najeto měl jen 1 900 km

Nová Toyota RAV4

Toyota a Suzuki oznamují detaily spolupráce. Suzuki dodá kompakty, Toyota hybridy

Muž se rozhodl nahradit chybějící kolo skateboardem

Řidiči Felicie chybělo kolo u vleku, tak použil skateboard. Policisté příliš nadšení nebyli

BMW řady 2 Gran Coupé

BMW poodhaluje další čtyřdveřové kupé, exkluzivní řada 2 Gran Coupé dorazí již v listopadu

Lady Gaga za volantem Fordu F-150 SVT Lightning (Twitter/@jayjuniorrr)

Čím jezdí Lady Gaga? Na účtech má miliony, přesto jezdí pick-upem v hodnotě Škody Superb

Ilustrační foto (Škoda Kamiq)

Škoda se chlubí rekordními výsledky, do roku 2022 plánuje 30 nových modelů

reklama
reklama

Doporučujeme

Honda Civic Type R

Honda Civic Type R si připisuje další rekord. Pokořila jednu z nejslavnějších…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Luxus v ruském stylu? Takhle vypadá vojenský speciál přestavěný na luxusní SUV

  2. Legální podvod? Takto se automobilky snaží využít mezery v zákonech ve svůj prospěch

  3. Volkswagen potichu odhalil nové logo, téměř nikdo si ho ale nevšiml

  4. Došlo už i na Bonda. Podívejte se, čím má v novém filmu Agent 007 jezdit

  5. Nejvhodnější nové vozy v jednotlivých segmentech vybrala hvězda Top Gear

  6. Šéf Volkswagenu pod palbou kritiky. Ta tři slova si teď hodně vyčítá

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud