Auta se třemi koly? Jezdí jich mnohem víc, než si myslíte

mao / AutoRoad.cz, 2. července 2018, 13:38 Google+

Když se řekne automobil, většina z nás si motor, volant a čtyři kola Této koncepce se automobilový průmysl drží již dlouhá desetiletí a evidentně úspěšně. V mezidobí se však objevilo i několik modelů, které se této koncepci vymykaly a přesto slavily úspěch. Pojďme se teď podívat na ty nejzajímavější z těch, které pohrdly čtvrtým kolem.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Morgan EV3

Morgan EV3 | foto: Morgan

Sdílejte článek

Benz Patent-Motorwagen

img-responsive

Benz Patent-Motorwagen | foto: wheelsage.org

A pojďme začít hned od samého počátku moderního motorismu. Mercedes Patent-Motorwagen, tedy vůbec první automobil vybavený spalovacím motorem, měl totiž jen tři kola. Automobil z roku 1885, za nímž stál jeden ze zakladatelů automobilky Mercedes-Benz, byl vybaven malým dvoutaktním litrovým motorem, který produkoval 0.66 koně. Samotná konstrukce se sice neuchytila, ovšem to nic nemění na významu tohoto přelomového stroje.

Polaris Slingshot

img-responsive

Stylová tříkolka Polaris Slingshot | foto: wheelsage.org

Když přijde řeč na americkou značku Polaris, většina z nás si vybaví hlavně čtyřkolky, sněžné skútry a buggy. Kromě toho však společnost Polaris před lety představila model Slingshot, který má jen tři kola: dvě vpředu a jedno hnané vzadu. Tříkolka s motorem 2.4 Ecotec od GM nabízí 173 koní, voděodolný interiér se dvěma sedadly vedle sebe, posilovač řízení a hlavně velmi zajímavý pocit z jízdy.

Morgan 3 Wheeler

Značka Morgan patří k těm nejstarším na britském trhu, na což ostatně ráda odkazuje designem svých retro modelů. Skvělým příkladem je právě Morgan 3 Wheeler, který se navzdory výrobě od roku 2012 drží konstrukce a vzhledu meziválečných modelů.

img-responsive

Morgan 3 Wheeler | foto: wheelsage.org

Naprosto jedinečným prvkem Morganu je vidlicový dvouválec S&S produkující 82 koní, který je umístěn na samém čele automobilu. Ten přenáší výkon skrze 5-stupňovou převodovku Mazda na zadní kolo. Díky váze pohybující se lehce přes půl tuny dokáže Morgan nabídnout maximální rychlost okolo 185 km/h a hlavně dokonale retro zážitek z jízdy.

V současnosti se v Morganu pracuje na elektrické variantě označované jako Morgan EV3, která byla představena na ženevském autosalonu a jejíž fotka je umístěna jako titulní.

Mazda K360

Máte pocit, že všechny "tříkolky" byly určeny jen pro zábavu? Tak to vás z omylu jistě vyvede Mazda K360. Tenhle malý dříč, který se vyráběl od roku 1959, se rychle stal jedním z nejpopulárnějších pracovních automobilů v Japonsku. Velké zásluhy na tom měla zejména jeho manévrovatelnost v úzkých japonských uličkách.

img-responsive

Mazda K360 | foto: wheelsage.org

Motor byste pod kapotou K360 hledali marně, neb zde se usídlilo kolo. Statečný dvouválec se ukrýval přímo v kabině a to obvykle pod sedačkou spolujezdce. Mazda K360 byla navíc na svou dobu poměrně pokroková - nabízela totiž volant (místo řidítek), čelní sklo a prostornou kabinu se dvěma sedačkami, dvěma dveřmi a okýnky.

Carver One

Ze všech možných měřítek se vymezuje Carver One, který byl představen v roce 2002. Tento kříženec auta a motorky, s jedním kolem vepředu a dvěma vzadu, byl totiž vůbec prvním strojem svého druhu, který dokázal během jízdy naklánět kabinu a tím poskytovat jedinečný pocit z jízdy.

Carver One zapůsobil na řadu motoristických novinářů | zdroj: youtube.com

Tento podivný kříženec disponoval čtyřválcovým motorem o výkonu 68 koní schopným akcelerace z 0 na 100 km/h během 8.0 sekundy a jehož maximální rychlost dosahovala 185 km/h. Jedinečné vozítko nabízelo kabinu se dvěma za sebou umístěnými sedadly a klasický volant.

Elio P5

V našem výčtu jsme pokryli tříkolky historické, pracovní, pro zábavu i technologicky pokrokové. Co ale tříkolka, která by byla moderní a současně zaměřená na potřeby běžného člověka? Přesně s tímto konceptem přišla před lety společnost Elio Motors a její P5.

Pod kapotou P5, jejíž kabina má pojmout dvojici a pár zavazadel, se ukrývá 0.9 litrový benzínový tříválec o výkonu 55 koní, který dosahuje rychlosti až 159 km/h, akcelerace 0 - 100 km/h za 9.6 sekundy ale hlavně spotřeby 2.8 l/100 km.

Díky nízké spotřebě, jednoduché a kompaktní konstrukci a nízké ceně se mělo stát Elio P5 budoucností mobility pro Američany. Kvůli finančním problémům Elio Motors je však celý projekt v ohrožení a jeho realizace se musela již několikrát odložit. Je to ale celkem škoda, neboť dle několika prvotních recenzí mohlo být P5 zajímavým projektem.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Auta se třemi koly? Jezdí jich mnohem víc, než si myslíte

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Fiat 500

Fait 500 míří do Muzea moderního umění, jeho design ocenili přední odborníci světa

GEV Adventure Truck

GEV Adventure Truck: Další divoká kreace pro snovou dovolenou na konci světa

Big Wind (Youtube/Samida Wendel)

Big Wind: Sovětský tank s motory ze stíhaček fungoval v podmínkách, kam žádný jiný stroj nemohl

Policie ČR má 5 nových mobilních termovizí, speciální vozidla využije především cizinecká policie

Cizinecká policie má nové stroje, mobilní termovize budou hlídat hranice v Česku i zahraničí

Albert Biermann vedl úspěšné uvedení značky N a urychlil zdokonalování provozních vlastností vozidel značek Hyundai, Kia a Genesis.

Divize výzkumu a vývoje Hyundai Motor Group má nového šéfa, dříve vedl divizi BMW M

První nákres modelu Tesla Pickup vznikl úpravou tahače Semi

Nová Tesla již příští rok? Automobilka chystá model, jehož úspěchem si Musk není příliš jistý

reklama
reklama

Doporučujeme

Honda Civic Type R

Honda Civic Type R si připisuje další rekord. Pokořila jednu z nejslavnějších…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Nabíjení rychlé jako tankování? BMW a Porsche odstraňují největší problém elektromobilů

  2. Losí test prověřil Hyundai Tucson, nošovické SUV však prošlo bez zaváhání

  3. Škoda Kodiaq vs. Kia Sorento a Volkswagen Tiguan Allspace. Jaké 7-místné SUV je nejlepší?

  4. Zimní pneumatiky pouze na hnané nápravě? Podívejte se, jaké nebezpečí tím vzniká

  5. TEST: Peugeot Traveller 4x4 Dangel - Hodně povedené auto, jen ta cena

  6. Matra Rancho - Francouzský crossover nastartoval trend už v 70. letech

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud