Koncern Volkswagen Group se na letošním ročníku závodů do vrchu Pikes Peak zapsal zlatým písmem hned ve třech kategoriích. Po rekordu mezi elektrickými vozy a absolutním rekordu elektromobilu Volkswagen I.D. R totiž mezi SUV uspěl i Rhys Millen, který za volantem Bentley Bentayga pokořil 4 roky starý rekord Range Roveru.
Automobily třídy SUV nejsou na závodní dráze Pikes Peak žádnými nováčci. Rekord mezi nimi přitom již od roku 2014 drží Paul Dallenbach, který si za volantem Range Roveru Sport vyjel rekordní čas s hodnotou 12 minut a 35.6 sekundy. Na obří luxusní SUV je to čas vynikající, ovšem na Bentley nestačil.
Rhys Millen totiž za volantem téměř sériového Bentley Bentayga pokořil skoro 20 kilometrů dlouhou dráhu se 159 zatáčkami v čase 10 minut a 49.9 sekundy. K vrcholu kopce, který se tyčí do výšku 1 524 metrů, mu pomohlo téměř sériové Bentley Bentayga, jehož sériový motor 212 mu dopomohl k průměrné rychlosti 107 km/h.
Přípravy na účast v takto náročném a nebezpečném závodě samozřejmě vyžadovaly přípravy. Z vozu tak zmizely zadní sedačky, přední sedačky nahradily pevnější a lehčí závodní sedáky a kvůli splnění bezpečnostních kritérií bylo nutné instalovat bezpečnostní rám a automatický hasící systém. Další úpravy už byly spíše sériové a zahrnovaly například výfuk Akrapovic nebo specifické pneumatiky Pirelli.
Automobilka si musela být svým úspěchem pořádně jistá, neboť ještě před zveřejněním výsledných časů se dostaly na světlo informace, podle kterých už je připravená speciální edice Bentley Bentayga oslavující pokus vozu zlomit světový rekord.
Limitovaná edice, která má být v Evropě i USA dostupná kolem srpna tohoto roku, zahrnuje pouze deset vozů, které speciálně upravila společnost Mulliner. Jedinečné vozy budou lakovány buď v odstínu Deep Beluga Black, nebo Radium - aby napodobily jedinečný styl závodního stroje.
V podbězích se budou ukrývat rozměrné 22 palcové disky, které budou lakovány ve dvou barvách - opět jako poklona stroji, který pokořil rekord. Na původ stroje navíc upozorní i malé symboly na blatnících, které mají zřejmě znázorňovat legendární kopec.
V interiéru této speciální edice nalezneme celou řadu doplňků od Mullinera - kůži, alcantaru, karbonový kryt kapoty a celou další řadu drobností. Každý vůz samozřejmě dostane plaketu s unikátním číslem. Na jeho význam pak bude odkazovat malá mapka, která je umístěna na palubní desce.
Cena zatím nebyla zveřejněna, už nyní však víme, že rekordní Bentley mělo pod kapotou 6.0 litrový přeplňovaný motor W12, který posílal výkon na všechno kola skrze osmistupňovou automatickou převodovku ZF. Limitovaná edice dostane již v základu sportovní výfuky a další pestrou výbavu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.