Koncern Volkswagen Group se na letošním ročníku závodů do vrchu Pikes Peak zapsal zlatým písmem hned ve třech kategoriích. Po rekordu mezi elektrickými vozy a absolutním rekordu elektromobilu Volkswagen I.D. R totiž mezi SUV uspěl i Rhys Millen, který za volantem Bentley Bentayga pokořil 4 roky starý rekord Range Roveru.
Automobily třídy SUV nejsou na závodní dráze Pikes Peak žádnými nováčci. Rekord mezi nimi přitom již od roku 2014 drží Paul Dallenbach, který si za volantem Range Roveru Sport vyjel rekordní čas s hodnotou 12 minut a 35.6 sekundy. Na obří luxusní SUV je to čas vynikající, ovšem na Bentley nestačil.
Rhys Millen totiž za volantem téměř sériového Bentley Bentayga pokořil skoro 20 kilometrů dlouhou dráhu se 159 zatáčkami v čase 10 minut a 49.9 sekundy. K vrcholu kopce, který se tyčí do výšku 1 524 metrů, mu pomohlo téměř sériové Bentley Bentayga, jehož sériový motor 212 mu dopomohl k průměrné rychlosti 107 km/h.
Přípravy na účast v takto náročném a nebezpečném závodě samozřejmě vyžadovaly přípravy. Z vozu tak zmizely zadní sedačky, přední sedačky nahradily pevnější a lehčí závodní sedáky a kvůli splnění bezpečnostních kritérií bylo nutné instalovat bezpečnostní rám a automatický hasící systém. Další úpravy už byly spíše sériové a zahrnovaly například výfuk Akrapovic nebo specifické pneumatiky Pirelli.
Automobilka si musela být svým úspěchem pořádně jistá, neboť ještě před zveřejněním výsledných časů se dostaly na světlo informace, podle kterých už je připravená speciální edice Bentley Bentayga oslavující pokus vozu zlomit světový rekord.
Limitovaná edice, která má být v Evropě i USA dostupná kolem srpna tohoto roku, zahrnuje pouze deset vozů, které speciálně upravila společnost Mulliner. Jedinečné vozy budou lakovány buď v odstínu Deep Beluga Black, nebo Radium - aby napodobily jedinečný styl závodního stroje.
V podbězích se budou ukrývat rozměrné 22 palcové disky, které budou lakovány ve dvou barvách - opět jako poklona stroji, který pokořil rekord. Na původ stroje navíc upozorní i malé symboly na blatnících, které mají zřejmě znázorňovat legendární kopec.
V interiéru této speciální edice nalezneme celou řadu doplňků od Mullinera - kůži, alcantaru, karbonový kryt kapoty a celou další řadu drobností. Každý vůz samozřejmě dostane plaketu s unikátním číslem. Na jeho význam pak bude odkazovat malá mapka, která je umístěna na palubní desce.
Cena zatím nebyla zveřejněna, už nyní však víme, že rekordní Bentley mělo pod kapotou 6.0 litrový přeplňovaný motor W12, který posílal výkon na všechno kola skrze osmistupňovou automatickou převodovku ZF. Limitovaná edice dostane již v základu sportovní výfuky a další pestrou výbavu.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.