Nadupané čínské supersporty? Tato sedmička chce změnit pohled na čínský autoprůmysl

AutoRoad.cz, 25. června 2018, 12:50 Google+

Čínské automobilky nikdy nebyly známé pro povedený design, jízdní výkony nebo obecně pozitivní emoce. Vzhledem k preferencím čínských klientů se jich většina nepokoušela ani o sportovnější vozy. V posledních letech se však vyrojilo hned několik společností plánujících dostat Čínu mezi elitní skupinku zemí vyrábějících nejrychlejší vozy světa.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
NIO EP9

NIO EP9 | foto: Michal Dokoupil

Sdílejte článek

img-responsive

NIO EP9 s autonomním řízením | foto: Michal Dokoupil

NextEV NIO EP9 – zřejmě nejznámější z šestice čísnkých supersportů, NIO EP9, už stihl překonat elektrické rekordy několika okruhů, včetně slavného Nürburgring Nordschleife, který zajel v čase 6:45.90. Vůz je poháněn elektromotorem v každém kole, každý s výkonem 250 kW (340 k), udávaný dojezd je 427 kilometrů. Prvních šest vyrobených kusů si koupili investoři startupu, NextEV ale chystá omezenou sérii 50 kusů, s cenou začínající na 32.7 milionu dolarů.

img-responsive

Qiantu K50 | foto: Michal Dokoupil

Qiantu K50 – První čínský elektrický supersport dostupný široké veřejnosti, s plánovaným startem prodeje v červenci 2018 je zároveň nejpomalejší z chystané šestice. V centru Pekingu již vyrostl první showroom nově založené společnosti i s prvním vozidlem připraveným pro případné zájemce. Qiantu K50 disponuje dvěma elektrickými motory, jeden pro každou nápravu, s kombinovaným výkonem 280 kW (381 k). Dojezd vozu by měl být 365 kilometrů, zrychlení z nuly na sto za 4.6 sekundy a cena kolem 3.4 milionu korun.

img-responsive

ArcFox-7 | foto: Michal Dokoupil

Beijing Auto ArcFox-7 – nově založená značka státního kolosu Beijing Auto se na trh uvede vlastním pojetím elektrického supersportu už toto léto. Tři elektrické motory s kombinovaným výkonem 450 kW (621 k) dostanou vůz z nuly na sto za 3.5 sekundy a na maximální rychlost 260 km/h. Dojezd by měl být mezi 400 a 500 kilometry. Cena zatím nebyla oznámena, ArcFox však uvedl, že nemá jít o limitovanou edici ale auto pro běžnou produkci.

img-responsive

Techrules Ren | foto: wheelsage.org

TechRules Ren – nejodvážnější z chystaných čínských supersportů je hybrid s šesti elektrickými motory a turbínou, poprvé představený v Ženevě v roce 2016. Kombinovaný výkon je 960 kW (1 305 k), což by mělo vozu poskytnout zrychlení z nuly na sto za 2.5 sekundy a maximální rychlost 320 km/h. Dojezd je 200 km v čistě elektrickém režimu, může se však zvýšit až na 800 km při naplnění 80 litrové nádrže na palivo pro turbínu. Ta údajně dokáže spalovat více druhů kapalných paliv, nejlepších výsledků však TechRules dosáhlo s naftou. Karbonová karosérie vozu byla navržena Giugiarem a vozidlo bude vyráběno v Itálii ve firmě L.M. Gianatti, která se také podílela na vývoji podvozku. V třímístném voze má každý cestující k dispozici vlastní kupoli, se spolujezdci po stranách za uprostřed posazeným řidičem. Kromě cestovní verze se chystá i okruhová, obě by měly být dostupné už v roce 2018 za zatím neznámou cenu.

img-responsive

Windbooster Titan | foto: youtube.com

Windbooster Titan – Další z elektrických startupů, vlastněný velkým výrobcem náhradních dílů. Titan je prvním vozem firmy a slibuje 405 kW (550 k), zrychlení z nuly na sto za 3.9 sekundy a dojezd 260 kilometrů. Elektrické motory jsou dva, každý umístěný nad jednou nápravou a vodou chlazená baterie před zadní nápravou. Název vozu odkazuje na využití titanu v trubkovém rámu.

img-responsive

Saleen S1 | foto: youtube.com

Saleen S1 – vůz se spalovacím motorem nese na přídi logo původně americké tuningové firmy Saleen, jenž se proslavila zejména úpravami Mustangů a také svým vlastním supersportem S7. V posledních letech byla firma ve finanční nouzi, než ji koncem loňského roku koupila čínská společnost Jiangsu Secco, zabývající se výrobou náhradních dílů. S1 je prvním vozem znovuzrozené značky, bude se vyrábět v nové továrně na severu Číny a v budoucnu se počítá i s elektrickou verzí. S1 však není zcela novým vozem, práva na jeho výrobu odkoupil Saleen od zkrachovalé Artegy, která jej vyráběla pod jménem Artega GT. Saleen na voze provedl plno změn, hlavně v designu. Vůz je poháněn 2.3 litrovým čtyřválcem s výkonem 335 kW (455 k), což stačí pro maximální rychlost 290 km/h a zrychlení z nuly na sto za 3.5 sekundy.

img-responsive

Icona Vulcano | foto: Michal Dokoupil

Icona Vulcano Titanium - nejtajemnější ze sedmičky je Icona Vulcano, vůz vyrobený údajně italskou firmou, sídlící ale v Šanghaji. Podle tvůrců jde o první vůz světa vyrobený z kombinace titanu a karbonu, což umožnuje pevnost při zachování nízké váhy. Pohon zajištuje 6.2 litrový osmiválec z Chevroletu Corvette ZR-1, umožnující maximálku 354 km/h a zrychlení z nuly na sto za 2.8 sekundy. Vůz byl poprvé představen už v roce 2013 a od té doby se několikrát změnily plány automobilky. V současné době je tedy Icona Vulcano omezena na jediný kus, který se Icona snaží prodat za 9.57 milionu dolarů, neboli 211 milionu korun.

img-responsive

GAC Trumpchi EnLight | foto: Michal Dokoupil

Kromě této sedmičky společností už svůj elektrický koncept prezentovalo i Guangzhou Auto, které však zatím nepotvrdilo, zda-li plánuje alespoň omezenou sérii pod svou novou elektrickou značkou EnLight. Evropanům známá automobilka Qoros zase navázala spolupráci se švédským Koenigseggem, se kterým pracuje na elektrickém supersportovním voze zvaném zatím K-EV. Koncept před pár lety oznámil i známý výrobce elektroniky LeEco pod svoji značkou LeSee, vzhledem k rozsáhlým problémům majitele firmy a jeho firem, včetně Faraday Future, se však už asi nedá počítat s představením.

Vytisknout

Diskuze: Nadupané čínské supersporty? Tato sedmička chce změnit pohled na čínský autoprůmysl

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Škoda 935 Dynamic

Škoda 935 Dynamic: Když Škoda nenápadně opisovala od Tatry

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud