Parkování v Praze zdarma? Jde to...

mao / AutoRoad.cz, 21. června 2018, 13:22 Google+

Auta s hybridním pohonem mohou na základě usnesení městské rady parkovat v placených zónách kdekoli po Praze zdarma. Vůz stačí zaregistrovat na úřadě a zaplatit stokorunový administrativní poplatek. Úřad i automobilky už hlásí rostoucí zájem lidí.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Hybridní vozy už parkují v Praze zdarma

Hybridní vozy už parkují v Praze zdarma | foto: Toyota

Sdílejte článek

S registrovaným hybridním vozem řidiči nemusí nic platit v modré a fialové zóně bez ohledu na to, zda jsou rezidenty městské části, kde právě zaparkovali. Parkování na zelené a oranžové zóně je ale stále parkovacími hodinami zpoplatněno.

K registraci vozu je potřeba splnit čtyři podmínky. Musí být možné přepnout jej na čistě elektrický pohon, výkon spalovacího motoru nesmí být vyšší než 135 kW, auto nesmí být starší deseti let od data první registrace, a to vše musí být potvrzeno výrobcem automobilu, jeho výhradním zástupcem v ČR, nebo autorizovaným prodejcem.

„Zájem o registraci hybridních vozidel je v počátku obdobný jako tomu bylo u elektromobilů. V Praze se podle našich informací pohybuje více hybridních vozidel než elektromobilů a jsou zpravidla i cenově dostupnější, proto očekáváme ještě větší zájem o jejich registraci,“ řekl tiskový mluvčí pražského magistrátu Vít Hofman.

Toto opatření by podle expertů i automobilek mohlo ještě zvýšit zájem o hybridní vozy mezi českými řidiči. Už loni v Česku se prodalo téměř tři tisíce hybridů, tedy dvakrát více než v předchozím roce. Letos je trend prodejů obdobný.

„Zákazníci se o parkování zdarma hodně zajímají. Začíná to i ovlivňovat jejich rozhodování, jaké auto si pořídit. Zvýhodnění je zajímavé zejména pro firmy, které tak mohou ušetřit desítky tisíc korun ročně,“ říká Jitka Kořánová, mluvčí českého zastoupení automobilek Toyota a Lexus, které v ČR prodají přes 90 procent všech hybridních aut.

Například firemní vozový park o pěti vozech zaplatí ročně 151 tisíc korun za parkování v cenovém pásmu č.1 (hlavní centrum Prahy). Oproti tomu 5 hybridních vozů bude nyní firmu stát pouze 500 Kč za rok, a to s možností parkovat kdekoli po celé Praze, ne pouze v dané městské části.

img-responsive

Označení hybridních modelů Toyota | foto: Toyota

Osvobození od poplatků za parkování pro vozidla s hybridním pohonem patří podle expertů k málu hmatatelných kroků, jimiž české úřady automobily s elektrifikovaným pohonem podporují.

Zažádat o registraci je možné jen osobně na pražském magistrátu v Jungmannově ulici č. 35/29 v prvním patře, dveře č. 143. Zájemce musí ukázat kopii velkého technického průkazu nebo originál leasingové smlouvy, pro schůzku je potřeba předem se objednat na telefonu 236 004 354. Registraci je zapotřebí po roce obnovit.

Parkovací zóny se v Praze objevily poprvé v roce 1996 v první městské části a následně byly rozšířeny na Prahu 2,3 a 7. Od roku 2016 fungují také na Praze 5,6 a 8. V letošním roce se také nově rozšířily na Prahu 4.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Parkování v Praze zdarma? Jde to...

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Lynk & Co 03

Lynk & Co 03 TCR - Levnější Volvo láká na sportovní model speciálem pro WTCR

ZAZ 966

Maďar přivezl sovětského prcka po 45 letech na brzdu. Nestačil se divit

Bloodhound SSC

Sen o rychlosti 1 609 km/h opět ožívá! Bloodhound SSC našel nového majitele

BelAZ 75710

Úplně největší automobil na světě? Každý údaj o Belazu 75710 je extrémní

NIO ES6

Elektrický konkurent Audi Q5 byl představen, má ambice podívat se do Evropy

Hyundai Kona

Hyundai Kona zvolena „Nejlepším vozem roku" ve Španělsku. Čím si získala hlasy odborníků?

reklama
reklama

Doporučujeme

Starý lodní kontejner se proměnil ve zlatý důl. Desítky součástek na klasické sportovní vozy byly oceněny na 23.4 milionu korun

Harampádí v hodnotě 23 milionů? Starý kontejner vydal poklady, které nemají…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Jak se zachovat při smyku? Základní pravidlo je vždy stejné

  2. Toyota neuhlídala novou Supru, seznamte se s nástupcem legendy

  3. TEST: Škoda Karoq 1.5 TSI - Skutečně nejlepší volba? Záleží na povaze řidiče a očekáváních

  4. Nabíjení rychlé jako tankování? BMW a Porsche odstraňují největší problém elektromobilů

  5. Bazarové perličky: Mitsubishi Legnum VR4 2.5 TwinTurbo

  6. Moskvič 4x4 - Terénní Moskvič byl odmítnut i přes 15 let vývoje

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud