Více než 5000 osob ročně - právě tolik obyvatel EU je usmrceno v důsledku vlivu alkoholu. V této souvislosti členské státy požádaly o zavedení "rehabilitačního programu" pro viníky, kteří řídili pod vlivem alkoholu. Vše by měla vyřešit instalace tzv. alkohol-lock systému. O co se vlastně jedná a jak takový systém funguje?
Jednoduše - řidič, který usedne za volant svého vozu, opatřeného tímto systémem, musí podstoupit zkoušku na přítomnost alkoholu v dechu. Pokud bude výsledek nulový, systém mu umožní nastartovat vozidlo a zahájit jízdu, v opačném případě systém deaktivuje elektroniku vozu a neumožní takovému řidiči řídit pod vlivem alkoholu. Zdá se vám to jako sci-fi? Ale kdeže, tento systém je již implementován ve Francii, kde úspěšně funguje. Zatím se ale týká pouze řidičů všech autobusů pro meziměstskou a dálkovou přepravu osob.
Francie tvrdí, že další vlnou implementace zajistí zabezpečení tohoto systému ve vozidlech těch osob, které opakovaně řídily pod vlivem alkoholu. Riziko opakovaného prohřešku je u nich nejvyšší, a proto pokud budou chtít i nadále řídit, budou si muset (samozřejmě na své náklady) opatřit vůz tímto systémem. Stejné pravidlo zavedly již loni v Rakousku, kde výměnou za toto opatření nabízejí zkrácení zákazu řízení.
Evropská rada pro bezpečnost dopravy (ETSC) dále navrhuje, aby Evropská komise schválila standardizaci pro všechny nové automobily, která usnadní instalaci systému alkohol-lock. Jejich záměrem tedy je, aby byla vozidla na tuto montáž připravena stejně, jako na prvky příplatkové výbavy. Dodatečná instalace u jednotlivých hříšníků by pak byla jednodušší i levnější.
Antonio Avenoso, výkonný ředitel společnosti ETSC, uvedl: "Vysoká úroveň vymáhání práva je rozhodující pro řešení problému řízení pod vlivem alkoholu. Je také zásadní, aby profesionálním řidičům nebylo umožněno nastartovat/řídit vozidlo pod vlivem alkoholu. Mnoho vozových parků v Evropě již používá blokovací zařízení, je na čase, aby se tyto staly standardní součástí vozidel."
Nepříjemnou a alarmující zprávou je, že Česká republika patří spolu s Litvou k evropským „rekordmanům“ v oblasti konzumace alkoholických nápojů. V roce 2015 bylo v průměru v obou zemích zkonzumováno u osob starších 15 let přes 14 litrů alkoholu!
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.