Tímto navazujeme na předchozí článek z uplynulého týdne a přinášíme vám seznam dalších automobilů, které pořídíte do 250-ti tisíc. Jak jsme již zmiňovali posledně, nabídky neobsahují různé akční ceníky a jiné speciální akce, při kterých můžete ušetřit několik desítek tisíc korun. Tyto nabídky se totiž neustále mění a co platí dnes, může být již příští týden jinak.
Pravdou je, že pokud se pokusíte být u dealerů neoblomní, s největší pravděpodobností se vám podaří získat lepší cenu, než tu z oficiálního ceníku. V tomto případě však platí přímá úměra - čím dražší je automobil, tím větší slevu se vám podaří získat. U malých a levných aut tedy nezle počítat s výraznou slevou. Ač je to těžko představitelné, nejlevnější automobily se základní výbavou bývají mnohdy prodávány na hranici výrobních nákladů, nebo to alespoň automobilky tvrdí.
Dacia Logan (MCV)
Začneme rovnou Dacií - automobilkou, jejíž přítomnost nikoho nepřekvapí. Dacie je dlouhodobě jediná značka, která dělá opravdu levná auta. Jejich kupující se mnohdy spokojí se základní výbavou, nicméně i v případě přilepšení o nějaký ten prvek příplatkové výbavy, cena zůstává oproti konkurenci stále nízko. Nemusíme chodit kolem horké kaše - Dacie Logan představuje rodinný sedan za solidní cenu, respektive nejlevnější sedan na českém trhu. Se základním litrovým benzinovým tříválcem SCe 75 ji ve výbavě Access, která obsahuje LED denní světlomety a 4 airbagy, pořídíte už za 169 900 Kč. (Karosářská verze kombi, značená jako MCV, je o 20 000 Kč dražší.)
Lepší nabídka za tyto peníze opravdu neexistuje, takže pokud toužíte po koupi nového automobilu, na který nemáte jakékoliv nároky a se kterým najedete pouze pár kilometrů týdně, finanční politika Dacie vás může oslovit. Ve výbavě Arctica, která nabízí i manuální klimatizaci, pak vyjde Logan na 201 900 Kč. V rámci zvýhodněných balíčků si můžete přikoupit Comfort pack (textilní koberce, vana zavazadlového prostoru a zadní parkovací asistent) za 4 690 Kč a Country pack (tažné zařízení, gumové koberce a zástěrky) za 8 190 Kč. Pokud vás neoslovili tvary sedanu ani combi MCV, pak si najdete zalíbení třeba v modelu Sandero a nebo Lodgy, který může být až 7-mi místný.
Hyundai i10
I Hyundai umí nabídnout opravdu levné vozy, které mohou být v rámci limitovaných nabídek i slušně vybavené. Tak například malá i10, která sice pohodlně nepojme 5 dospělých lidí tak, jak uvádí ve svém katalogu. Na druhou stranu, které jiné auto pořídíte s takovou výbavou (ESC, 6 airbagů, klimatizace, palubní počítač, přední el. okna) za 199 900 Kč?
Kia Picanto
Malý pětidvéřový hatchback jihokorejské automobilky prošel v loňském roce faceliftem, který vozu jednoznačně prospěl a propůjčil mu přitažlivější exteriér i líbivější interiér. Do finančního limitu se sice nevlezou verze GT-line a X-line, i tak ale Picanto nabízí lákavý poměr cena/výkon. Zajímavá je také tovární záruka na celý vůz po dobu 7 let nebo 150 000 kilometrů, i ta může být pro někoho pádným argumentem. Za cenu 224 980 Kč Picanto nabízí litrový tříválec o výkonu 67 k, 5-ti stupňovou manuální převodovku, 6 airbagů, palubní počítač a denní svícení. Pokud toužíte po lepší výbavě, pak můžete sáhnout po verzi Comfort, která vám za 249 980 poskytne navíc manuální klimatizaci, rádio s MP3, USB a AUX, el. ovládání předních oken a centrální zamykání s dálkovým ovládáním.
Seat Mii, Škoda Citigo, Volkswagen Up!
Jedno auto jako druhé, jen si musí potenciální zájemce vybrat z jedné z automobilek. V České republice je samozřejmě na špici zájmu Citigo od Škody, ostatní modely zde uvidíte spíše výjimečně. Bohužel o nejmenší vozy segmentu A, vyrábějící se od roku 2014 není téměř žádný zájem a tak se s jejich nástupci nepočítá. Zcela zmizet z nabídky by měly v roce 2020 s tím, že je automobilky nahradí crossovery.
Možná i aktuální nezájem ze strany běžných lidí vytváří příjemnou cenovou politiku. Podíváme-li se například na Seat Mii, zjistíme, že se základní pohonnou jednotkou 1,0 MPi vyjde na 210 900 Kč (za 3 dveřovou verzi) a 219 900 Kč za 5 dveřovou verzi. V této výbavě (Style) Seat Mii nabídne ESC + asistent rozjezdu do kopce, přípravu pro rádio, el. přední okna a centrální zamykání s DO.
Škoda Fabia
Jedno z nejoblíbenějších českých aut netřeba představovat. I Fabie se dokáže vtěsnat pod stanovenou finanční hranici, co nám za tyto peníze nabídne? Pohonnou jednotku 1,0 MPi (44 kW) s výbavou Active za 243 900 Kč nebo Triumf za 246 900 Kč. Zájemce o model combi bohužel nepotěšíme, ten je o 30 000 Kč dražší. Základní výbava Active bohužel nenabízí nic zvláštního a budeme se muset spokojit i s takovým standardem, jakým je pouhá příprava pro rádio. Skvělou volbou je však verze Triumf, která s minimální cenovým rozdílem obsahuje paket Active plus. Zájemci tedy nabídne nejen klasické rádio, ale především klimatizaci, el. ovládání oken, palubní počítač a kvantum bezpečnostních systémů.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.