Po překonání traťového rekordu okruhu Magny-Cours minulý měsíc tu máme další rekord na kolo mezi vozy s předním pohonem s časem 2 min 53,72 s na okruhu Spa-Francorchamps v Belgii. Model Type R řídil bývalý mistr světa v rámci mistrovství světa cestovních vozů FIA LMP2 Bertrand Baguette, který v současnosti závodí se svou Hondou NSX-GT v sérii Super GT v týmu Nakajima Racing.
Okruh Spa-Francorchamps je se svými 7,004 km jedním z nejdelších okruhů seriálu v řadě kategorií, najdeme na něm rychlé rovinky i ostré zatáčky a zároveň pomalé technické pasáže. Nejrychlejší akcelerace v dané třídě a rychlost 2,0litrového motoru Civic Type R VTEC TURBO umožnily Baguettovi využít dlouhé rovinky a rychle akcelerovat v zatáčkách.
V čase na kolo se promítla také aerodynamika a jemně vybroušený design modelu Civic Type R s hladkým podvozkem, přední vzduchovou přepážkou, štíhlým zadním křídlem a prvky pro tvorbu vírů přispívá k úžasné stabilitě ve vysokých rychlostech. V režimu +R se Systém adaptivního tlumení přizpůsobuje podmínkám na vozovce a je tak ideální pro jízdu na okruhu, umožňuje větší rychlost projetí známých částí okruhu Spa-Francorchamps - Eau Rouge a Kemmel.
Mluvíme-li o modelu Type R a jeho ovládání, Bertrand Baguette řekl: „U pohonu předních kol obvykle očekáváte nedotáčivost, ale tenhle vůz je vyrovnaný. Hned získáváte velkou důvěru, protože okamžitě dostáváte zpětnou vazbu přes volant, obzvlášť v režimu +R. Podvozek je tuhý, zadní část je stabilní a ta přední má velký záběr, což Vám dává hodně přítlaku. Aerodynamický balíček pomáhá vozu cílit na vysokou rychlost a přináší úžasnou úroveň trakce.
„Mně je jako závodníkovinaprosto jasné, že Type R je zrozen pro okruh, ale stejně tak se hodí i do ulic, na každodenní ježdění. Když se posadím do vozu, je to pohodlné a celková viditelnost je velmi dobrá.“
Honda nastavila původní rekordní čas ve Spa-Francorchamps během podobné výzvy v roce 2016, kdy byla použita předchozí generace Civic Type R. Rovněž vytvořila traťové rekordy na okruzích Silverstone, Estoril a na Hungaroring. Výzva roku 2018 tyto okruhy navštíví znovu během léta.
Pokus o překonání traťových rekordů během Type R Challenge 2018 potvrdili i další jezdci , včetně bývalého mistral světa Formule 1 a současného jezdce NSX Super GT Jensona Buttona (UK), závodníka Světového poháru cestovních vozů WTCR Tiago Monteira (Portugalsko) a legendy série BTCC Matta Neala (UK).
Nový srovnávací čas na okruhu Spa-Francorchamps je třetím traťovým rekordem, který získala nová Honda Civic Type R. V dubnu 2017 se stal sériově vyráběný vůz nejrychlejším vozem s předním pohonem na okruhu Nürburgring Nordschleife, s časem na jedno kolo 7 min 43,8 s. Minulý měsíc dosáhl závodník poháru WTCR Esteban Guerrieri rekordního času 2 min 01,51 s na jedno kolo s vozem s předním pohonem na okruhu Magny-Cours ve Francii, jako součást Type R Challenge.
Nová Honda Civic Type R zachovává dědictví vysoce výkonných hatchbacků Honda a je nejrychleji akcelerujícím a nejrychlejším vozem ve své třídě. Nejnovější předvedený vůz se známým „červeným H“ je součástí zcela nové desáté generace vývoje řady Civic – největší v historii Hondy – a byl navržen tak, aby poskytl nejvíce oceňovanou jízdu v segmentu hot hatch (vysoce výkonných 3 nebo 5 dveřových vozů), jak na silnici, tak na závodním okruhu. Je vybaven lehkou, tuhou karoserií, nízko položeným těžištěm a dvouosým systémem odpružení přední nápravy, což snižuje přenos točivého momentu do řízení a zlepšuje zatáčení.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.