Po překonání traťového rekordu okruhu Magny-Cours minulý měsíc tu máme další rekord na kolo mezi vozy s předním pohonem s časem 2 min 53,72 s na okruhu Spa-Francorchamps v Belgii. Model Type R řídil bývalý mistr světa v rámci mistrovství světa cestovních vozů FIA LMP2 Bertrand Baguette, který v současnosti závodí se svou Hondou NSX-GT v sérii Super GT v týmu Nakajima Racing.
Okruh Spa-Francorchamps je se svými 7,004 km jedním z nejdelších okruhů seriálu v řadě kategorií, najdeme na něm rychlé rovinky i ostré zatáčky a zároveň pomalé technické pasáže. Nejrychlejší akcelerace v dané třídě a rychlost 2,0litrového motoru Civic Type R VTEC TURBO umožnily Baguettovi využít dlouhé rovinky a rychle akcelerovat v zatáčkách.
V čase na kolo se promítla také aerodynamika a jemně vybroušený design modelu Civic Type R s hladkým podvozkem, přední vzduchovou přepážkou, štíhlým zadním křídlem a prvky pro tvorbu vírů přispívá k úžasné stabilitě ve vysokých rychlostech. V režimu +R se Systém adaptivního tlumení přizpůsobuje podmínkám na vozovce a je tak ideální pro jízdu na okruhu, umožňuje větší rychlost projetí známých částí okruhu Spa-Francorchamps - Eau Rouge a Kemmel.
Mluvíme-li o modelu Type R a jeho ovládání, Bertrand Baguette řekl: „U pohonu předních kol obvykle očekáváte nedotáčivost, ale tenhle vůz je vyrovnaný. Hned získáváte velkou důvěru, protože okamžitě dostáváte zpětnou vazbu přes volant, obzvlášť v režimu +R. Podvozek je tuhý, zadní část je stabilní a ta přední má velký záběr, což Vám dává hodně přítlaku. Aerodynamický balíček pomáhá vozu cílit na vysokou rychlost a přináší úžasnou úroveň trakce.
„Mně je jako závodníkovinaprosto jasné, že Type R je zrozen pro okruh, ale stejně tak se hodí i do ulic, na každodenní ježdění. Když se posadím do vozu, je to pohodlné a celková viditelnost je velmi dobrá.“
Honda nastavila původní rekordní čas ve Spa-Francorchamps během podobné výzvy v roce 2016, kdy byla použita předchozí generace Civic Type R. Rovněž vytvořila traťové rekordy na okruzích Silverstone, Estoril a na Hungaroring. Výzva roku 2018 tyto okruhy navštíví znovu během léta.
Pokus o překonání traťových rekordů během Type R Challenge 2018 potvrdili i další jezdci , včetně bývalého mistral světa Formule 1 a současného jezdce NSX Super GT Jensona Buttona (UK), závodníka Světového poháru cestovních vozů WTCR Tiago Monteira (Portugalsko) a legendy série BTCC Matta Neala (UK).
Nový srovnávací čas na okruhu Spa-Francorchamps je třetím traťovým rekordem, který získala nová Honda Civic Type R. V dubnu 2017 se stal sériově vyráběný vůz nejrychlejším vozem s předním pohonem na okruhu Nürburgring Nordschleife, s časem na jedno kolo 7 min 43,8 s. Minulý měsíc dosáhl závodník poháru WTCR Esteban Guerrieri rekordního času 2 min 01,51 s na jedno kolo s vozem s předním pohonem na okruhu Magny-Cours ve Francii, jako součást Type R Challenge.
Nová Honda Civic Type R zachovává dědictví vysoce výkonných hatchbacků Honda a je nejrychleji akcelerujícím a nejrychlejším vozem ve své třídě. Nejnovější předvedený vůz se známým „červeným H“ je součástí zcela nové desáté generace vývoje řady Civic – největší v historii Hondy – a byl navržen tak, aby poskytl nejvíce oceňovanou jízdu v segmentu hot hatch (vysoce výkonných 3 nebo 5 dveřových vozů), jak na silnici, tak na závodním okruhu. Je vybaven lehkou, tuhou karoserií, nízko položeným těžištěm a dvouosým systémem odpružení přední nápravy, což snižuje přenos točivého momentu do řízení a zlepšuje zatáčení.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?