Nejlepší hot-hatch posledních let? Honda Civic Type-R stanovila rekordní čas na dalším okruhu

Honda Civic Type R stanovila rekordní čas na dalším světoznámém okruhu
Honda Civic Type R stanovila rekordní čas na dalším světoznámém okruhu, foto: Honda
Antonín Marek , AutoRoad.cz 18. června 2018 12:05
Sdílej:

Po překonání traťového rekordu okruhu Magny-Cours minulý měsíc tu máme další rekord na kolo mezi vozy s předním pohonem s časem 2 min 53,72 s na okruhu Spa-Francorchamps v Belgii. Model Type R řídil bývalý mistr světa v rámci mistrovství světa cestovních vozů FIA LMP2 Bertrand Baguette, který v současnosti závodí se svou Hondou NSX-GT v sérii Super GT v týmu Nakajima Racing.

Okruh Spa-Francorchamps je se svými 7,004 km jedním z nejdelších okruhů seriálu v řadě kategorií, najdeme na něm rychlé rovinky i ostré zatáčky a zároveň pomalé technické pasáže. Nejrychlejší akcelerace v dané třídě a rychlost 2,0litrového motoru Civic Type R VTEC TURBO umožnily Baguettovi využít dlouhé rovinky a rychle akcelerovat v zatáčkách.

V čase na kolo se promítla také aerodynamika a jemně vybroušený design modelu Civic Type R s hladkým podvozkem, přední vzduchovou přepážkou, štíhlým zadním křídlem a prvky pro tvorbu vírů přispívá k úžasné stabilitě ve vysokých rychlostech. V režimu +R se Systém adaptivního tlumení přizpůsobuje podmínkám na vozovce a je tak ideální pro jízdu na okruhu, umožňuje větší rychlost projetí známých částí okruhu Spa-Francorchamps - Eau Rouge a Kemmel.

Mluvíme-li o modelu Type R a jeho ovládání, Bertrand Baguette řekl: „U pohonu předních kol obvykle očekáváte nedotáčivost, ale tenhle vůz je vyrovnaný. Hned získáváte velkou důvěru, protože okamžitě dostáváte zpětnou vazbu přes volant, obzvlášť v režimu +R. Podvozek je tuhý, zadní část je stabilní a ta přední má velký záběr, což Vám dává hodně přítlaku. Aerodynamický balíček pomáhá vozu cílit na vysokou rychlost a přináší úžasnou úroveň trakce.

„Mně je jako závodníkovinaprosto jasné, že Type R je zrozen pro okruh, ale stejně tak se hodí i do ulic, na každodenní ježdění. Když se posadím do vozu, je to pohodlné a celková viditelnost je velmi dobrá.“

Honda nastavila původní rekordní čas ve Spa-Francorchamps během podobné výzvy v roce 2016, kdy byla použita předchozí generace Civic Type R. Rovněž vytvořila traťové rekordy na okruzích Silverstone, Estoril a na Hungaroring. Výzva roku 2018 tyto okruhy navštíví znovu během léta.

Pokus o překonání traťových rekordů během Type R Challenge 2018 potvrdili i další jezdci , včetně bývalého mistral světa Formule 1 a současného jezdce NSX Super GT Jensona Buttona (UK), závodníka Světového poháru cestovních vozů WTCR Tiago Monteira (Portugalsko) a legendy série BTCC Matta Neala (UK).

Nový srovnávací čas na okruhu Spa-Francorchamps je třetím traťovým rekordem, který získala nová Honda Civic Type R. V dubnu 2017 se stal sériově vyráběný vůz nejrychlejším vozem s předním pohonem na okruhu Nürburgring Nordschleife, s časem na jedno kolo 7 min 43,8 s. Minulý měsíc dosáhl závodník poháru WTCR Esteban Guerrieri rekordního času 2 min 01,51 s na jedno kolo s vozem s předním pohonem na okruhu Magny-Cours ve Francii, jako součást Type R Challenge.

Nová Honda Civic Type R zachovává dědictví vysoce výkonných hatchbacků Honda a je nejrychleji akcelerujícím a nejrychlejším vozem ve své třídě. Nejnovější předvedený vůz se známým „červeným H“ je součástí zcela nové desáté generace vývoje řady Civic – největší v historii Hondy – a byl navržen tak, aby poskytl nejvíce oceňovanou jízdu v segmentu hot hatch (vysoce výkonných 3 nebo 5 dveřových vozů), jak na silnici, tak na závodním okruhu. Je vybaven lehkou, tuhou karoserií, nízko položeným těžištěm a dvouosým systémem odpružení přední nápravy, což snižuje přenos točivého momentu do řízení a zlepšuje zatáčení.

Stalo se
Ze světa
Matteo Doretto

Tragédie před startem Polské rally: Ital Matteo Doretto (†21) zemřel při testovací jízdě

Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.

Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.