Po překonání traťového rekordu okruhu Magny-Cours minulý měsíc tu máme další rekord na kolo mezi vozy s předním pohonem s časem 2 min 53,72 s na okruhu Spa-Francorchamps v Belgii. Model Type R řídil bývalý mistr světa v rámci mistrovství světa cestovních vozů FIA LMP2 Bertrand Baguette, který v současnosti závodí se svou Hondou NSX-GT v sérii Super GT v týmu Nakajima Racing.
Okruh Spa-Francorchamps je se svými 7,004 km jedním z nejdelších okruhů seriálu v řadě kategorií, najdeme na něm rychlé rovinky i ostré zatáčky a zároveň pomalé technické pasáže. Nejrychlejší akcelerace v dané třídě a rychlost 2,0litrového motoru Civic Type R VTEC TURBO umožnily Baguettovi využít dlouhé rovinky a rychle akcelerovat v zatáčkách.
V čase na kolo se promítla také aerodynamika a jemně vybroušený design modelu Civic Type R s hladkým podvozkem, přední vzduchovou přepážkou, štíhlým zadním křídlem a prvky pro tvorbu vírů přispívá k úžasné stabilitě ve vysokých rychlostech. V režimu +R se Systém adaptivního tlumení přizpůsobuje podmínkám na vozovce a je tak ideální pro jízdu na okruhu, umožňuje větší rychlost projetí známých částí okruhu Spa-Francorchamps - Eau Rouge a Kemmel.
Mluvíme-li o modelu Type R a jeho ovládání, Bertrand Baguette řekl: „U pohonu předních kol obvykle očekáváte nedotáčivost, ale tenhle vůz je vyrovnaný. Hned získáváte velkou důvěru, protože okamžitě dostáváte zpětnou vazbu přes volant, obzvlášť v režimu +R. Podvozek je tuhý, zadní část je stabilní a ta přední má velký záběr, což Vám dává hodně přítlaku. Aerodynamický balíček pomáhá vozu cílit na vysokou rychlost a přináší úžasnou úroveň trakce.
„Mně je jako závodníkovinaprosto jasné, že Type R je zrozen pro okruh, ale stejně tak se hodí i do ulic, na každodenní ježdění. Když se posadím do vozu, je to pohodlné a celková viditelnost je velmi dobrá.“
Honda nastavila původní rekordní čas ve Spa-Francorchamps během podobné výzvy v roce 2016, kdy byla použita předchozí generace Civic Type R. Rovněž vytvořila traťové rekordy na okruzích Silverstone, Estoril a na Hungaroring. Výzva roku 2018 tyto okruhy navštíví znovu během léta.
Pokus o překonání traťových rekordů během Type R Challenge 2018 potvrdili i další jezdci , včetně bývalého mistral světa Formule 1 a současného jezdce NSX Super GT Jensona Buttona (UK), závodníka Světového poháru cestovních vozů WTCR Tiago Monteira (Portugalsko) a legendy série BTCC Matta Neala (UK).
Nový srovnávací čas na okruhu Spa-Francorchamps je třetím traťovým rekordem, který získala nová Honda Civic Type R. V dubnu 2017 se stal sériově vyráběný vůz nejrychlejším vozem s předním pohonem na okruhu Nürburgring Nordschleife, s časem na jedno kolo 7 min 43,8 s. Minulý měsíc dosáhl závodník poháru WTCR Esteban Guerrieri rekordního času 2 min 01,51 s na jedno kolo s vozem s předním pohonem na okruhu Magny-Cours ve Francii, jako součást Type R Challenge.
Nová Honda Civic Type R zachovává dědictví vysoce výkonných hatchbacků Honda a je nejrychleji akcelerujícím a nejrychlejším vozem ve své třídě. Nejnovější předvedený vůz se známým „červeným H“ je součástí zcela nové desáté generace vývoje řady Civic – největší v historii Hondy – a byl navržen tak, aby poskytl nejvíce oceňovanou jízdu v segmentu hot hatch (vysoce výkonných 3 nebo 5 dveřových vozů), jak na silnici, tak na závodním okruhu. Je vybaven lehkou, tuhou karoserií, nízko položeným těžištěm a dvouosým systémem odpružení přední nápravy, což snižuje přenos točivého momentu do řízení a zlepšuje zatáčení.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?