Luxusní SUV prémiových značek, jako je například BMW X5, byla vždy určena spíše k reprezentování a komfortnímu cestování, než k dovádění v bahnitém terénu a dovádění v terénu hodném pravých off-roadů. Pokud se vám ale pod ruce dostane kousek, který by byl jinak na odpis, dá se i z luxusního německého křižníku dálnic vybudovat lehkonohá terénní bugggyna, která dokáže vykouzlit úsměv od ucha k uchu.
Video, které se objevilo na YouTube kanále AcademeG, začíná převezením staršího BMW X5, které má evidentně své lepší časy za sebou. Na první pohled se dokonce zdá, že se tohle BMW minimálně opřelo o bok, nebo rovnou kutálelo - karoserie je pomačkaná, jsou na některých částech je vidět koroze, skla jsou popraskaná a interiér je plný prachu.
Ovšem zatím co většina lidí by tuhle X5 rovnou poslala do šrotu, dvojice mladíků z videa se pustila do jejího odstrojení a přestavby na extrémně zábavnou buggy. Kromě interiéru zmizela i celá střecha, která byla odříznuta a nahrazena navařeným rámem.
Pro lepší pohyb v terénu dostala X5 i pořádná kola, kvůli kterým však bylo potřeba upravit tlumiče, nasadit na náboje pořádné podložky a vyřezat pořádný kus lemů - jinak by kola neměla šanci se na auto vejít.
Jakmile byly úpravy dokončeny, vyrazila zřejmě první X5 buggy na ostrou testovací jízdu do náročného terénu, kde si vedla doslova bravurně. Rozbahněný terén ani brody jí nedělaly problémy. S lehkostí se BMW dostalo i přes různé terénní nerovnosti, kde si jen odložilo překážející nárazníky.
Při pohledu na záběry z terénu autorům docela závidíme. S BMW X5 v normálním stavu bychom si totiž samozřejmě nic podobného netroufli, ovšem s takto odlehčeným a modifikovaným monstrem musí být skutečně fantastická zábava.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.