Luxusní SUV prémiových značek, jako je například BMW X5, byla vždy určena spíše k reprezentování a komfortnímu cestování, než k dovádění v bahnitém terénu a dovádění v terénu hodném pravých off-roadů. Pokud se vám ale pod ruce dostane kousek, který by byl jinak na odpis, dá se i z luxusního německého křižníku dálnic vybudovat lehkonohá terénní bugggyna, která dokáže vykouzlit úsměv od ucha k uchu.
Video, které se objevilo na YouTube kanále AcademeG, začíná převezením staršího BMW X5, které má evidentně své lepší časy za sebou. Na první pohled se dokonce zdá, že se tohle BMW minimálně opřelo o bok, nebo rovnou kutálelo - karoserie je pomačkaná, jsou na některých částech je vidět koroze, skla jsou popraskaná a interiér je plný prachu.
Ovšem zatím co většina lidí by tuhle X5 rovnou poslala do šrotu, dvojice mladíků z videa se pustila do jejího odstrojení a přestavby na extrémně zábavnou buggy. Kromě interiéru zmizela i celá střecha, která byla odříznuta a nahrazena navařeným rámem.
Pro lepší pohyb v terénu dostala X5 i pořádná kola, kvůli kterým však bylo potřeba upravit tlumiče, nasadit na náboje pořádné podložky a vyřezat pořádný kus lemů - jinak by kola neměla šanci se na auto vejít.
Jakmile byly úpravy dokončeny, vyrazila zřejmě první X5 buggy na ostrou testovací jízdu do náročného terénu, kde si vedla doslova bravurně. Rozbahněný terén ani brody jí nedělaly problémy. S lehkostí se BMW dostalo i přes různé terénní nerovnosti, kde si jen odložilo překážející nárazníky.
Při pohledu na záběry z terénu autorům docela závidíme. S BMW X5 v normálním stavu bychom si totiž samozřejmě nic podobného netroufli, ovšem s takto odlehčeným a modifikovaným monstrem musí být skutečně fantastická zábava.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?