Luxusní SUV prémiových značek, jako je například BMW X5, byla vždy určena spíše k reprezentování a komfortnímu cestování, než k dovádění v bahnitém terénu a dovádění v terénu hodném pravých off-roadů. Pokud se vám ale pod ruce dostane kousek, který by byl jinak na odpis, dá se i z luxusního německého křižníku dálnic vybudovat lehkonohá terénní bugggyna, která dokáže vykouzlit úsměv od ucha k uchu.
Video, které se objevilo na YouTube kanále AcademeG, začíná převezením staršího BMW X5, které má evidentně své lepší časy za sebou. Na první pohled se dokonce zdá, že se tohle BMW minimálně opřelo o bok, nebo rovnou kutálelo - karoserie je pomačkaná, jsou na některých částech je vidět koroze, skla jsou popraskaná a interiér je plný prachu.
Ovšem zatím co většina lidí by tuhle X5 rovnou poslala do šrotu, dvojice mladíků z videa se pustila do jejího odstrojení a přestavby na extrémně zábavnou buggy. Kromě interiéru zmizela i celá střecha, která byla odříznuta a nahrazena navařeným rámem.
Pro lepší pohyb v terénu dostala X5 i pořádná kola, kvůli kterým však bylo potřeba upravit tlumiče, nasadit na náboje pořádné podložky a vyřezat pořádný kus lemů - jinak by kola neměla šanci se na auto vejít.
Jakmile byly úpravy dokončeny, vyrazila zřejmě první X5 buggy na ostrou testovací jízdu do náročného terénu, kde si vedla doslova bravurně. Rozbahněný terén ani brody jí nedělaly problémy. S lehkostí se BMW dostalo i přes různé terénní nerovnosti, kde si jen odložilo překážející nárazníky.
Při pohledu na záběry z terénu autorům docela závidíme. S BMW X5 v normálním stavu bychom si totiž samozřejmě nic podobného netroufli, ovšem s takto odlehčeným a modifikovaným monstrem musí být skutečně fantastická zábava.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.