Luxusní SUV prémiových značek, jako je například BMW X5, byla vždy určena spíše k reprezentování a komfortnímu cestování, než k dovádění v bahnitém terénu a dovádění v terénu hodném pravých off-roadů. Pokud se vám ale pod ruce dostane kousek, který by byl jinak na odpis, dá se i z luxusního německého křižníku dálnic vybudovat lehkonohá terénní bugggyna, která dokáže vykouzlit úsměv od ucha k uchu.
Video, které se objevilo na YouTube kanále AcademeG, začíná převezením staršího BMW X5, které má evidentně své lepší časy za sebou. Na první pohled se dokonce zdá, že se tohle BMW minimálně opřelo o bok, nebo rovnou kutálelo - karoserie je pomačkaná, jsou na některých částech je vidět koroze, skla jsou popraskaná a interiér je plný prachu.
Ovšem zatím co většina lidí by tuhle X5 rovnou poslala do šrotu, dvojice mladíků z videa se pustila do jejího odstrojení a přestavby na extrémně zábavnou buggy. Kromě interiéru zmizela i celá střecha, která byla odříznuta a nahrazena navařeným rámem.
Pro lepší pohyb v terénu dostala X5 i pořádná kola, kvůli kterým však bylo potřeba upravit tlumiče, nasadit na náboje pořádné podložky a vyřezat pořádný kus lemů - jinak by kola neměla šanci se na auto vejít.
Jakmile byly úpravy dokončeny, vyrazila zřejmě první X5 buggy na ostrou testovací jízdu do náročného terénu, kde si vedla doslova bravurně. Rozbahněný terén ani brody jí nedělaly problémy. S lehkostí se BMW dostalo i přes různé terénní nerovnosti, kde si jen odložilo překážející nárazníky.
Při pohledu na záběry z terénu autorům docela závidíme. S BMW X5 v normálním stavu bychom si totiž samozřejmě nic podobného netroufli, ovšem s takto odlehčeným a modifikovaným monstrem musí být skutečně fantastická zábava.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.