Jsou věci, které byste během řízení neměli nikdy zkoušet, ale vždycky jste chtěli vědět, co se stane, když je zkusíte. Mezi takové experimenty patří zařazení zpátečky v průběhu plynulé jízdy. Co se stane potom?
Zkusit zařadit zpátečku během plynulé jízdy jistě napadlo velké množství řidičů, možná nějaký dokonce čte tyto řádky. U většiny ale převládne strach z možného poškození vozu nebo vážné nehody a podobný experiment raději ihned zavrhne. Nakonec se ale našel někdo, kdo tuto věc zkusil. Magazín Auto Vlog vzal do běžného provozu Ford Fusion (u nás Mondeo) s automatickou převodovkou a v průběhu jízdy zařadil zpátečku.
Na samotném řidiči byla vidět nervozita a jak sám přiznal, čekal rozbití převodovky nebo motoru. Překvapivě se ale auto nezastavilo, nevydalo žádný podivný zvuk, nezačalo pípat a ani se nerozbilo. Ford pokračoval normálně v jízdě vpřed, na obrazovce infotainmentu se ale objevil obraz z parkovací kamery a svou činnost, v domnění, že bude řidič couvat, zahájil i zadní parkovací asistent.
Toto platí ale pouze pro onen Ford Fusion. U vozidel s manuální převodovkou je nutné dostat se pod nějakou určitou rychlost, během plynulé jízdy konstantní rychlostí se nikdy nepodaří zařadit zpátečku. Technika to v zájmu bezpečnosti i vlastní ochrany zkrátka nedovolí.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.