Jsou věci, které byste během řízení neměli nikdy zkoušet, ale vždycky jste chtěli vědět, co se stane, když je zkusíte. Mezi takové experimenty patří zařazení zpátečky v průběhu plynulé jízdy. Co se stane potom?
Zkusit zařadit zpátečku během plynulé jízdy jistě napadlo velké množství řidičů, možná nějaký dokonce čte tyto řádky. U většiny ale převládne strach z možného poškození vozu nebo vážné nehody a podobný experiment raději ihned zavrhne. Nakonec se ale našel někdo, kdo tuto věc zkusil. Magazín Auto Vlog vzal do běžného provozu Ford Fusion (u nás Mondeo) s automatickou převodovkou a v průběhu jízdy zařadil zpátečku.
Na samotném řidiči byla vidět nervozita a jak sám přiznal, čekal rozbití převodovky nebo motoru. Překvapivě se ale auto nezastavilo, nevydalo žádný podivný zvuk, nezačalo pípat a ani se nerozbilo. Ford pokračoval normálně v jízdě vpřed, na obrazovce infotainmentu se ale objevil obraz z parkovací kamery a svou činnost, v domnění, že bude řidič couvat, zahájil i zadní parkovací asistent.
Toto platí ale pouze pro onen Ford Fusion. U vozidel s manuální převodovkou je nutné dostat se pod nějakou určitou rychlost, během plynulé jízdy konstantní rychlostí se nikdy nepodaří zařadit zpátečku. Technika to v zájmu bezpečnosti i vlastní ochrany zkrátka nedovolí.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?