Jsou věci, které byste během řízení neměli nikdy zkoušet, ale vždycky jste chtěli vědět, co se stane, když je zkusíte. Mezi takové experimenty patří zařazení zpátečky v průběhu plynulé jízdy. Co se stane potom?
Zkusit zařadit zpátečku během plynulé jízdy jistě napadlo velké množství řidičů, možná nějaký dokonce čte tyto řádky. U většiny ale převládne strach z možného poškození vozu nebo vážné nehody a podobný experiment raději ihned zavrhne. Nakonec se ale našel někdo, kdo tuto věc zkusil. Magazín Auto Vlog vzal do běžného provozu Ford Fusion (u nás Mondeo) s automatickou převodovkou a v průběhu jízdy zařadil zpátečku.
Na samotném řidiči byla vidět nervozita a jak sám přiznal, čekal rozbití převodovky nebo motoru. Překvapivě se ale auto nezastavilo, nevydalo žádný podivný zvuk, nezačalo pípat a ani se nerozbilo. Ford pokračoval normálně v jízdě vpřed, na obrazovce infotainmentu se ale objevil obraz z parkovací kamery a svou činnost, v domnění, že bude řidič couvat, zahájil i zadní parkovací asistent.
Toto platí ale pouze pro onen Ford Fusion. U vozidel s manuální převodovkou je nutné dostat se pod nějakou určitou rychlost, během plynulé jízdy konstantní rychlostí se nikdy nepodaří zařadit zpátečku. Technika to v zájmu bezpečnosti i vlastní ochrany zkrátka nedovolí.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.