Jsou věci, které byste během řízení neměli nikdy zkoušet, ale vždycky jste chtěli vědět, co se stane, když je zkusíte. Mezi takové experimenty patří zařazení zpátečky v průběhu plynulé jízdy. Co se stane potom?
Zkusit zařadit zpátečku během plynulé jízdy jistě napadlo velké množství řidičů, možná nějaký dokonce čte tyto řádky. U většiny ale převládne strach z možného poškození vozu nebo vážné nehody a podobný experiment raději ihned zavrhne. Nakonec se ale našel někdo, kdo tuto věc zkusil. Magazín Auto Vlog vzal do běžného provozu Ford Fusion (u nás Mondeo) s automatickou převodovkou a v průběhu jízdy zařadil zpátečku.
Na samotném řidiči byla vidět nervozita a jak sám přiznal, čekal rozbití převodovky nebo motoru. Překvapivě se ale auto nezastavilo, nevydalo žádný podivný zvuk, nezačalo pípat a ani se nerozbilo. Ford pokračoval normálně v jízdě vpřed, na obrazovce infotainmentu se ale objevil obraz z parkovací kamery a svou činnost, v domnění, že bude řidič couvat, zahájil i zadní parkovací asistent.
Toto platí ale pouze pro onen Ford Fusion. U vozidel s manuální převodovkou je nutné dostat se pod nějakou určitou rychlost, během plynulé jízdy konstantní rychlostí se nikdy nepodaří zařadit zpátečku. Technika to v zájmu bezpečnosti i vlastní ochrany zkrátka nedovolí.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.