Nová limuzínu ruského prezidenta Vladimira Putina se zatím na veřejnosti příliš neobjevuje a její technika je stále zahalena tajemství. Během nedávné návštěvy Moskvy si však limuzínu mohl prohlédnout korunní princ z Abu Dhabi Mohammed bin Zayed Al Nahyan, který neskrýval nadšení.
Mohammed bin Zayed Al Nahyan, korunní princ z Abu Dhabi, je zvyklý na ten nejvyšší komfort a ohromit ho není nic snadného. Ruský prezident Vladimir Putin však evidentně uspěl, když mu prezentoval svou novou limuzínu nazvanou projekt Kortezh (Cortege), která bývá označována za nejbezpečnější stroj na světě.
V krátkém videu, které na YouTube umístila stanice RT, můžeme vidět, jak Putin nabízí princi, který si nechává přezdívat MbZ, posezení na čestném místě - tedy vpravo vzadu. Krátce po otevření masivních dveří pak můžeme vidět luxusně navržený kožený interiér, jehož vnitřní uspořádání nabízí čtyři místa naproti sobě. Přesně jak se na limuzínu patří.
Podle překladu na webu CarScoops.com měl korunní princ k ruskému prezidentu pronést, že vůz je „Velice pohodlný". V dalším rozhovoru pak měla padnout slova, podle kterých má být Kortezh dokonce pohodlnější, než princův Mercedes.
Samotná limuzína byla dlouho označována za součást projektu Kortezh (Cortege), na jehož konci mělo kromě prezidentské limuzíny vzniknout několik dalších ruských automobilů, včetně menšího sedanu, SUV a menší dodávky. Celý projekt pak dostal teprve nedávno oficiální název Aurus.
V rámci projektu Aurus pak má vzniknout velice omezené množství speciálních limuzín, které bude následovat v Rusku vyráběné SUV. Jeho počty by však na rozdíl od limuzín neměly být regulovány a dostupné by mělo být i běžným smrtelníkům na klasickém trhu s automobily. Kdy se dočkáme dalších modelů je ovšem otázkou.
Největší pozornost na sebe však stále stahuje především limuzína, která je dodnes opředena řadou tajemství. V několika rozhovorech a článcích už padla slova o její naprosto revoluční odolnosti a stejně tak se objevily spekulace o motoru, kterým by měl být přeplňovaný vidlicový dvanáctiválec o výkonu 800 koní, s jehož vývojem pomáhalo Porsche.
Stále se však jedná jen o spekulace, kterým by mohl nastat konec snad už koncem srpna. Tou dobou se totiž bude konat moskevský autosalon, na kterém by měla být nová limuzína konečně oficiálně prezentována.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?