Nová limuzínu ruského prezidenta Vladimira Putina se zatím na veřejnosti příliš neobjevuje a její technika je stále zahalena tajemství. Během nedávné návštěvy Moskvy si však limuzínu mohl prohlédnout korunní princ z Abu Dhabi Mohammed bin Zayed Al Nahyan, který neskrýval nadšení.
Mohammed bin Zayed Al Nahyan, korunní princ z Abu Dhabi, je zvyklý na ten nejvyšší komfort a ohromit ho není nic snadného. Ruský prezident Vladimir Putin však evidentně uspěl, když mu prezentoval svou novou limuzínu nazvanou projekt Kortezh (Cortege), která bývá označována za nejbezpečnější stroj na světě.
V krátkém videu, které na YouTube umístila stanice RT, můžeme vidět, jak Putin nabízí princi, který si nechává přezdívat MbZ, posezení na čestném místě - tedy vpravo vzadu. Krátce po otevření masivních dveří pak můžeme vidět luxusně navržený kožený interiér, jehož vnitřní uspořádání nabízí čtyři místa naproti sobě. Přesně jak se na limuzínu patří.
Podle překladu na webu CarScoops.com měl korunní princ k ruskému prezidentu pronést, že vůz je „Velice pohodlný". V dalším rozhovoru pak měla padnout slova, podle kterých má být Kortezh dokonce pohodlnější, než princův Mercedes.
Samotná limuzína byla dlouho označována za součást projektu Kortezh (Cortege), na jehož konci mělo kromě prezidentské limuzíny vzniknout několik dalších ruských automobilů, včetně menšího sedanu, SUV a menší dodávky. Celý projekt pak dostal teprve nedávno oficiální název Aurus.
V rámci projektu Aurus pak má vzniknout velice omezené množství speciálních limuzín, které bude následovat v Rusku vyráběné SUV. Jeho počty by však na rozdíl od limuzín neměly být regulovány a dostupné by mělo být i běžným smrtelníkům na klasickém trhu s automobily. Kdy se dočkáme dalších modelů je ovšem otázkou.
Největší pozornost na sebe však stále stahuje především limuzína, která je dodnes opředena řadou tajemství. V několika rozhovorech a článcích už padla slova o její naprosto revoluční odolnosti a stejně tak se objevily spekulace o motoru, kterým by měl být přeplňovaný vidlicový dvanáctiválec o výkonu 800 koní, s jehož vývojem pomáhalo Porsche.
Stále se však jedná jen o spekulace, kterým by mohl nastat konec snad už koncem srpna. Tou dobou se totiž bude konat moskevský autosalon, na kterém by měla být nová limuzína konečně oficiálně prezentována.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?