Nová limuzínu ruského prezidenta Vladimira Putina se zatím na veřejnosti příliš neobjevuje a její technika je stále zahalena tajemství. Během nedávné návštěvy Moskvy si však limuzínu mohl prohlédnout korunní princ z Abu Dhabi Mohammed bin Zayed Al Nahyan, který neskrýval nadšení.
Mohammed bin Zayed Al Nahyan, korunní princ z Abu Dhabi, je zvyklý na ten nejvyšší komfort a ohromit ho není nic snadného. Ruský prezident Vladimir Putin však evidentně uspěl, když mu prezentoval svou novou limuzínu nazvanou projekt Kortezh (Cortege), která bývá označována za nejbezpečnější stroj na světě.
V krátkém videu, které na YouTube umístila stanice RT, můžeme vidět, jak Putin nabízí princi, který si nechává přezdívat MbZ, posezení na čestném místě - tedy vpravo vzadu. Krátce po otevření masivních dveří pak můžeme vidět luxusně navržený kožený interiér, jehož vnitřní uspořádání nabízí čtyři místa naproti sobě. Přesně jak se na limuzínu patří.
Podle překladu na webu CarScoops.com měl korunní princ k ruskému prezidentu pronést, že vůz je „Velice pohodlný". V dalším rozhovoru pak měla padnout slova, podle kterých má být Kortezh dokonce pohodlnější, než princův Mercedes.
Samotná limuzína byla dlouho označována za součást projektu Kortezh (Cortege), na jehož konci mělo kromě prezidentské limuzíny vzniknout několik dalších ruských automobilů, včetně menšího sedanu, SUV a menší dodávky. Celý projekt pak dostal teprve nedávno oficiální název Aurus.
V rámci projektu Aurus pak má vzniknout velice omezené množství speciálních limuzín, které bude následovat v Rusku vyráběné SUV. Jeho počty by však na rozdíl od limuzín neměly být regulovány a dostupné by mělo být i běžným smrtelníkům na klasickém trhu s automobily. Kdy se dočkáme dalších modelů je ovšem otázkou.
Největší pozornost na sebe však stále stahuje především limuzína, která je dodnes opředena řadou tajemství. V několika rozhovorech a článcích už padla slova o její naprosto revoluční odolnosti a stejně tak se objevily spekulace o motoru, kterým by měl být přeplňovaný vidlicový dvanáctiválec o výkonu 800 koní, s jehož vývojem pomáhalo Porsche.
Stále se však jedná jen o spekulace, kterým by mohl nastat konec snad už koncem srpna. Tou dobou se totiž bude konat moskevský autosalon, na kterém by měla být nová limuzína konečně oficiálně prezentována.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.