Všem bylo jasné, že dodge Challenger SRT Demon nebude masovou záležitostí. Automobilka ostatně již na začátku jeho výroby oznámila, že vyrobí pouhých 3 300 kusů, přičemž 3 000 směřovaly do USA a 300 zůstalo v Kanadě, kde výroba probíhala. Sledovat jak poslední kus sjíždí z výrobního pásu je přesto smutným mementem doby, která již podobným monstrům nebude přát.
Životní éra vozu Dodge Challenger SRT Demon nebyla příliš dlouhá. Oficiální představení proběhlo v dubnu minulého roku, automobilka rozjela výrobu a lidé se předháněli s objednávkami. Demon spustil malé davové šílenství, čemuž se ovšem při pohledu na jeho parametry nelze divit.
Jeho obrovský motor 6,2 litrový motor V8 přeplňovaný kompresorem je při použití 100-oktanového paliva schopen podávat výkon až 851 koní a 1042 Nm točivého momentu, který putuje skrze speciální osmistupňový automat pouze na zadní nápravu.
Vůz je navíc vybaven řadou systémů, jejichž cílem bylo vymáčknout z vozu co nejvíc a srazit čas potřebný k oblíbenému americkému sprintu na 1/4 míle pod 10 sekund. S použitím speciální sady pneumatik, která obsahuje široké gumy pro maximální přenos trakce na zadní nápravě a úzké gumy pro minimální odpor na přední, je vůz během akcelerace dokonce schopen se postavit na zadní a vzdálenost 402 metrů překonává za 9,65 sekundy.
Demon je zkrátka skutečné monstrum, jehož cílem je trhat asfalt a pálit pneumatiky. V základní výbavě je vůz dokonce vybaven pouze sedačkou řidiče a postrádá i řadu prvků komfortní výbavy - to vše jen pro dosažení co nejnižší hmotnosti a co nejlepší akcelerace. Kvalitní interiér a čalounění si však zájemci mohli dokoupit za symbolický jeden dolar. Příplatková výbava pak nabízela i řadu prvků luxusní výbavy.
S tím už je teď ale konec, neboť poslední Demon definitivně opustil výrobní pás a nyní ho čeká jen pár úprav před velkou aukcí, na které se o něj zřejmě popere celá řada zájemců. Poslední Demon totiž dostane speciální ručně nanášený lak v rudém odstínu Viper Red a samozřejmě také unikátní plaketu s VIN-kódem.
Samotná aukce vozu pak proběhne v rozmezí 20. až 23. června pod taktovkou známé aukční společnosti Barrett-Jackson Northeast Auction.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.