Všem bylo jasné, že dodge Challenger SRT Demon nebude masovou záležitostí. Automobilka ostatně již na začátku jeho výroby oznámila, že vyrobí pouhých 3 300 kusů, přičemž 3 000 směřovaly do USA a 300 zůstalo v Kanadě, kde výroba probíhala. Sledovat jak poslední kus sjíždí z výrobního pásu je přesto smutným mementem doby, která již podobným monstrům nebude přát.
Životní éra vozu Dodge Challenger SRT Demon nebyla příliš dlouhá. Oficiální představení proběhlo v dubnu minulého roku, automobilka rozjela výrobu a lidé se předháněli s objednávkami. Demon spustil malé davové šílenství, čemuž se ovšem při pohledu na jeho parametry nelze divit.
Jeho obrovský motor 6,2 litrový motor V8 přeplňovaný kompresorem je při použití 100-oktanového paliva schopen podávat výkon až 851 koní a 1042 Nm točivého momentu, který putuje skrze speciální osmistupňový automat pouze na zadní nápravu.
Vůz je navíc vybaven řadou systémů, jejichž cílem bylo vymáčknout z vozu co nejvíc a srazit čas potřebný k oblíbenému americkému sprintu na 1/4 míle pod 10 sekund. S použitím speciální sady pneumatik, která obsahuje široké gumy pro maximální přenos trakce na zadní nápravě a úzké gumy pro minimální odpor na přední, je vůz během akcelerace dokonce schopen se postavit na zadní a vzdálenost 402 metrů překonává za 9,65 sekundy.
Demon je zkrátka skutečné monstrum, jehož cílem je trhat asfalt a pálit pneumatiky. V základní výbavě je vůz dokonce vybaven pouze sedačkou řidiče a postrádá i řadu prvků komfortní výbavy - to vše jen pro dosažení co nejnižší hmotnosti a co nejlepší akcelerace. Kvalitní interiér a čalounění si však zájemci mohli dokoupit za symbolický jeden dolar. Příplatková výbava pak nabízela i řadu prvků luxusní výbavy.
S tím už je teď ale konec, neboť poslední Demon definitivně opustil výrobní pás a nyní ho čeká jen pár úprav před velkou aukcí, na které se o něj zřejmě popere celá řada zájemců. Poslední Demon totiž dostane speciální ručně nanášený lak v rudém odstínu Viper Red a samozřejmě také unikátní plaketu s VIN-kódem.
Samotná aukce vozu pak proběhne v rozmezí 20. až 23. června pod taktovkou známé aukční společnosti Barrett-Jackson Northeast Auction.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.
Prodeje elektromobilů v Evropě klesají, a Evropská unie proto zvažuje přímou podporu jejich nákupu. Místopředsedkyně Evropské komise Teresa Riberová na Světovém ekonomickém fóru v Davosu oznámila, že jednou z možných cest, jak podpořit ekologickou dopravu, je zavedení dotací. Tento záměr už získal podporu Německa, které v elektromobilitě vidí klíč k plnění klimatických cílů.
Donald Trump se rozhodl zaměřit na podporu spalovacích motorů, což může znamenat zásadní změnu pro elektromobilitu v USA. Jeho iniciativa ruší dotace pro elektrická vozidla a omezení pro klasické vozy, aby spotřebitelé měli „skutečnou svobodu volby“.
Na polských silnicích přibude 43 nových úsekových měření rychlosti, včetně obchvatu Vratislavi, kde radní usilují o rozšíření plánu. Řeší tím problém nelegálních závodů, hluku a překračování rychlosti. Má tento krok potenciál zvýšit bezpečnost, nebo jde o další administrativní zátěž?
Motorsport je fascinující svět plný adrenalinu, technických inovací a neuvěřitelných výkonů. Pokud jste ho dosud neobjevili, tady je deset důvodů, proč stojí za to stát se fanouškem této úžasné disciplíny.
Členské státy Evropské unie definitivně schválily zavedení dodatečných cel až do výše 45 % na elektromobily dovážené z Číny, navzdory silnému odporu Německa a několika dalších zemí. Evropská komise (EK) o hlasování informovala na svém webu.
V roce 2025 vyprší platnost řidičského průkazu 661 088 šoférům. Ti si mohou zažádat o prodloužení jednoduše on-line, přičemž současná legislativa vyžaduje fyzické vyzvednutí nového dokladu na úřadě. Ministerstvo dopravy však plánuje zrušit i tuto povinnost, například zavedením výdejních boxů nebo doručením na výdejní místa.