Všem bylo jasné, že dodge Challenger SRT Demon nebude masovou záležitostí. Automobilka ostatně již na začátku jeho výroby oznámila, že vyrobí pouhých 3 300 kusů, přičemž 3 000 směřovaly do USA a 300 zůstalo v Kanadě, kde výroba probíhala. Sledovat jak poslední kus sjíždí z výrobního pásu je přesto smutným mementem doby, která již podobným monstrům nebude přát.
Životní éra vozu Dodge Challenger SRT Demon nebyla příliš dlouhá. Oficiální představení proběhlo v dubnu minulého roku, automobilka rozjela výrobu a lidé se předháněli s objednávkami. Demon spustil malé davové šílenství, čemuž se ovšem při pohledu na jeho parametry nelze divit.
Jeho obrovský motor 6,2 litrový motor V8 přeplňovaný kompresorem je při použití 100-oktanového paliva schopen podávat výkon až 851 koní a 1042 Nm točivého momentu, který putuje skrze speciální osmistupňový automat pouze na zadní nápravu.
Vůz je navíc vybaven řadou systémů, jejichž cílem bylo vymáčknout z vozu co nejvíc a srazit čas potřebný k oblíbenému americkému sprintu na 1/4 míle pod 10 sekund. S použitím speciální sady pneumatik, která obsahuje široké gumy pro maximální přenos trakce na zadní nápravě a úzké gumy pro minimální odpor na přední, je vůz během akcelerace dokonce schopen se postavit na zadní a vzdálenost 402 metrů překonává za 9,65 sekundy.
Demon je zkrátka skutečné monstrum, jehož cílem je trhat asfalt a pálit pneumatiky. V základní výbavě je vůz dokonce vybaven pouze sedačkou řidiče a postrádá i řadu prvků komfortní výbavy - to vše jen pro dosažení co nejnižší hmotnosti a co nejlepší akcelerace. Kvalitní interiér a čalounění si však zájemci mohli dokoupit za symbolický jeden dolar. Příplatková výbava pak nabízela i řadu prvků luxusní výbavy.
S tím už je teď ale konec, neboť poslední Demon definitivně opustil výrobní pás a nyní ho čeká jen pár úprav před velkou aukcí, na které se o něj zřejmě popere celá řada zájemců. Poslední Demon totiž dostane speciální ručně nanášený lak v rudém odstínu Viper Red a samozřejmě také unikátní plaketu s VIN-kódem.
Samotná aukce vozu pak proběhne v rozmezí 20. až 23. června pod taktovkou známé aukční společnosti Barrett-Jackson Northeast Auction.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?