Vyhrát závod s kapotou na čelním skle? Tomuto bojovníkovi se to málem povedlo

Výhled z vozu téměř kompletně zakrývala kapota, přesto se závodník umístil na druhém místě
Výhled z vozu téměř kompletně zakrývala kapota, přesto se závodník umístil na druhém místě, foto: instagram
Antonín Marek , AutoRoad.cz 30. května 2018 12:59 | akt. 30. května 2018 15:14
Sdílej:

Závody Rallycrossu v poslední době nabírají na popularitě, což platí zejména pro zámoří. Poslední závod série Americas Rallycross se však překvapivě odehrál na starém kontinentu, kde na okruhu Silverstone nabídl skutečně nevšední show. Většinu pozornosti na sebe však nakonec soustředil jediný člověk.

Hlavním tahákem série Americas Rallycross většinou bývají bývalé hvězdy série Global Rallycross. Na britském okruhu Silverstone na sebe však největší pozornost strhl závodník, který neměl s GRC dříve nic společného. Timo Scheider totiž přešel ze série DTM, kterou dokázal dvakrát ovládnout.

Ze série DTM však Scheider odešel již v roce 2016 a od té doby se pohyboval na scéně World Rallycross. Tento rok se však objevil i v sérii Americas Rallycros, které se účastní za volantem Seatu Ibiza. Volba vozu je však poněkud kontroverzní, neboť v zámoří byste ho rozhodně nesehnali. Na tom nezáleží, dokud mu od kol létá bláto a štěrk.

Pro Scheidera by se vlastně jednalo o vcelku nudný závod, kdyby se mu během druhého kvalifikačního kola neuvolnila kapota, která následně zakryla většinu jeho čelního skla. Řada řidičů by v takové situaci ze závodu nejspíš odstoupila, ovšem Timo tak neučinil a rozhodl se pokračovat.

When the checkered flag waves, who will be the last man standing? #ARX #Rallycross @speedmachineuk #Silverstone @tannerfoust / @scott_speed / @AndrettiAutosport / @patriksandell / @srtusa / @chrisatko / @davidhiggins75 / @timoscheider / @silverstonecircuit

Příspěvek sdílený ARX (@arxrallycross), Kvě 26, 2018 v 4:00 PDT

Timo Scheider #silverstone @silverstonecircuit @fiaworldrx @speedmachineuk #worldrx #speedmachine #silverstonerx #seatibiza #rallycross #carsofinstagram #timoscheider #arxrallycross @arxrallycross

Příspěvek sdílený SJ Spode (@sjs411), Kvě 26, 2018 v 11:18 PDT

Nejlepší navíc je, že Scheider dokázal závod dokončit a to na druhém místě. Až do posledního kola, během kterého musel absolvovat delší Joker Lap, se mu navíc dařilo držet si první pozici. Během Joker Lap se však na jeho místo dostal Patrik Sandell v Subaru, který nakonec kvalifikaci ovládl.

Vítězem celého závodu se pak stal bývalý moderátor amerického Top Gearu Tenner Foust, který závodí s pořádně upraveným Volkswagenem Beetle, se kterým se dříve účastnil závodů série Globak Rallycross.

Stalo se
Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?