Závody Rallycrossu v poslední době nabírají na popularitě, což platí zejména pro zámoří. Poslední závod série Americas Rallycross se však překvapivě odehrál na starém kontinentu, kde na okruhu Silverstone nabídl skutečně nevšední show. Většinu pozornosti na sebe však nakonec soustředil jediný člověk.
Hlavním tahákem série Americas Rallycross většinou bývají bývalé hvězdy série Global Rallycross. Na britském okruhu Silverstone na sebe však největší pozornost strhl závodník, který neměl s GRC dříve nic společného. Timo Scheider totiž přešel ze série DTM, kterou dokázal dvakrát ovládnout.
Ze série DTM však Scheider odešel již v roce 2016 a od té doby se pohyboval na scéně World Rallycross. Tento rok se však objevil i v sérii Americas Rallycros, které se účastní za volantem Seatu Ibiza. Volba vozu je však poněkud kontroverzní, neboť v zámoří byste ho rozhodně nesehnali. Na tom nezáleží, dokud mu od kol létá bláto a štěrk.
Pro Scheidera by se vlastně jednalo o vcelku nudný závod, kdyby se mu během druhého kvalifikačního kola neuvolnila kapota, která následně zakryla většinu jeho čelního skla. Řada řidičů by v takové situaci ze závodu nejspíš odstoupila, ovšem Timo tak neučinil a rozhodl se pokračovat.
When the checkered flag waves, who will be the last man standing? #ARX #Rallycross @speedmachineuk #Silverstone @tannerfoust / @scott_speed / @AndrettiAutosport / @patriksandell / @srtusa / @chrisatko / @davidhiggins75 / @timoscheider / @silverstonecircuit
Timo Scheider #silverstone @silverstonecircuit @fiaworldrx @speedmachineuk #worldrx #speedmachine #silverstonerx #seatibiza #rallycross #carsofinstagram #timoscheider #arxrallycross @arxrallycross
Nejlepší navíc je, že Scheider dokázal závod dokončit a to na druhém místě. Až do posledního kola, během kterého musel absolvovat delší Joker Lap, se mu navíc dařilo držet si první pozici. Během Joker Lap se však na jeho místo dostal Patrik Sandell v Subaru, který nakonec kvalifikaci ovládl.
Vítězem celého závodu se pak stal bývalý moderátor amerického Top Gearu Tenner Foust, který závodí s pořádně upraveným Volkswagenem Beetle, se kterým se dříve účastnil závodů série Globak Rallycross.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?