Závody Rallycrossu v poslední době nabírají na popularitě, což platí zejména pro zámoří. Poslední závod série Americas Rallycross se však překvapivě odehrál na starém kontinentu, kde na okruhu Silverstone nabídl skutečně nevšední show. Většinu pozornosti na sebe však nakonec soustředil jediný člověk.
Hlavním tahákem série Americas Rallycross většinou bývají bývalé hvězdy série Global Rallycross. Na britském okruhu Silverstone na sebe však největší pozornost strhl závodník, který neměl s GRC dříve nic společného. Timo Scheider totiž přešel ze série DTM, kterou dokázal dvakrát ovládnout.
Ze série DTM však Scheider odešel již v roce 2016 a od té doby se pohyboval na scéně World Rallycross. Tento rok se však objevil i v sérii Americas Rallycros, které se účastní za volantem Seatu Ibiza. Volba vozu je však poněkud kontroverzní, neboť v zámoří byste ho rozhodně nesehnali. Na tom nezáleží, dokud mu od kol létá bláto a štěrk.
Pro Scheidera by se vlastně jednalo o vcelku nudný závod, kdyby se mu během druhého kvalifikačního kola neuvolnila kapota, která následně zakryla většinu jeho čelního skla. Řada řidičů by v takové situaci ze závodu nejspíš odstoupila, ovšem Timo tak neučinil a rozhodl se pokračovat.
When the checkered flag waves, who will be the last man standing? #ARX #Rallycross @speedmachineuk #Silverstone @tannerfoust / @scott_speed / @AndrettiAutosport / @patriksandell / @srtusa / @chrisatko / @davidhiggins75 / @timoscheider / @silverstonecircuit
Timo Scheider #silverstone @silverstonecircuit @fiaworldrx @speedmachineuk #worldrx #speedmachine #silverstonerx #seatibiza #rallycross #carsofinstagram #timoscheider #arxrallycross @arxrallycross
Nejlepší navíc je, že Scheider dokázal závod dokončit a to na druhém místě. Až do posledního kola, během kterého musel absolvovat delší Joker Lap, se mu navíc dařilo držet si první pozici. Během Joker Lap se však na jeho místo dostal Patrik Sandell v Subaru, který nakonec kvalifikaci ovládl.
Vítězem celého závodu se pak stal bývalý moderátor amerického Top Gearu Tenner Foust, který závodí s pořádně upraveným Volkswagenem Beetle, se kterým se dříve účastnil závodů série Globak Rallycross.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?