Jen těžko bychom mezi filmovými špiony hledali slavnější jméno, než nosí agent jejího veličenstva James Bond. Pokud se tedy kterákoliv z rekvizit používaných při natáčení kteréhokoliv dílu dostane do aukce, můžeme si být zatraceně jisti, že půjde o velké peníze. A to platí především pro stříbrný Aston Martin DB5, který je všeobecně považován za jedno z nejúchvatnějších vozidel britského automobilového průmyslu.
Vůbec poprvé se stříbrný Aston Martin DB5 objevil v Bondovce Goldfinger, kde za jeho volantem usedal Sean Connery. Tohle spojení však fungovalo na filmovém plátně tak dobře, že se James Bond a vozy značky Aston Martin stali nerozlučnou dvojicí.
S novějšími díly se objevovaly i novější modely a někde byl Aston Martin dokonce i nahrazen například BMW nebo Lotusem. Model DB5 má však mezi všemi Bondovými auty naprosto výsadní postavení, neboť se objevil ještě v celé další řadě dílů, včetně Thunderball a posledních kousků s Danielem Craigem v hlavní roli.
Tentokrát je ale řeč o modelu, který se objevil jen v jednou jediném dílu, kterým byla bondovka Golden Eye s Piercem Brosnanem v hlavní roli. Podle tiskové zprávy aukční společnosti Bonhams, která bude mít dražbu na starosti, se jedná o vůz, který byl od roku 2001 v rukou jediného sběratele.
Ten měl v rukou skutečnou raritu, která byla dlouhé roky považovaná za nejdražší prodané auto používané během natáčení filmů s Jamesem Bondem. O tento titul však stříbrné DB5 přišlo v roce 2010, kdy se prodávalo původní DB5 použité během natáčení dílu Goldfinger.
Web The Drive s odvoláním na The Guardian uvádí, že původní DB5 z filmu Goldfinger se v roce 2010 prodalo za cca 2.6 milionu liber, tedy cca 77 milionů korun. vůz použitý během natáčení filmu GoldenEye údajně nemá takovou sběratelskou hodnotu, přesto se odhaduje, že by se mohl prodat za cca 1.6 milionu liber, tedy cca 47.4 milionu korun.
Exkluzivní vůz se bude prodávat během letošního ročníku akce Goodwood Festival of Speed, který se má konat od 12. do 15. července. Samotná dražba by měla být realizována 13. července a nikdo nepochybuje, že by se nenašel milovník protřepaného Martini, který by za vůz nebyl ochoten utratit poměrně vysokou sumu peněz.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.