Jen těžko bychom mezi filmovými špiony hledali slavnější jméno, než nosí agent jejího veličenstva James Bond. Pokud se tedy kterákoliv z rekvizit používaných při natáčení kteréhokoliv dílu dostane do aukce, můžeme si být zatraceně jisti, že půjde o velké peníze. A to platí především pro stříbrný Aston Martin DB5, který je všeobecně považován za jedno z nejúchvatnějších vozidel britského automobilového průmyslu.
Vůbec poprvé se stříbrný Aston Martin DB5 objevil v Bondovce Goldfinger, kde za jeho volantem usedal Sean Connery. Tohle spojení však fungovalo na filmovém plátně tak dobře, že se James Bond a vozy značky Aston Martin stali nerozlučnou dvojicí.
S novějšími díly se objevovaly i novější modely a někde byl Aston Martin dokonce i nahrazen například BMW nebo Lotusem. Model DB5 má však mezi všemi Bondovými auty naprosto výsadní postavení, neboť se objevil ještě v celé další řadě dílů, včetně Thunderball a posledních kousků s Danielem Craigem v hlavní roli.
Tentokrát je ale řeč o modelu, který se objevil jen v jednou jediném dílu, kterým byla bondovka Golden Eye s Piercem Brosnanem v hlavní roli. Podle tiskové zprávy aukční společnosti Bonhams, která bude mít dražbu na starosti, se jedná o vůz, který byl od roku 2001 v rukou jediného sběratele.
Ten měl v rukou skutečnou raritu, která byla dlouhé roky považovaná za nejdražší prodané auto používané během natáčení filmů s Jamesem Bondem. O tento titul však stříbrné DB5 přišlo v roce 2010, kdy se prodávalo původní DB5 použité během natáčení dílu Goldfinger.
Web The Drive s odvoláním na The Guardian uvádí, že původní DB5 z filmu Goldfinger se v roce 2010 prodalo za cca 2.6 milionu liber, tedy cca 77 milionů korun. vůz použitý během natáčení filmu GoldenEye údajně nemá takovou sběratelskou hodnotu, přesto se odhaduje, že by se mohl prodat za cca 1.6 milionu liber, tedy cca 47.4 milionu korun.
Exkluzivní vůz se bude prodávat během letošního ročníku akce Goodwood Festival of Speed, který se má konat od 12. do 15. července. Samotná dražba by měla být realizována 13. července a nikdo nepochybuje, že by se nenašel milovník protřepaného Martini, který by za vůz nebyl ochoten utratit poměrně vysokou sumu peněz.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.