Jen těžko bychom mezi filmovými špiony hledali slavnější jméno, než nosí agent jejího veličenstva James Bond. Pokud se tedy kterákoliv z rekvizit používaných při natáčení kteréhokoliv dílu dostane do aukce, můžeme si být zatraceně jisti, že půjde o velké peníze. A to platí především pro stříbrný Aston Martin DB5, který je všeobecně považován za jedno z nejúchvatnějších vozidel britského automobilového průmyslu.
Vůbec poprvé se stříbrný Aston Martin DB5 objevil v Bondovce Goldfinger, kde za jeho volantem usedal Sean Connery. Tohle spojení však fungovalo na filmovém plátně tak dobře, že se James Bond a vozy značky Aston Martin stali nerozlučnou dvojicí.
S novějšími díly se objevovaly i novější modely a někde byl Aston Martin dokonce i nahrazen například BMW nebo Lotusem. Model DB5 má však mezi všemi Bondovými auty naprosto výsadní postavení, neboť se objevil ještě v celé další řadě dílů, včetně Thunderball a posledních kousků s Danielem Craigem v hlavní roli.
Tentokrát je ale řeč o modelu, který se objevil jen v jednou jediném dílu, kterým byla bondovka Golden Eye s Piercem Brosnanem v hlavní roli. Podle tiskové zprávy aukční společnosti Bonhams, která bude mít dražbu na starosti, se jedná o vůz, který byl od roku 2001 v rukou jediného sběratele.
Ten měl v rukou skutečnou raritu, která byla dlouhé roky považovaná za nejdražší prodané auto používané během natáčení filmů s Jamesem Bondem. O tento titul však stříbrné DB5 přišlo v roce 2010, kdy se prodávalo původní DB5 použité během natáčení dílu Goldfinger.
Web The Drive s odvoláním na The Guardian uvádí, že původní DB5 z filmu Goldfinger se v roce 2010 prodalo za cca 2.6 milionu liber, tedy cca 77 milionů korun. vůz použitý během natáčení filmu GoldenEye údajně nemá takovou sběratelskou hodnotu, přesto se odhaduje, že by se mohl prodat za cca 1.6 milionu liber, tedy cca 47.4 milionu korun.
Exkluzivní vůz se bude prodávat během letošního ročníku akce Goodwood Festival of Speed, který se má konat od 12. do 15. července. Samotná dražba by měla být realizována 13. července a nikdo nepochybuje, že by se nenašel milovník protřepaného Martini, který by za vůz nebyl ochoten utratit poměrně vysokou sumu peněz.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?