Stále větší procento automobilek se nás snaží přesvědčit, že elektromobilita je ta správná cesta. Elektromobily jsou přece tiché, bezpečné, rychlé, prostorné, moderně vybavené a údajně i ekologické. Řadu potenciálních zájemců však stále odrazuje kromě ceny ještě jedna vlastnost: nízký dojezd na nabití.
Dojezd a cena jsou jedněmi z hlavních argumentů, proč si lidé stále nemohou vybudovat důvěru vůči elektromobilům. Tesla Model 3 přišla s poměrně zajímavou cenou, ovšem její dojezd přijde stále mnoha lidem jako největší omezení. Parta milovníků elektromobility se však rozhodla, že v nejlacinější a nejdostupnějším modelu zboří rekord pro maximální dojezd elektromobilu.
Hrdiny za volantem Tesly Model 3 se stali Sean Mitchell a Erik Strait, kteří vyrazili na předem vyhlédnutou "trať" v Denveru. V podstatně se jednalo o okruh s délkou cca 1 míle (cca 1.6 kilometru) a minimem stoupání/klesání, který vedl mezi letištěm a nedalekým hotelem s přilehlým parkovištěm a nabíječkami Tesly.
Na samotné cestě toho moc zajímavého nenastalo, ovšem pokud máte volných 32 hodin času, kterých později rozhodně budete litovat, můžete si pustit záznam živého vysílání z kabiny vozu. Předem říkáme, že moc zajímavého toho na něm vidět není. Oba členové posádky se střídají za volantem, zastavují jen kvůli návštěvě toalety, potí se kvůli vypnuté klimatizaci a jinak krouží stále dokola při rychlosti sotva 50 km/h.
Jejich utrpení nám přijde v podstatě nepochopitelné, ovšem jejich cílem bylo pokořit italské dobrodruhy s Teslou Model S, kterým se podařilo překonat na jedno nabití 670 mil, tedy cca 1078 km. Pokud by se jim to podařilo, mohli by se ucházet dokonce i o zapsání do Guinnessovy knihy rekordů.
To se ovšem nepovedlo a dvojice za volantem Tesly Model 3 nakonec překonala "pouze" 606.2 mil, což je v přepočtu cca 975.5 kilometru. Na Teslu Model S se ovšem i tak jedná o naprosto vynikající výsledek, na který mohou být oba členové posádky patřičně pyšní. Pozornosti a respektu se jim nakonec prostřednictvím Twitteru dostalo i od Elona Muska.
Po skončení Testu však nestal pořádný problém. Model 3 se totiž zastavil už po 66 kWh, přičemž akumulátory Tesly Model 3 by měly nabízet cca 75 kWh. Další problém pak nastal v momentě, kdy se dvojice rekordmanů pokusila připojit Model 3 na nabíječku. Vůz totiž nereagoval a po X-hodinách připojení bez změny stavu nabití tak bylo potřeba zavolat odtahový vůz.
Final #Model3 hypermile numbers from @teslainventory and I: 606.2 miles (975 km), 66 kWh, and 110 wh/mi, and 32 hours of driving. At its peak it was 108F in the cabin with no a/c running. Thank you @Tesla and @elonmusk for making such an incredible piece of machinery! pic.twitter.com/Z1LJk4Ligk
— Sean M Mitchell (@seanmmitchell) 27. května 2018
Co s vozem je jsme se zatím nedozvěděli, ovšem pevně věříme, že majitelé s výsledky kontroly v servisním středisku pochlubí. Jakkoliv má totiž Tesla problémy s kvalitou zpracování, její pohonný systém se vždy a ve všech hodnoceních řadil k těm nejpokrokovějším.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.