Dojezd a cena jsou jedněmi z hlavních argumentů, proč si lidé stále nemohou vybudovat důvěru vůči elektromobilům. Tesla Model 3 přišla s poměrně zajímavou cenou, ovšem její dojezd přijde stále mnoha lidem jako největší omezení. Parta milovníků elektromobility se však rozhodla, že v nejlacinější a nejdostupnějším modelu zboří rekord pro maximální dojezd elektromobilu.
Hrdiny za volantem Tesly Model 3 se stali Sean Mitchell a Erik Strait, kteří vyrazili na předem vyhlédnutou "trať" v Denveru. V podstatně se jednalo o okruh s délkou cca 1 míle (cca 1.6 kilometru) a minimem stoupání/klesání, který vedl mezi letištěm a nedalekým hotelem s přilehlým parkovištěm a nabíječkami Tesly.
Na samotné cestě toho moc zajímavého nenastalo, ovšem pokud máte volných 32 hodin času, kterých později rozhodně budete litovat, můžete si pustit záznam živého vysílání z kabiny vozu. Předem říkáme, že moc zajímavého toho na něm vidět není. Oba členové posádky se střídají za volantem, zastavují jen kvůli návštěvě toalety, potí se kvůli vypnuté klimatizaci a jinak krouží stále dokola při rychlosti sotva 50 km/h.
Jejich utrpení nám přijde v podstatě nepochopitelné, ovšem jejich cílem bylo pokořit italské dobrodruhy s Teslou Model S, kterým se podařilo překonat na jedno nabití 670 mil, tedy cca 1078 km. Pokud by se jim to podařilo, mohli by se ucházet dokonce i o zapsání do Guinnessovy knihy rekordů.
To se ovšem nepovedlo a dvojice za volantem Tesly Model 3 nakonec překonala "pouze" 606.2 mil, což je v přepočtu cca 975.5 kilometru. Na Teslu Model S se ovšem i tak jedná o naprosto vynikající výsledek, na který mohou být oba členové posádky patřičně pyšní. Pozornosti a respektu se jim nakonec prostřednictvím Twitteru dostalo i od Elona Muska.
Po skončení Testu však nestal pořádný problém. Model 3 se totiž zastavil už po 66 kWh, přičemž akumulátory Tesly Model 3 by měly nabízet cca 75 kWh. Další problém pak nastal v momentě, kdy se dvojice rekordmanů pokusila připojit Model 3 na nabíječku. Vůz totiž nereagoval a po X-hodinách připojení bez změny stavu nabití tak bylo potřeba zavolat odtahový vůz.
Final #Model3 hypermile numbers from @teslainventory and I: 606.2 miles (975 km), 66 kWh, and 110 wh/mi, and 32 hours of driving. At its peak it was 108F in the cabin with no a/c running. Thank you @Tesla and @elonmusk for making such an incredible piece of machinery! pic.twitter.com/Z1LJk4Ligk
— Sean M Mitchell (@seanmmitchell) 27. května 2018
Co s vozem je jsme se zatím nedozvěděli, ovšem pevně věříme, že majitelé s výsledky kontroly v servisním středisku pochlubí. Jakkoliv má totiž Tesla problémy s kvalitou zpracování, její pohonný systém se vždy a ve všech hodnoceních řadil k těm nejpokrokovějším.