Stále větší procento automobilek se nás snaží přesvědčit, že elektromobilita je ta správná cesta. Elektromobily jsou přece tiché, bezpečné, rychlé, prostorné, moderně vybavené a údajně i ekologické. Řadu potenciálních zájemců však stále odrazuje kromě ceny ještě jedna vlastnost: nízký dojezd na nabití.
Dojezd a cena jsou jedněmi z hlavních argumentů, proč si lidé stále nemohou vybudovat důvěru vůči elektromobilům. Tesla Model 3 přišla s poměrně zajímavou cenou, ovšem její dojezd přijde stále mnoha lidem jako největší omezení. Parta milovníků elektromobility se však rozhodla, že v nejlacinější a nejdostupnějším modelu zboří rekord pro maximální dojezd elektromobilu.
Hrdiny za volantem Tesly Model 3 se stali Sean Mitchell a Erik Strait, kteří vyrazili na předem vyhlédnutou "trať" v Denveru. V podstatně se jednalo o okruh s délkou cca 1 míle (cca 1.6 kilometru) a minimem stoupání/klesání, který vedl mezi letištěm a nedalekým hotelem s přilehlým parkovištěm a nabíječkami Tesly.
Na samotné cestě toho moc zajímavého nenastalo, ovšem pokud máte volných 32 hodin času, kterých později rozhodně budete litovat, můžete si pustit záznam živého vysílání z kabiny vozu. Předem říkáme, že moc zajímavého toho na něm vidět není. Oba členové posádky se střídají za volantem, zastavují jen kvůli návštěvě toalety, potí se kvůli vypnuté klimatizaci a jinak krouží stále dokola při rychlosti sotva 50 km/h.
Jejich utrpení nám přijde v podstatě nepochopitelné, ovšem jejich cílem bylo pokořit italské dobrodruhy s Teslou Model S, kterým se podařilo překonat na jedno nabití 670 mil, tedy cca 1078 km. Pokud by se jim to podařilo, mohli by se ucházet dokonce i o zapsání do Guinnessovy knihy rekordů.
To se ovšem nepovedlo a dvojice za volantem Tesly Model 3 nakonec překonala "pouze" 606.2 mil, což je v přepočtu cca 975.5 kilometru. Na Teslu Model S se ovšem i tak jedná o naprosto vynikající výsledek, na který mohou být oba členové posádky patřičně pyšní. Pozornosti a respektu se jim nakonec prostřednictvím Twitteru dostalo i od Elona Muska.
Po skončení Testu však nestal pořádný problém. Model 3 se totiž zastavil už po 66 kWh, přičemž akumulátory Tesly Model 3 by měly nabízet cca 75 kWh. Další problém pak nastal v momentě, kdy se dvojice rekordmanů pokusila připojit Model 3 na nabíječku. Vůz totiž nereagoval a po X-hodinách připojení bez změny stavu nabití tak bylo potřeba zavolat odtahový vůz.
Final #Model3 hypermile numbers from @teslainventory and I: 606.2 miles (975 km), 66 kWh, and 110 wh/mi, and 32 hours of driving. At its peak it was 108F in the cabin with no a/c running. Thank you @Tesla and @elonmusk for making such an incredible piece of machinery! pic.twitter.com/Z1LJk4Ligk
— Sean M Mitchell (@seanmmitchell) 27. května 2018
Co s vozem je jsme se zatím nedozvěděli, ovšem pevně věříme, že majitelé s výsledky kontroly v servisním středisku pochlubí. Jakkoliv má totiž Tesla problémy s kvalitou zpracování, její pohonný systém se vždy a ve všech hodnoceních řadil k těm nejpokrokovějším.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.