Stále větší procento automobilek se nás snaží přesvědčit, že elektromobilita je ta správná cesta. Elektromobily jsou přece tiché, bezpečné, rychlé, prostorné, moderně vybavené a údajně i ekologické. Řadu potenciálních zájemců však stále odrazuje kromě ceny ještě jedna vlastnost: nízký dojezd na nabití.
Dojezd a cena jsou jedněmi z hlavních argumentů, proč si lidé stále nemohou vybudovat důvěru vůči elektromobilům. Tesla Model 3 přišla s poměrně zajímavou cenou, ovšem její dojezd přijde stále mnoha lidem jako největší omezení. Parta milovníků elektromobility se však rozhodla, že v nejlacinější a nejdostupnějším modelu zboří rekord pro maximální dojezd elektromobilu.
Hrdiny za volantem Tesly Model 3 se stali Sean Mitchell a Erik Strait, kteří vyrazili na předem vyhlédnutou "trať" v Denveru. V podstatně se jednalo o okruh s délkou cca 1 míle (cca 1.6 kilometru) a minimem stoupání/klesání, který vedl mezi letištěm a nedalekým hotelem s přilehlým parkovištěm a nabíječkami Tesly.
Na samotné cestě toho moc zajímavého nenastalo, ovšem pokud máte volných 32 hodin času, kterých později rozhodně budete litovat, můžete si pustit záznam živého vysílání z kabiny vozu. Předem říkáme, že moc zajímavého toho na něm vidět není. Oba členové posádky se střídají za volantem, zastavují jen kvůli návštěvě toalety, potí se kvůli vypnuté klimatizaci a jinak krouží stále dokola při rychlosti sotva 50 km/h.
Jejich utrpení nám přijde v podstatě nepochopitelné, ovšem jejich cílem bylo pokořit italské dobrodruhy s Teslou Model S, kterým se podařilo překonat na jedno nabití 670 mil, tedy cca 1078 km. Pokud by se jim to podařilo, mohli by se ucházet dokonce i o zapsání do Guinnessovy knihy rekordů.
To se ovšem nepovedlo a dvojice za volantem Tesly Model 3 nakonec překonala "pouze" 606.2 mil, což je v přepočtu cca 975.5 kilometru. Na Teslu Model S se ovšem i tak jedná o naprosto vynikající výsledek, na který mohou být oba členové posádky patřičně pyšní. Pozornosti a respektu se jim nakonec prostřednictvím Twitteru dostalo i od Elona Muska.
Po skončení Testu však nestal pořádný problém. Model 3 se totiž zastavil už po 66 kWh, přičemž akumulátory Tesly Model 3 by měly nabízet cca 75 kWh. Další problém pak nastal v momentě, kdy se dvojice rekordmanů pokusila připojit Model 3 na nabíječku. Vůz totiž nereagoval a po X-hodinách připojení bez změny stavu nabití tak bylo potřeba zavolat odtahový vůz.
Final #Model3 hypermile numbers from @teslainventory and I: 606.2 miles (975 km), 66 kWh, and 110 wh/mi, and 32 hours of driving. At its peak it was 108F in the cabin with no a/c running. Thank you @Tesla and @elonmusk for making such an incredible piece of machinery! pic.twitter.com/Z1LJk4Ligk
— Sean M Mitchell (@seanmmitchell) 27. května 2018
Co s vozem je jsme se zatím nedozvěděli, ovšem pevně věříme, že majitelé s výsledky kontroly v servisním středisku pochlubí. Jakkoliv má totiž Tesla problémy s kvalitou zpracování, její pohonný systém se vždy a ve všech hodnoceních řadil k těm nejpokrokovějším.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?